هشدار شدید سپاه به کاربران اینترنت

نویسنده

» در پی ناتوانی دولت از انتشار اطلاعات در فضای مجازی

به دنبال انعکاس وقایع پس از انتخابات در سایت های اینترنتی در شبکه های ایرانی و غیرایرانی در سراسر جهان که تصویری متفاوت از روایت صداوسیما و دستگاه های رسمیایران  را از خشونت های اخیر ارائه می کنند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای از عزم خود برای برخورد با سایت های اینترنتی و وب لاگ  خبر داد و آنها را ایجادکننده آنچه شورش های خیابانی نامید خواند.  

این بیانیه تهدید کرده که “تشویش اذهان عمومی” با استفاده از اینترنت برای عاملان این کار نتایج سنگینی به همراه خواهد داشت.  سپاه در بیانیه خود آورده است: “متاسفانه جریانات منحرف از اصول و ارزشهای انقلاب که در طول چند سال گذشته در پشت سر همه اغتشاشات در کشور حضور داشته اند … و اغتشاشات این روزها که موجب تعدی اراذل و اوباش به جان ومال و ناموس مردم شده است ، نتیجه برنامه ریزی و طراحی یک سناریوی از پیش طراحی شده از طرف آنهاست”.

بیانیه سپاه درحالی صادر می شود که در روزهای گذشته، انتشار اینترنتی  تصاویری چون شلیک نیروهای بسیجی به تظاهرات کنندگان جلب توجه ده ها میلیون نفر را در سراسر جهان به دنبال داشته است.

بسیاری از ناظران مسائل ایران گفته اند که علی رغم قطع تلفن های همراه و سیستم پیامک و نیز فیلتر شدن بسیاری از سایت های اینترنتی و نیز محروم کردن اصلاح طلبان از انتشار اغلب روزنامه های خود، اخبار واقعی کماکان از طریق معدود امکانات باقی مانده در اینترنت – ار قبیل سیسم ای میل -  به خارج از کشور پیدا می کند و تبلیغات دولتی را خنثی می کند.

سپاه از انتخابات به عنوان بهانه ای نام برده برای اغتشاش مورد استفاده قرار گرفته: “بحث انتخابات و میزان رای و فرد برنده تنها یک بهانه برای ایجاد ناامنی و اغتشاش بوده است.  مرکز بررسی جرایم سازمان یافته با بررسی دقیق فضای سایبر کشور به موارد متعددی از سایتهای خبری منحرف برخورده که با تغییر رویکرد و ایجاد سایتها و وبلاگهای متعدد به تشویش اذهان عمومی، تبلیغ اغتشاشگری و ایجاد آشوبهای خیابانی پرداخته و با دروغها و تهمت های ساختگی و سازماندهی کردن شورشها به اقدامات غیر قانونی خود در زمینه تخریب و اخلال در نظم و امنیت عمومی دامن می زنند.”

 بیانیه سپاه هشدار داده است: “ به کسانی که در فضای سایبر نسبت به تبلیغ آشوبگری و تهدید مردم و شایعه پراکنی اقدام مینمایند هشدار داده می شود، نسبت به حذف محتویات مطالب اینچنینی اقدام نمایند.”

هشدارسپاه پاسداران در حالی مطرح می شود که طی هفته گذشته دولت وهوادارانش در رسانه های حامی تلاش زیادی کرده اند که تجمع آرام مردم را به اغتشاشات هدایت شده از سوی خارج هدایت کنند. اما ارسال ویدپوهای لحظه به لحظه از وقایع رخ داده عملا تصویر دیگری را برای مردم ایجاد کرده که با قرائت رسمی دولت از تحولات کاملا متفاوت است.

شبکه های تلویزیونی بزرگ جهان که به پوشش تحولات ایران می پردازند عملا از تصویرهای منتشر شده بر سایت های اینترنتی ویوتوب استفاده می کنند در حالی که بسیاری از خبرنگاران خارجی که برای پوشش خبرهای ایران درتهران به سر می برند مجبور به ترک تهران شده اند و دولت لاحمدی نژاد آنها که در تهران هستند را از روز دو شنبه  از ارسال خبر در مورد “تجمعات غیرقانونی” منع کرده است.

در روزهای منتهی به صدور بیانیه سپاه، همچنین  بسیاری  از کاربران اینترنتی مخالف دولت به حملات اینترنتی به سایت های محافظه کار ازجمله رجا نیوز و فارس و ایرنا و کیهان پرداختند و آنها را مدتها از اراپه سرویس به بازدیدکنندگان خود ناتوان ساخته اند.