مهدی کلهر سمپاشی رسانه ای می کند

نویسنده
آرش معتمد

» واکنش همسر مشاور احمدی نژاد

ماجرای بحث انگیز پناهندگی دختر مشاور احمدی نژاد به غرب با جوابیه روز شنبه همسر مهدی کلهر همچنان ادامه دارد. خانم طاهری در این جوابیه به طور تلویحی کلهر را به تلاش برای اخراج او از صدا و سیما متهم کرده است.

معصومه طاهری موسوی، همسر مشاور احمدی نژاد روز گذشته با انتشار جوابیه ای  مهدی کلهر را متهم کرد با ایراد “اتهام” های واهی  و فاقد سند علیه  وی می کوشد تا از “پاسخ گویی” پیرامون دلایل بی اعتنایی وی نسبت به دخترش شانه خالی کند: “به چه دلیل مدت یکسال‌ونیم حاضر نشدند حتی صدای دخترشان را از طریق تلفن بشنوند و او را بدون حامی و مهر پدری رها نمودند.”

مهدی کلهر پس از پناهنده شدن دخترش نرگس به غرب، در مصاحبه با رسانه های داخلی کوشیده است همسر خود را مقصر خروج او از ایران نشان دهد. مشاور فرهنگی احمدی نژاد طی چندین مصاحبه با تاکید بر اینکه پس از جدایی وی از همسرش، نرگس ترجیح داده با خانم طاهری زندگی کند، در مورد همسرش گفته بود: “او به دلیل اینکه من با آقای احمدی نژاد در همان سالها (84) همکاری می کردم، درخواست طلاق کرد و این امر نیز محقق شد. امروز نیز وی یکی از مخالفان آقای احمدی نژاد است و در حال حاضر در دانشکده صدا و سیما تدریس می کند.”

کلهر در حالی این بحث را مطرح کرد که نهادی همچون صدا و سیما برای استخدام افراد - به ویژه برای تدریس در دانشگاه صدا وسیما -  از قوانین بسیار  سخت گیرانه ای پیروی می کند که بر اساس آنها استخدام فردی با گرایشات آشکار ضد احمدی نژاد بعید می نماید.

نکته ای که خانم معصومه طاهری هم در پاسخ به اظهارات مهدی کلهر  به آن اشاره و علاوه بر آن او را به “دروغ گویی” پیرامون وضعیت “تاهل” آن دو هم متهم می کند. خانم طاهری در جوابیه ماه گذشته به خبرگزاری مهر تاکید کرده بود که وی و مهدی کلهر هرگز طلاق نگرفته اند: “اینجانب همسر دائمی و قانونی ایشان به دلیل کذب محض بودن مواردی که به اینجانب مربوط می شود ضمن مستند کردن اظهاراتم به مدارک پیوست، آمادگی دارم طی مصاحبه ای مشابه و یا ضمن حضور در خبرگزاری اصل مدارک را نیز جهت روشن شدن افزونتر اذهان عمومی ارائه نمایم.”

خانم طاهری روز گذشته در همین ارتباط در جوابیه دیگری ضمن متهم کردن مهدی کلهر به “سمپاشی شدید” رسانه ای علیه وی تصریح کرد که وی همچنان در صدا و سیما مشغول به کار است. اظهاراتی که به نظر می رسد به تلاش مشاور احمدی نژاد برای اخراج او از دانشکده صدا و سیما اشاره دارد.

 

خروج نرگس از ایران

موضع گیری های مشاور فرهنگی احمدی نژاد علیه خانواده خود پس از آن آغاز شد که نرگس کلهر که برای شرکت در جشنواره سینمایی نورنبرگ، راهی آلمان شده بود از دولت آن کشور تقاضای پناهندگی کرد. نرگس که فیلم “خیش” را با موضوع “شکنجه” با اقتباس از رمانی از فرانتس کافکا  جلوی دوربین برده و با آن به جشنواره فیلم حقوق بشر نورنبرگ راه یافته بود، در توضیح علل چنین تصمیمی، ضمن برشمردن محدودیت های فیلمسازی مستقل در ایران، در گفتگو با روز در خصوص اعتراض مخالفان به بروز تقلب در نتایج انتخابات گفته بود: “دیگر از پس دادن رای گذشته؛ ما می گوییم زندگی ما را پس بدهید.”

 

پناهندگی دخترم نشانه آزادی است

پس ازفاش شدن خبر پناهندگی نرگس کلهر، رسانه های نزدیک به دولت ضمن مصاحبه با مهدی کلهر کوشش کردند تا خروج دختر وی از ایران را امری عادی جلوه دهند. مهدی کلهر در این مصاحبه ها پناهندگی نرگس به آلمان را چنین توصیف کرد: “این امر نشان از آزادی است که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.”

وی در عین حال این را هم تصریح کرد که دخترش را فریب داده اند: “گمان می کنم که او (نرگس) توسط دشمنان مملکت اغفال و نقش ابزار تبلیغاتی آنها را ایفا کرده است.”

مهدی کلهر بدون اشاره به شیوه “اغفال” نرگس  در مقام نصیحت وی گفت: “به عنوان یک پدر به او نصیحت می کنم ابزار دشمن علیه کشورش نشود و راهی را نرود که بازگشتی در آن وجود ندارد.”

مهدی کلهر در حالی شاهد پناهندگی دختر خود به غرب شد که پیشتر وعده داده بود در مقام مشاور فرهنگی محمود احمدی نژاد کوشش خواهد کرد، شهروندان ایرانی مقیم خارج، به ویژه هنرمندان ـ خوانندگان- را به بازگشت به ایران ترغیب کند.

لازم به یادآوری است که علاوه بر دختر مهدی کلهر، پس از انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد در انتخابات 22 خرداد چندین خبرنگار  از جمله دو عکاس خبرگزاری نیمه رسمی فارس ـ نزدیک به سپاه- و یک گزارشگر صدا و سیما به غرب پناهنده شده اند.