دنیا کمپین یک میلیون امضا را می شناسد

نویسنده

» جایزه دیگری برای زنان ایران؛

جایزه صدای آزادی موسسه دای کوادریج DIE QUADRIGE  آلمان به کمپین یک میلیون امضا برای مبارزه در راه تغییرقوانین تبعیض آمیز داده شد. درمراسم اعطای این جایزه، رضوان مقدم از اعضای کمپین، فریبا داوودی مهاجر فعال حوزه زنان و ژاله گوهری حضور داشتند و به سخنرانی در مورد ویژگی های مختلف این جنبش اجتماعی پرداختند.

در این مراسم فریبا داوودی مهاجر درمورد استراتژی ها واهداف کمپین، ژاله گوهری در مورد جنبش زنان ایران و تاثیرات آن درفضای سیاسی اجتماعی ایران ورضوان مقدم درباره روش هایی که کمپین برای ارتباط با جامعه به کار می برد سخن گفتند.

فریبا داووی مهاجر از شرکت کنندگان در این مراسم در مصاحبه با روز گفت: کیفیت این مراسم بسیاربالا بود وشخصیت های مهمی از پارلمان اروپا از جمله رییس جمهور صربستان حضور داشتند و هنگام اعطای جایزه به شدت کمپین را مورد تشویق قرار دادند. دراین برنامه همچنین فیلمی از فعالیت های کمپین یک میلیون امضا پخش شد. اعطای چنین جوایزی می تواند به گسترش فعالیت های کمپین درداخل کشور و ارتقا وضعیت حقوق بشر به صورت عام و حقوق زنان به صورت خاص درایران کمک کند؛ چرا که فعالیت های کمپین یک میلیون امضا به هیچ وجه جدا از حقوق بشر نیست.

وی افزود:  به نظر می رسد که این قبیل جوایز می تواند موجب ایجاد یک چتر امنیتی برای کمپین یک میلیون امضا شود ومسوولین ما متوجه شوند که تمام دنیا کمپین میلیون امضا را می شناسد وبه فعالیت های زنان ایرانی به دیده احترام نگاه می کند. فعالیت های زنان در ایران توانسته درچند سال گذشته برای همه ایرانیان عزت واحترام جهانی پدید بیاورد. نکته قابل توجه این است که اکثر شخصیت های سیاسی دنیا با فعالیت های این کمپین آشنایی دارند و آن را به عنوان یک حرکت بدون خشونت می شناسند و احساس می کنند که جامعه ایرانی از بلوغ و رشد یافتگی خاصی برخوردار است که می تواند مطالبات خود را با روش های مدنی و مدرن وغیرخشونت آمیز به دست بیاورند وبرای آن مبارزه کنند.

خانم مهاجر افزود: واکنش به سخنرانی های ایرانی ها بسیارخوب بود به صورتی که گورباچف بعد ازسخنرانی فعالان زنان ایرانی به نشانه احترام از جای خودبلند شد. در عین حال ایران تنها کشوری بود که از دیگر کشورهای خاورمیانه جایزه ای دریافت کرد. جایزه کمپین یک میلیون امضانقدی است کمپین از دریافت این جایزه خودداری کرد، چراکه فعالان کمپین در ایران معتقدند که با استقلال می توانند به راهشان ادامه بدهند. همان طور که کمپین درموارد قبلی هم از گرفتن جوایز نقدی خودداری کرده است.

دراین مراسم به میخاییل گورباچف و واسلاو هاول وبرخی دیگر شخصیت های هنری و سیاسی هم جایزه داده شد. در این مراسم که  در روز وحدت دو آلمان برگزار می شود، به شخصیت هایی که توانسته اند درحوزه دموکراسی تاثیر گذار باشند جوایزی اهدا می شود.