مهد کودک سپاه، کادرسازی از کودکی

نویسنده
نازنین کامدار

» الگوی نازی ها و کمونیزم ها برای تربیت نسل فداکار

در ادامه پروژه تربیت نسل و پیاده نظام برای حکومت اسلامی ایران که با طرح افزایش جمعیت از سوی آیت الله خامنه ای آغاز شده، حال نوبت به مهد کودک ها رسیده تا آن نسل آینده را از کودکی وفادار به نظام تربیت کند.

در همین راستا، پس از دو سال از مطرح شدن اعتراضات گاه و بیگاه طیف های افراطی حکومت ایران به وضعیت مهدکودک ها، سپاه پاسداران با همکاری دولت، طرح راه اندازی مهدکودک های اسلامی را با افتتاح یک مهد کودک در کاشان کلید زده است.

خبری که با بازتاب بسیار وسیعی در سطح رسانه ها و شبکه های اجتماعی همراه بود و از آن به عنوان “حقانی سازی” نهاد های تربیتی در جامعه ایران تعبیر شده است.

بر اساس این گزارش، سایت اطلاع رسانی بهزیستی استان اصفهان از بهره برداری مهدکودک مشترک بهزیستی و سپاه با دو میلیارد ریال اعتبار خبر داده است.

 در این خبر آمده که امین عسگری، معاون مدیرکل و رییس اداره بهزیستی کاشان گفته است: “مرکز مشاوره عمومی احسان با ۵۰۰ میلیون ریال هزینه و مهد کودک مهستان با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و مهد کودک مشترک بین بهزیستی و سپاه با ۲ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد. خوشبختانه با تعامل، همکاری و مشارکت ستودنی سپاه و بهزیستی توانستیم اولین مهد کودک مشترک سپاه و بهزیستی را راه اندازی وافتتاح نماییم”.

طرح راه اندازی مهد کودک توسط سپاه پاسداران در حالی عملیاتی شده است که از دو سال قبل سپاه پاسداران راه اندازی یک حوزه علمیه به سبک مدرسه حقانی زیر نظر مصباح یزدی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

سایت تندرو شیعه نیوز، چندی پیش به نقل از علی سعیدی، نماینده آیت الله خامنه ای در سپاه نوشته بود: “مدرسه علمیه سپاه در آینده‌ای نزدیک، بر لزوم تربیت طلابی که به علوم مورد نیاز روز مسلح باشند، تاسیس می شود”.

او که خود از دانش آموختگان مدرسه حقانی است، افزوده بود:“الگوی مورد استفاده شهیدین قدوسی و بهشتی به همراه آیت الله مصباح به عنوان الگوی برتر در تربیت طلاب که در این مدرسه جدید مورد استفاده باید قرار می گیرد”.

شیعه نیوز در ادامه نوشته بود: “مدرسه حقانی سال‌های قبل از انقلاب با پیوند چهار عامل توانست چهره‌های شاخص انقلاب و نظام را تربیت کند. این چهار عامل عبارتند از : متون و محتوای جدید درسی، استادان برجسته، مدیریت متفاوت و فضای خاص حاکم بر مدرسه. سال‌ها پیش آیت الله مهدوی کنی نیز برای تربیت متخصصانی که شرایط و صلاحیت های مورد نیاز تولی امور در نظام را از میان دانشجویان داشته باشند، دانشگاه امام صادق را راه اندازی نمود. در این دانشگاه برخی از دروس مقدماتی مربوط به حوزه نیز تدریس می‌شود”.

گفتنی است، مدرسه حقانی، نام موسسه ای مذهبی است که در سال ۵۷ از سوی محمد بهشتی، قدوسی، جنتی و مصباح با انگیزه تربیت نیروهای امنیتی و قضایی در ارکان حکومت اسلامی تاسیس شد.

بر اساس اطلاعات موجود، وزیران اطلاعات پیشین از محمدی ری شهری، علی فلاحیان، دی نجف آبادی، علی یونسی،غلامحسین محسنی اژه‌ای و حیدر مصلحی جملگی از دانش آموختگان موسسه حقانی بوده اند.

همچنین مرتضی آقاتهرانی، مصطفی پورمحمدی،علی جنتی،روح‌الله حسینیان،وعلی قدوسی از جمله چهره های سیاسی و امنیتی ای هستند که در این مدرسه تعلیم دیده اند.

در کنار این عده کسانی مانند رضا سیف‌الهی، محمدعلی صدوقی و غلامحسین کرباسچی هم در همان مدرسه درس خوانده اند. اما شهرت بیشتر مدرسه حقانی به ترتبیت نیروهای تندرو از زمانی شروع شد که آشکار گردید مدرسه حقانی پاکستان و افغانستان با شعبات مختلف در خدمت تربیت نیروهایی طالبانی بوده اند. از آن زمان مدرسه حقانی مشخصه و نماد مدارس اسلامگرا و تندرو شیعه شناخته شد.

