درود بر ضد ولایت فقیه

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

یک فیلم می سازند که در آن حسن روحانی آدمی نشان داده می شود که طرفدار رابطه با آمریکاست، یواشکی برای برقراری ارتباط با غرب تلاش می کند، یواشکی در جلسه ای اعلام کرده که من با ولایت فقیه مخالفم، در یک جمع گفته که من با هاشمی و خاتمی دوست هستم و این فیلم را می سازند و در همه کشور پخش می کنند. قرار است این فیلم تصویر زشت، سازشکار، غربزده، میانه رو و مخالف انقلاب از حسن روحانی نشان دهد. یعنی همان که مردم خوششان می آید و بخاطر آن به او رای دادند. بعد انتظار دارند این فیلم به اثری علیه روحانی تبدیل شود. اگر چنین فیلمی را طرفداران روحانی ساخته بودند، پدرشان را در می آوردند و او را به عنوان عنصر مزدور ضد انقلاب معرفی می کردند. من اول کار فکر می کردم فیلم یک تصویر انقلابی از روحانی نشان می دهد، خوشبختانه اشتباها همان کاری را کردند که درست است. همین می شود که در انتخابات خاتمی رخ داد. مخالفان خاتمی فیلمی درست کردند که نشان می داد خاتمی با ولایت فقیه مخالف است و به انقلاب اعتقاد ندارد. در نتیجه همه مردم گفتند: “آخ جون! این همان است که ما می خواستیم.” حالا هم همان شده. دست تاندرد نکند. هزینه اش هم می افتد گردن اصولگرایان تندرو. خیلی هم ممنون.

 

اعتراض به خاتمی

بسیج دانشجویی به حضور خاتمی در مراسم ختم پدر همسرش اعتراض کرد. بسیج دانشجویی اعلام کرد خاتمی به عنوان یک عنصر فتنه گر تنها حق دارد در مراسم ختم پدر همسر روح الله حسینیان یا پدر شوهر فاطمه الهام یا پدر هر کدام از اعضای اصولگرا شرکت کند. شورای نگهبان اعلام کرد که پدر و مادر اقوام درجه یک خاتمی تا زمانی که شورای امنیت ملی تصمیم نگرفتند، حق ندارند بمیرند و اگر مردند حق ندارند دفن شوند.

 

پول به مزدوران

روح الله فرحی که من اطلاعات کافی در مورد او ندارم، گفت: “آمریکا به مزدوران خود در ایران پول می دهد.” مزدوران آمریکا ضمن تشکر از حاج آقا فرحی از وی درخواست کردند که از این پس کپی اظهار نظر خودش را به آمریکایی ها هم ارائه کند تا آنها از پرداخت این مبالغ به مزدوران خود امتناع نکنند. من به عنوان یکی از مزدوران آمریکا در حال حاضر پانزده سال است که حقوق خود را نگرفته و آماده شکایت از دولت آمریکا به عنوان کلاهبرداری و نقض عهد هستم. از هر وکیل و مقام قضایی که بتواند حقوق اینجانب و سایر مزدوران آمریکا را از این حکومت بدقول و بی وفا بگیرد. قبلا هم نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی در عهد بوق ما را متهم کرده بود که شش میلیون دلار از دولت آمریکا به عنوان هزینه مزدوری دریافت کردیم. آیت الله احمد ژوراسیک معروف به جنتی نیز چهار سال قبل رهبران جنبش سبز را به دریافت پنج میلیارد دلار از عربستان سعودی متهم کرد. یکی از آگاهان اظهار داشت این مسئولان یا نمی دانند که دلار چه نوع پولی است، یا نمی دانند میلیون و میلیارد چه عددی است، یا تا به حال ندادند. و ی توضیح نداد که چه چیزی دادند و چه چیزی ندادند.

 

قبل از ۷۶ برنگردد

غلومعلی حداد عادل پدر عروس مقام معظم رهبری ضمن تهدید بلاوقفه دولت روحانی، اعلام کرد که “شرایط نباید به قبل از ۷۶ برگردد.” البته ما که دقیقا نفهمیدیم که چه چیزی نباید به قبل از ۱۳۷۶ برگردد. اگر شرایط اقتصادی نباید برگردد، که قطعا برنمی گردد. چون اگر بیل گیتس رئیس جمهور و مرحوم استیو جابز نخست وزیر ایران و ماندلا رهبر ایران بشوند هم شرایط اقتصادی ایران به سال ۱۳۷۶ برنمی گردد، یعنی دلار ۶۵۰ تومان بشود و رشد اقتصادی کشور بشود شش درصد بطور مداوم. اگر منظور این است که شرایط کشور از نظر سیاسی به قبل از سال ۶۷ نباید برگردد، که آن هم تقریبا و بلکه تحقیقا غیرممکن است. مگر اینکه وزارت اطلاعات قتلهای زنجیره ای را دوباره شروع کند و سعید امامی برگردد سرجای خودش. شرایط سیاسی داخلی و خارجی هم به وضعیت قبلی برنمی گردد که نه آزادی مطبوعات وجود داشت و نه کسی جرات می کرد درباره حق انسانی و حقوق بشر و مواردی از این دست حرف بزند. وضع بین المللی هم که کلا هیچ ربطی به حالا ندارد و به نظر نمی رسد که شرایط ایران بتواند به قبل از سال ۷۶ برگردد. از همه اینها گذشته، هر چه فکر کردم نفهمیدم که شرایط ایران چرا نباید از نظر حداد عادل به قبل از ۱۳۷۶ برگردد. تنها چیزی که در آن سالهای قبل از خاتمی وجود دارد که ممکن است مطلوب حداد عادل نباشد این است که دختر حداد عادل در همان سال زن مجتبی خامنه ای شد. البته این هم یک مبداء تاریخ است. بالاخره برای هر کسی فرق می کند. چه برسد به حداد عادل.

