یک آزادی، یک ملاقات، چند تلفن

لیلا طیری
لیلا طیری

» اخبار بازداشت شدگان سیاسی و مطبوعاتی

آزادی شیوا نظرآهاری، ملاقات خانم محتشمی پور با مصطفی تاج زاده و نخستین تماس تلفنی بازداشت شدگان جوان حزب مشارکت با خانواده هایشان، اخبار دیروز درباره بازداشت شدگان سیاسی و مطبوعاتی بود.

به گزارش خبرنگار “روز” شیوا نظراهاری که با وثیقه 200 میلیون تومانی آزاد شده است، به تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه های ماهواره ای، شرکت در تجمعات، تبانی علیه نظام از طریق عضویت در کمیته گزارشگران حقوق بشر و شورای دفاع از حق تحصیل و همگرایی زنان متهم شده است. ارتباط با سازمان مجاهدین خلق، دیگر اتهامی است که به شیوا نظرآهاری نسبت داده اند. به این فعال حقوق بشر گفته اند که از طریق  برخی مصاحبه هایی که انجام میداده با سازمان مجاهدین خلق ارتباط داشته است.


این عضو سازمان گزارشگران حقوق بشر از 24 خرداد ماه در بند 209 زندان اوین در بازداشت به سر برده است.
 از سوی دیگر گزارش ها حاکیست حسین نورانی نژاد، مهدی محمودیان، حسین نعیمی پور، مهدی شیرزاد، علی پیرحسین لو و همسرش فاطمه ستوده طی تماس تلفنی با خانواده های خود اعلام کردند که در بند 209 زندان اوین هستند. همه آنها با حکم دادستانی تهران و طی روزها و هفته گذشته بازداشت شده اند.


 تاج زاده: مصاحبه می کنم اما..
 فخرالسادات محتشمی‌پور همسر مصطفی‌ تاج‌زاده روز گذشته برای اولین بار از زمان بازداشت، در زندان اوین به مدت یک ساعت  با این عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ملاقات حضوری داشت.
وی با بیان اینکه در مدت 103 روز بازداشت تاج‌زاده، تنها دوبار به ایشان اجازه تلفن به خانواده داده شده بود، گفت:با تغییر دادستان، درخواست رسمی برای ملاقات با همسرم را دادم که مورد موافقت قرار گرفت وموفق به دیدار ایشان شدیم.
خانم محتشمی پور بعد از این ملاقات، وضع روحی همسرش را خوب توصیف کرده و به سایت پارلمان نیوز گفته است: تاج‌زاده همچنان در انفرادی نگهداری می‌شود و بازپرس پرونده گفته است که مراحل پرونده او هنوز به اتمام نرسیده است.
به گفته وی، تاج‌زاده نسبت به اتفاقات و جریانات پس از انتخابات در کشور کاملا بی‌اطلاع بوده و گفته است که از سه روز پیش روزنامه کیهان در اختیار او قرار داده‌اند.
خانم محتشمی پور گفت: مصطفی گفته که مرتضوی از او خواسته بوده مصاحبه کند و حرف‌هایی را بزند اما او گفته من مشکلی برای مصاحبه ندارم، اما فقط حرف‌های خودم را می‌زنم.

اعتراض نسبت به بازداشت آذر منصوری
همزمان جبهه مشارکت با صدور بیانیه ای نسبت به بازداشت آذر منصوری، معاون سیاسی دبیرکل حزب مشارکت اعتراض کرد. در این بیانیه آمده است: خانم آذر منصوری معاون سیاسی دبیرکل جبهۀ مشارکت ایران اسلامی جرمی ندارد جز اینکه خواهان استقرار عدالت، معنویت و آزادی ست و ایران را برای همۀ ایرانیان می خواهد. در نظامی که انسانهای فرهیخته و سرافرازی چون منصوری به زندان بروند دیگر هیچ مدرک و سندی برای اثبات انحراف آن نظام از انسانیت و عدالت لازم نیست.
در ادامه این بیانیه، می خوانیم: خیال باطل کودتاگران بر آن است که افراد خاصی هستند که سبب رسوائی، و نا کامی آنها در استقرار کودتا می شوند. حال آنکه هر کس کوچکترین بصیرتی در جامعۀ ایران داشته باشد بخوبی متوجه می شود که همۀ ایرانیان بپاخاسته و بخصوص جوانان و زنان آن، موتور محرک جنبش مقدس سبزی هستند که علی رغم فشارهای نظامی و امنیتی، پرتلاش و خستگی ناپذیر، و با صبر و متانت و آرامش، نوید روزهای بهتری برای این سرزمین را به گوش جانها می رسانند.