اقدامی مشکوک و خرابکارانه

نویسنده
رژین یونسی

» آتش سوزی در دفتر منشی های هاشمی رفسنجانی

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار اطلاعیه ای از وقوع آتش سوزی “خرابکارانه” در اتاق منشی های اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس این مجمع، در بامداد روز دوشنبه خبر داد.

در این اطلاعیه با اشاره به تلاش ماموران آتش‌نشانی برای مهار آتش و ممانعت از گسترش آن به قسمت های دیگر این ساختمان، آمده است: “اتاق مذکور با تمام وسایل و حتی درب‌های آن در شعله‌های آتش سوخت.”

 

به آتش کشید و متواری شد

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز دوشنبه، اول تیرماه، در اطلاعیه خود پیرامون آتش سوزی یکی از اتاق های ساختمان این مجمع اعلام کرد که این حادثه در ساعت۲.۳۰ بامداد دوشنبه سی ام خرداد رخ داده است.

 در اطلاعیه مجمع تشخیص مصلحت نظام، با “خرابکارانه” توصیف کردن این این حادثه آمده است: “در این اقدام قابل تامل و مشکوک، شخصی با ورود به ساختمان قدس، به وسیله‌ای اتاق محل استقرار منشی‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به آتش کشید و متواری شد.”

طبق این اطلاعیه، منشی کشیک دفتر مجمع  که در اتاق در حال استراحت بوده دچار سوختگی و به بیمارستان منتقل شده است.

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، می افزاید: “دوربین‌های حفاظتی” ساختمان از لحظه وورد شخص “خرابکار” تا لحظه فرار از چهره او تصویرهای روشنی ثبت کرده‌ است.

نهادهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی تا لحظه  انتشار این بیانیه در مورد حادثه آتش سوزی در دفتر مجمع تشخیص مصلحت واکنشی نشان نداده اند، اما در اطلاعیه این دفتر اطمینان داده شده که “در صورت تلاش مناسب نهادهای حفاظتی و امنیتی ذیربط، همه ابعاد این حادثه آشکار می‌شود و اطلاعات به دست آمده در زمان مناسب در اختیار امت بزرگوارمان قرار خواهد گرفت.”

بسیاری از وبسایت ها و خبرگزاری های دولتی روز گذشته، اطلاعیه روابط عمومی این مجمع را با تیتر “خرابکاری در دفتر تشخیص مصلحت نظام” بازنشر کردند.

ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام،  درقسمتی از کاخ مرمر تهران مستقر است که نام آن در سال های اخیر به ساختمان قدس تغییر داده شده است.

 

یورشی شبیه حمله مغولان

ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر عهده علی اکبر هاشمی رفسنجانی روحانی با نفوذ جمهوری اسلامی است که مدتی پیش با شرکت نکردن در انتخابات ریاست مجلس خبرگان رهبری، یکی از مهمترین مناسب خود را به محمدرضا مهدوی کنی، دیگر روحانی این مجلس واگذار کرد.

اکبر هاشمی رفسنجانی پس از انتخابات بحث برانگیز دور دهم ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸،   با حمایت تلویحی از مطالبات معترضان به نتایج این انتخابات، با انتقاد شدید حامیان محمود احمدی نژاد و شخص آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی مواجه شد.

هاشمی رفسنجانی با اینکه سالها یکی از اصلی ترین خطیبان نماز جمعه تهران بوده، از زمان برگزاری نماز جمعه  تهران در ۲۶ تیر ماه سال ۱۳۸۸، تا این لحظه به عنوان خطیب حاضر به شرکت در هیچ یک از نماز جمعه های تهران نشده است.

حمله  به  ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام و به آتش کشیدن اتاق منشی های این دفتر تنها مورد حمله به اماکن محل سکونت  و یا کار هاشمی رفسنجانی و نزدیکان او در طول سالهای گذشته نیست.

در خرداد ماه سال گذشته، افراد ناشناس به دفتر فائزه هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی و رییس فدراسیون ورزش زنان حمله کردند و وسایل دفتر او را به هم ریختند. متعاقب آن دفتر فائزه هاشمی با انتشار اطلاعیه ای این حمله را “یورشی وحشیانه که بیشتر شبیه حمله مغولان به ایران بوده” خواند.

در بیانیه  دفتر فرزند رئیس تشخیص مصلحت نظام، آمده بود که حمله کنندگان به اقداماتی نظیر “جابجایی گاوصندوق و شکستن قفل آن بدون دست زدن به داخل آن”، “صدمه زدن به پنکه‌ها، شکستن المنت سماور”و “ریختن  مقادیر زیادی دستمال در توالت” مبادرت کرده اند.

پنج روز قبل از این حادثه نیز، خبری منتشر شد که حاکی از حمله حدود ۲۰ تن از افراد ناشناس با اسلحه به دفتر مهدی هاشمی، رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد بود.