مقامات ارشد ایران به مذاکرات هسته‌ای وین می‌پیوندند

نویسنده

گروهی از مقامات ارشد ایران به مذاکرات هسته‌ای وین می‌پیوندند.

روز سه شنبه، ۱۰ تیر (۳۰ ژوئن)، جواد ظریف، وزیر امور جارجه پس از سفری کوتاه به تهران، به محل مذاکرات هسته‌ای جاری در وین باز می‌گردد و به گزارش خبرگزاری رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی، از جمله قرار است به طور جداگانه با وزیران خارجه آمریکا و روسیه نیز دیدار کند. براساس توافق‌های قبلی بین ایران و کشورهای گروه ۱+۵، قرار بوده است توافق نهایی تا پایان ماه ژوئن (امروز) به دست آید.

حسین فریدون، برادر و دستیار ویژه حسن روحانی، رئیس جمهوری، و علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی نیز همراه آقای ظریف به وین سفر کرده‌اند. آقایان صالحی و فریدون در گذشته هم در بعضی از جلسات مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۵ حضور داشته‌اند.

ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا نیز برای شرکت در این دور از مذاکرات در وین حضور دارد. ماموریت آقایان مونیز و صالحی گفتگو پیرامون مسایل فنی مرتبط با انرژی اتمی بوده است.

آقای ظریف صبح روز گذشته از محل مذاکرات جاری با گروه ۱+۵ در وین وارد تهران شد و گفت که این بازگشت “عادی و از قبل برنامه‌ریزی شده” بوده است. پیشتر، او با وزیران خارجه کشورهای اروپایی عضو گروه ۱+۵ در وین دیدار کرده بود. برخی خبرگزاری‌ها هدف آقای ظریف از سفر به تهران را گزارش به رهبران جمهوری اسلامی و کسب تکلیف در مورد نحوه ادامه مذاکرات عنوان کردند.

بی بی سی