بر اساس گزارش ها، ورود سپاه به عرصه تربیت کادرهای وفادار به نظام اما از سطح دانشجو و طلبه در حالی به سمت مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی سوق یافته که در طی دو سال گذشته بارها زمزمه اسلامی کردن مهد کودک ها از سوی سایت های خبری و چهره های نزدیک به این نیروی نظامی به گوش رسیده است.

در سال ۹۱، سایت خبرآنلاین در گزارشی با عنوان “این بار مهدکودک ها اسلامی می شوند؟”، به بخشی از تلاش ها در زمینه اسلامی کردن مهدکودک ها اشاره کرد و نوشت:“بعد از دانشگاهها این بار نوبت مهد کودک ها بود که اسلامی شوند، به طوری که خبر رسید قرار است از این پس مجوز احداث مهد کودک ها به هیات‌های مذهبی و مساجد داده شود. بهزیستی چندی پیش در راستای اسلامی کردن مهدکودکها اعلام کرده بود با برنامه‌های غیراخلاقی در مهدهایی که رقص و آواز به کودکان آموزش می‌دهند، برخورد می‌کند. از طرف دیگر قرار است ویرایش دوم کتاب آموزش مفاهیم دینی از مهرماه در میان مهدهای کودک سراسر کشور توزیع می‌شود. جالب اینکه در سال جاری بحث تفکیک جنسیتی در مهدهای کودک توسط برخی محافل و سازمان‌ها مطرح شد. از قرار معلوم موازی با تغییرات در حوزه‌های آموزش پرورش وآموزش عالی، مهدکودک‌ها نیز مشمول پروژه اسلامی شدن قرار گرفته‌اند”.

در همان زمان، وبسایت لثارات که به نیروهای لباس شخصی موسوم به انصار حزب الله تعلق دارد، در مطلبی نوشت:“در چند سال اخیر به دلیل اجتماع مهدکودک‌ها و مراکز پیش دبستانی، دعوای بلند مدتی بین بهزیستی و آموزش و پرورش بر سر نظارت بر مهد‌ها صورت گرفت. کودکان ۳، ۴ و ۵ ساله زیر نظر بهزیستی و کودکان ۶‌ساله تحت پوشش آموزش و پرورش بودند و به دلیل اجتماع آنها وحدت مدیریت از بین می‌رفت که در نهایت مجلس نظارت عالیه بر کودکان سنین ۴، ۵ و ۶ ساله‌ها را به عهده آموزش و پرورش گذاشت و همچنین اعلام کرد اگر بهزیستی هم بخواهد متولی آموزش این کودکان باشد، آموزش و پرورش باید بر آن نظارت داشته باشد.

وبسایت انصار حزب الله اضافه کرده: “اما اتفاقی که این روزها بیشتر مردم را نسبت به مسائل رخ داده در مهدکودک‌ها نگران کرده است؛ برخی آموزش‌هایی است که در تعدادی از مهدها به خصوص آنهایی که در محله‌های مرفه شهر قرار دارند صورت می‌گیرد. در برخی از مهدکودک‌ها مسئولان آنها به آموزش موسیقی و رقص اقدام نموده و کودکانی در این کلاس‌ها با موسیقی پخش شده شروع به رقصیدن می‌نمایند. مهدهایی که تعداد آنها کم نیست اما کسی انگار گوشش بدهکار این حرف‌ها نیست و فرزند مسلمانان شیعی به جای یادگیری قرآن و آموزه‌های دینی و علوم و فنون به دردبخور و روش‌های زندگی جمعی امروز، در مهدکودک‌ها آموزش رقص و موسیقی می‌بینند!با این اوضاع چگونه می‌توان نسبت به کودکی که از خردسالی با چنین آموزه‌هایی همراه بوده توقع داشت در آینده، ‌اندیشه‌های دینی مستحکم داشته و فرد مناسبی برای جامعه ایران اسلامی باشد؟!”

پایگاه سازمان تبلیغات اسلامی هم راه انادازی مهم کودک ها را “توطئه غرب” دانسته و نوشته بود: “گسترش روز افزون مهدکودک‌ها نیز در راستای تحقق آرمان‌های دموکراتیک غربی و حفظ آزادی‌های فردی است. نباید چنین پنداشت که وجود مهدهای کودک مبنی بر زوال اندیشه کودک و نا به‌سامانی خانواده است چرا که آموزش و تربیت کودک در سنین پایین از سوی آموزه‌های باستانی و آموزه‌های دین اسلام توصیه شده است. آموزش در این سال‌ها بیشتر در جهت تحقق نقش شهروند قانونی و دموکراتیک بوده تا فردی در جستجوی تعالی و حقیقت”.

به نظر می رسد مجموعه این زمینه چینی ها هم اکنون به راه اندازی پروژه مهد کودک سازی توسط سپاه پاسداران ریسیده است. پروژه ای که به اعتقاد آگاهان، هدفی جز تربیت کادرهای وفادار به حکومت اسلامی ندارد.

کاری که در اتحاد شوروی سابق و قبل از آن در المان هیتلری رواج داشته و منبع اصلی تربیت کادر فداکار برای کمونیزم و نازنیزم بوده است.