شناسایی رهبرحملات تروریستی پاریس

نویسنده

رهبر حملات تروریستی پاریس شناسایی شد. سازمان‌های امنیتی بلژیک عبدالحمید اباعود، را به‌عنوان مظنون شماره یک حملات تروریستی شامگاه روز جمعه پاریس شناسایی کردند.

به نوشته روزنامه های «استاندارد» و «هت نیوزبلاد» بلژیک ، عملیات توسط یک جوان ۲۷ ساله از منطقه “مولنبک” بروکسل  در سو ریه طراحی شد، در بلژیک تدارکات آن فراهم و درپاریس عملیاتی گردید.

بنا به این گزارش‌ها اباعود پشت این عملیات قرار داشت و پیشتر نیز رهبر اصلی عملیات خنثی‌شده شهر «ورویه» بلژیک بود.

نیروهای امنیتی بلژیک ۲۵ دی‌ماه سال جاری عملیات گسترده‌ای را در شهر «ورویه»، واقع در شرق بلژیک و در مرز آلمان سازمان دادند و طرح مظنونان اقدام تروریستی را که  لحظاتی بعد قصد اجرای آن را داشتند، خنثی کردند. در عملیات نیروهای امنیتی دو تن از مظنونان کشته شدند و یک نفر دیگر از آنان زخمی و دستگیر شد.  روز بعد ۱۳ نفر از مظنونان اسلامگرا در نقاط مختلف بلژیک و دو نفر از آن‌ها در فرانسه بازداشت شدند.

عبدالحمید اباعود پس از خنثی شدن عملیات گروه تروریستی در «ورویه» و کشته شدن دو همدست‌اش، به سوریه گریخت.

 

سه تن از تروریست‌ها که در حملات جمعه به پاریس کشته شدند نیز شناسایی شدند. هر سه نفر فرانسوی هستند و دو نفر از آن‌ها ساکن منطقه «مولنبک ـ سن ـ ژان» بروکسل بوده‌اند. «مولنبک» یکی از مناطق پرتنش بروکسل است که بیشتر اسلامگرایان تندرو در آن زندگی می‌کنند.

نام یکی از این دو نفر اخیر «بلال حدفی» است که سال گذشته از بروکسل به سوریه رفت و شامگاه جمعه خود را در برابر ورزشگاه «دو فرانس» منفجر کرد. دومین نفر «ابراهیم عبدالسلام» نام دارد. او سال‌ها در «مولنبک» زندگی کرده و شامگاه جمعه خود را در مقابل کافه‌ای در بلوار ولتر پاریس منفجر کرد.

به‌نوشته روزنامه «استاندارد» این دو تروریست دوستان اباعود بودند. عبدالسلام و اباعود در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ با هم در بروکسل دست به اعمال خلافکارانه زده‌اند.