خامنه ای شاعر شد، مصلحی یاور

محمدرضا یزدان پناه
محمدرضا یزدان پناه

» برنامه های حکومتی برای امام زمان

با فرا رسیدن روز 15 ماه قمری شعبان که شیعیان آن را سالگرد میلاد امام دوازدهم می دانند، نهادها و شخصیت های مذهبی جمهوری اسلامی  مراسم ویژه ای به این منظور تدارک دیدند. رسانه های نزدیک به جریان حاکم در جمهوری اسلامی نیز اخبار و گزارش های مختلفی را در این خصوص منتشر کردند.

همزمان برنامه ای حکومتی در تهران برگزار شد که در آن از برخی مقامات ارشد نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی با عنوان “یاران امام زمان” تقدیر شد. در این برنامه آیت الله محمدرضا مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری همراه با تعدادی دیگر از مقامات بلندپایه کشور حضور داشتند.

دبیر این مراسم که با عنوان هفتمین همایش بین المللی “دکترین مهدویت” برگزار شده خبر داده که “لوح فشرده چند منظوره ‘نزدیکتر از ظهور’ در پاسخ به مستند انحرافی ‘ظهور نزدیک است’ تهیه شده است.”

حجت الاسلام پور سیدآقایی گفته لوح فشرده چند رسانه ای “نزدیکتر از ظهور” توسط مرکز تخصصی مهدویت و موسسه آینده روشن تهیه شده و افزوده است: “پاسخ های در خوری نسبت به انحرافات مطرح شده در مستند ظهور نزدیک است، داده شده است.”

از سوی دیگر روزنامه کیهان در شماره روز گذشته با انتشار شعری از رهبر جمهوری اسلامی، نوشت که آیت الله خامنه ای این شعر را به امام زمان تقدیم کرده است.

متن شعرمنتشر شده از این قرار است:

دل را ز بی خودی سر از خود رمیدن است

جان را هوای از قفس تن پریدن است

از بیم مرگ نیست که سرداده ام فغان

بانگ جرس زشوق به منزل رسیدن است

دستم نمی رسد که دل از سینه برکنم

باری علاج شکر گریبان دریدن است

شامم سیه تر است ز گیسوی سرکشت

خورشید من برآی که وقت دمیدن است

سوی تو این خلاصه گلزار زندگی

مرغ نگه در آرزوی پرکشیدن است

بگرفت آب و رنگ ز فیض حضور تو

هرگل دراین چمن که سزاوار دیدن است

با اهل درد شرح غم خود نمی کنم

تقدیر قصه دل من ناشنیدن است

آن را که لب به دام هوس گشت آشنا

روزی (امین) سزا لب حسرت گزیدن است

سایت هایی مانند شیعه نیوز هم اشعار دیگری از روحانیون ارشد و مراجع تقلید خطاب به امام دوازدهم شیعیان منتشر کرده اند. به عنوان مثال این سایت، شعری از آیت الله صافی گلپایگانی منتشر کرده که در آن با تخطئه شخصیت های ملی ایران مانند رستم، کوروش، داریوش و… گفته شده که این افراد متعلق به دوران “جاهلیت” ایرانیان هستند.

همچنین شعری از آیت الله مکارم شیرازی خطاب به امام زمان منتشر شده که در بخشی از آن آمده است:

من از آن روز که بشناختمت

یک نگه کردم و دل باختمت

کمر بندگیت را بستم

به صف چاکریت پیوستم

تو همان عیسی روح اللهی

وارث صدق کلیم اللهی

آدم و نوح نبی اللّهی

بهترین پور خلیل اللهی

تو محمّد تو حسین و حسنی

یادگارِ خلفِ بوالحسنی

تو در این گلشن زهرا چمنی

به خدا وارث هر پنج تنی

 

نخستین سخنان امام زمان

این در حالی است که سایت های طرفدار حکومت متنی را منتشر کرده اند که مدعی اند نخستین سخنان امام زمان پس از ظهور است.

این سایت ها به نقل از آیت الله جوادی آملی نوشته اند: “وقتی وجود مبارک ولی عصر أرواحنا فداه جلوه می‌کند، ندائی که طنین انداخت و ندایی که از آن حضرت به گوش عالمیان می‌رسد، این است: اوّلین حرف این است: مردم! من شما را به مبدأ و معاد که هُوَ الأوَّلُ وَ الآخِر است، متذکّر می‌کنم.”