 

روحانی، واقعا مچکریم

من که فکر می کنم روحانی اشتباها قرص های یکی دیگر را عوضی خورده است. یا براثر یک تصادف خاصی یک چوبی، میله ای، دری، پنجره ای توی سرش خورده، ولی هرچه که هست ۴۹ سانت جای شکر دارد و ما واقعا مچکررررریم. همین که دیشب روحانی در صدا و سیما حاضر شد و با شجاعت تمام، حتی نصفه هم قبول است، حرف زد، بسیار عالی بود. البته طرف روانشناسی ملت ایران را بلد است. مردم ایران مثل مردم کوبا و ونزوئلا نیستند که هر وقت سوت بکشی جیک ثانیه دو میلیون نفر بیایند خیابان و محکم سر جای شان بایستند. هر پنج سال، ده سال یک بار می آیند آممممممما می آیند، روحانی دیشب در نطق تلویزیونی اش گفت: “اگر لازم شود مردم را به صحنه فرا می خوانم.” اینطوری خوب است. تهدید بکند ولی هر روز هر روز استفاده نکند. میرحسین کلا سه بار از مردم دعوت کرد به خیابان بروند، هر بار یک تا دو میلیون نفر به خیابان رفتند، ولی وقتی به مردم ایران بگوئی هر هفته بیایید خیابان، مردم نمی آیند. مهمانی و شب نشینی فرق می کند، مهمانی را بگو هر شب، یک شب هم غیبت نمی کنند، اما تظاهرات را هر سال یکی دو بار می آیند؛ آممممما می آیند. آن هم به دعوت آدمی مثل روحانی که اصولا از این کارها نمی کند، خیلی ریز، خیلی آرام، خیلی منطقی، اما اگر لازم شد، آن وقت دیگر می گوید و ملت هم گوش می کنند.

 

عمه تون بالای تل سینه زده

خدا بیامرزتش، یک شیخ عبدالحسن بود برادر همین شیخ عبدالحسین، نام فامیلش را نمی گویم، شیخی بود برای خودش و من هم شیخ عبدالحسین را خیلی دوست داشتم و دارم. گرچه سالهاست ندیدمش. شیخ عبدالحسن شبی تلفنی زنگ زد به شیخ عبدالحسین که بیا و بخند. و تعریف می کرد از خلاقیت های هنری و دراماتیک یکی از “روضه خوانان” و “مداحان” که نوحه خوانده بود که “شیعه ها گریه کنید، عمه تون بالای تل سینه زده، شمر نامرد با لگد به آئینه زده.” و کلی می خندید. من البته سالهاست که درمانده ام در این بدعت های مداحان کشور که این حرف ها را از کجای شان در می آورند. همین دو هفته قبل حمید رسایی شاکی بود که چرا ظریف در گفتگوهای ایران و آمریکا خانم شرمن نماینده آمریکا را وندی صدا می زند و او هم به ظریف می گوید جواد. در حالی که خیلی طبیعی است که در مذاکرات بعد از مدتی همدیگر را به اسم کوچک صدا می زنند. حتی روزولت در مذاکرات با استالین به او “عمو جو” می گفت. اما اینکه مداحی با هفتاد من ریش و پشم به زن حضرت علی بگوید فاطمه جان! یا به خواهر امام حسین بقول آیت الله گیلانی بگوید: “زینب جان! جانم به فدایت!” این دیگر یک ابتکار است که شامل معصومه ابتکار هم نمی شود چه رسد به امام معصوم. حالا اینکه به امام حسین بگویند “کاپیتان حسین! پارو بزن” یا بگویند “منم منم سگ حسین، عو عو عو” و جمعیت پشم آگین حاضر بر سر و سینه بزنند و جواب بدهند “عو عو عو عوعو عو” حالا اینها که من می گویم بخش کوچکی از نبوغ و خلاقیت مداحان امروزی است، اینکه ترانه های مهستی و هایده و سوزان روشن و لیلا فروهر و حمیرا دستمایه مداحی برای امام حسین و حضرت فاطمه و زینب شود، داستان دیگری است. البته آیت الله سبحانی گفته است که : “مداحان گرفتار بدعت نشوند.” ولی مگر مداح به حرف مرجع تقلید گوش می دهد. مداحان توی کشور فعلا حکومت تعیین می کنند و توی دهن دولت می زنند، مراجع تقلید هم که زمانی تنباکو را برای مردم حرام می کردند، فعلا جرات ندارند از خانه شان بیرون بیایند. بقول یکی از دوستان سوهان فروش های قم نفوذ اجتماعی شان در قم از مراجع بیشتر است.

 

فساد غیرمسجدی ها

موسوی موسوی حمایتت می کنیم

خامنه ای: “رشد اقتصادی بدون رشد فرهنگی نه ممکن است نه مفید”

ابطحی: اختلاس ها اعتمادی برای مردم باقی نگذاشته است

مطهری: هیچ چیز نباید جلوی آزادی بیان را بگیرد

سبحانی: مداحان گرفتار بدعت نشوند