فریاد مرگ بر دیکتاتور در دانشگاه آزاد

نویسنده
پرستو سپهری

» با وجود ممانعت نیروهای حراست

با شروع سال تحصیلی جدید موجی از اعتراضات دانشجویان علیه کودتاچیان آغاز شده است. در همین راستا دیروز جشن تولد مهندس میر حسین موسوی بهانه ای شد تا دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز هم،همراه با دیگر دانشجویان اعتراض خود را به روند وقایع اخیر نشان دهند.

در حدود ساعت دوازده ظهر دیروز صدها تن از دانشجویان این دانشگاه در محوطه دانشکده فنی واحد تهران مرکز گرد هم آمدند و باپخش شیرینی و در حالیکه نماد های سبز داشتند و شعار “رئیس جمهور ملت،تولدت مبارک” و “یا حسین،میر حسین” سر می دادند،تجمع خود را آغاز کردند. در ادامه این مراسم دیگر دانشجویان با سردادن شعارهایی مانند “مرگ بر دیکتاتور”،”ای دولت کودتا،استعفا استعفا”،”موسوی زنده باد،کروبی پاینده باد” به آنان پیوستند. به دنبال این شکل گیری این حرکت اعتراضی، ماموران حراست دانشگاه وارد شدند و چندین بار سعی دکردند با تهدید دانشجویان را پراکنده کنند که حضور پر شور دانشجویان تلاش آنان را ناکام گذاشت.

این مراسم که بیش از یک ساعت به طول انجامید، با خواندن سرود های “ای ایران” و “یار دبستانی” به پایان رسید.

گفتنی است همزمان مراسم مشابهی در دانشکده حقوق و دانشکده علوم انسانی واحد تهران مرکز برگزار شد. در این دانشکده نیز  ماموران حراست اقدام به برخورد و احضار تنی چند از دانشجویان وممانعت از ورود برخی دیگر از دانشجویان کردند.

بیش از این و در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری(در روز سیزده خرداد) بسیج دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز اقدام به ضرب و شتم دانشجویان طرفدار دو کاندیدای اصلاح طلب کرده بود که منجر به بستری شدن چهار تن از دانشجویان شد.

اخیرا نیز سردار فضلی در اظهار نظری بی سابقه دانشگاه دانشگاه آزاد را از عوامل آغاز آنچه وی اغتشاشات می خواند دانست.