حکومت جمهوری اسلامی طبق گفته ها و اظهارات آیت الله خمینی و آیت الله خامنه ای، “جلوه ای از حکومت جهانی امام زمان” است و وظیفه دارد مقدمات ظهور هرچه سریعتر امام غایب را فراهم کند. محمود احمدی نژاد نیز از بدو روی کار آمدن به عنوان رئیس جمهور بارها بر این مسئله تاکید کرده است.

در ماه های گذشته توزیع سی دی فیلمی مستند به نام “ظهور بسیار نزدیک است” که در آن همزمانی دوران حکومت آیت الله خامنه ای و محمود احمدی نژاد به عنوان دو تن از یاران امام زمان، نشانه ای از نزدیک بودن زمان ظهور عنوان شده بود، جنجال گسترده ای در محافل خبری و سیاسی ایران به دنبال داشت.

قوه قضائیه، سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات برخورد سختی با برخی مظنونان به تهیه این سی دی که تعدادی از آنها از اعضای دولت بودند انجام دادند.

 

دیدار در بیابان

آیت الله خامنه ای در دیدار 18 تیرماه خود با جمعی از “کارشناسان مهدویت” تطبیق علائم ظهور بر اشخاص را اقدامی “غلط و انحرافی” توصیف کرده بود.

رهبر جمهوری اسلامی افزوده بود: “در مقوله مهدویت باید از کارهای جاهلانه و عامیانه و غیر معتبر پرهیز کرد.”

 ناظران این سخنان را واکنشی به سی دی ظهور بسیار نزدیک است دانستند.

آیت الله خامنه ای اضافه کرده بود: “در طول تاریخ مدعیانی بودند؛ بعضی از مدعیان هم همین چیزی که حالا اشاره کردند، یک علامتی را بر خودشان یا بر یک کسی تطبیق کردند؛ همه‌ اینها غلط است. بعضی از این چیزهائی که راجع به علائم ظهور هست، قطعی نیست؛ چیزهائی است که در روایات معتبرِ قابل استناد هم نیامده است؛ روایات ضعیف است، نمی شود به آنها استناد کرد.”

این در حالی است که تاکنون بسیاری از طرفداران و نزدیکان آیت الله خامنه ای از “عنایات” یا حتی دیدار رهبر جمهوری اسلامی با امام زمان خبر داده اند

حجت الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه تهران، از این جمله است که در گفت‌گو با ویژه‌نامه “سیره امین” ادعا کرده آیت‌الله خامنه‌ای “ذخیره خداوند” است و برای رفع مشکلات به بیابان یا مسجد جمکران می‌رود و با امام دوازدهم شیعیان خلوت می‌کند: “در تمام مشکلاتی که برایش پیش می‌‌‌آید قبلش یا بیابان می‌رود و با حضرت خلوت می‌کند یا جمکران می‌رود و یا حرم حضرت رضا می‌رود، آنجا را در بغل می‌گیرد و کلید را از آنها می‌گیرد و درب‌ها را باز می‌کند. حضور در بیابان‌ها یا در مسجد جمکران برای رفع مشکلات سیره مستمر زندگی حضرت آقا بوده و هست.”

 

همه مهدی یاوران

رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز روز پنجشنبه گذشته به هفتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت رفت و در آنجا از آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد و حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات با اهدا لوح تقدیر و هدایایی به عنوان “مهدی یاور برتر” تجلیل کرد.

حجت الاسلام میرلوحی مدیر دانشگاه امام صادق، محمدباقر قالیباف شهردار تهران و سردار اسماعیل کوثری نماینده اصولگرای مجلس از دیگر افرادی بودند که در این همایش از آنها تجلیل شد.

در این مراسم همچنین ضمن قدردانی از “خدمات” محسنی اژه ای دادستان کل کشور، صفار هرندی مشاور فرمانده سپاه، کامران لنکرانی وزیر سابق بهداشت، پرویز فتاح رئیس بنیاد تعاون سپاه و محمد جهرمی، از حیدر مصلحی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی به عنوان “یاور راستین خط ولایت” به “صورت ویژه” تجلیل به عمل آمد.

مصلحی فروردین ماه گذشته توسط محمود احمدی نژاد از وزارت اطلاعات برکنار شد اما با حکم حکومتی رهبر جمهوری اسلامی در این سمت باقی ماند. از آن هنگام بر میزان محبوبیت او در نزد طرفداران آیت الله خامنه ای افزوده شده است.