مادلین آلبرایت: تحریم ها در مورد ایران موفقیت آمیز است

نویسنده

» گزارشی از سی بی اس

در آستانه گفتگو های سازمان ملل در هفته آینده، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری کلینتون گفت که تحریم ها علیه ایران موفقیت آمیز بوده است.

او به شبکه سی بی اس گفت: “شش قدرت جهان همچنان به ایران فشار می آورند و به زعم من تحریم ها موفق شده است زیرا خبرهایی که ما می رسد حاکی از وضعیت وحشتناک اقتصادی در ایران است.”

وی افزود: “اما درنهایت ما باید ببینیم سیاست های ما چه خواهد بود. رئیس جمهور می گوید که مهار ایران کافی نیست و همه گزینه ها مطرح است. اما این گفتگو ها بسیار مهم است زیرا چندجانبه است و ایران را به سمت انزوای بین المللی سوق می دهد.”

چارلی رز مجری برنامه سی بی اس از آلبرایت درباره اینکه دولت اوباما تصمیم گرفته است که شورشیان سوریه را مسلح نکند، پرسید. آلبرایت در پاسخ گفت: “زمانی که شما در دفتر ریاست جمهوری هستید باید بر اساس وضعیت تصمیم بگیری. اما این تصمیم یک “تصمیم گردشی” است.”

آلبرایت می گوید: “جان کری، وزیر امور خارجه جدید آمریکا که جایگزین هیلاری کلینتون شده است، تصمیمات مهمی درمورد سوریه و احتمال مسلح شدن شورشیان،در پیش رو دارد.”

آلبرایت در مورد تصمیم مسلح نکردن شورشیان که پیش از این گرفته شده بود، گفت: “من فکر می کنم که این تصمیم درستی بود. با توجه به اینکه در سوریه سلاح زیادی وجود دارد. اما فکر می کنیم این هم صحیح است اگر در این تصمیم بازنگری شود زیرا وضعیت تغییر کرده است. من دقیقا نمی دانم تصمیم سناتور کری چه خواهد بود اما مسلما او اطلاعات زیادی در این مورد دارد.”

سی بی اس نیوز، 19 فوریه