شطرنج باد

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

این باهنر هم حرف های بامزه ای می زند. گفته است “ احمدی نژاد برای تشخیص خود بیش از قانون اهمیت قائل است.” انگار بقیه مسوولان مملکت برای قانون اهمیتی بیش از تشخیص خودشان قائلند. اصلا دیکتاتور یعنی همین که آدم برای تشخیص خودش اهمیتی بیش از قانون قائل باشد. البته باز هم گلی به جمال نداشته احمدی نژاد که برای تشخیص خودش اهمیتی بیش از قانون قائل است، نمایندگان مجلس که برای تشخیص خامنه ای اهمیتی بیش از قانون قائل اند.

 

مال ما خوبه، مال اونا پیف پیف!

فکر کنم حال آقای خامنه ای زیادی خراب است. معمولا عادت نداشت حرف های خیلی نامربوط را بطور علنی بزند. به هر حال آدم وقتی می خواهد حرفی بزند که مطمئن است اکثریت مردم متوجه می شوند که حرف نامربوطی است، آن را یا نمی زند، یا اگر هم خواست بزند، صراحتا نمی زند. خامنه ای گفت “اعتراض ها در سوریه انحرافی اما در بحرین واقعی است.” فکر کنم بخاطر همین است که مردم سوریه خیلی جدی تر از مردم بحرین با دولت بشار اسد برخورد می کنند. بیچاره بشار اسد، اگر هم بخواهد خودش را نجات دهد، دولت ایران نمی گذارد راهی برای نجاتش باقی بماند.

 

کودتای پارلمانی

از یک طرف احمدی نژاد مانده توی منگنه و فعلا مثل گربه گیرافتاده توی انباری خرخر می کند و از راه دور پنجول می کشد و تهدید به افشا می کند، مجلس هم گوش به زنگ تلفن است که از بیت بگویند که برود یا نرود. آقا هم که یک گل صد تومنی دستش گرفته یکی یکی گلبرگ ها را می کند و می گوید “ بگم بره، نگم بره” یک گل را پرپر می کند و از آن طرف حاج آقا وحید یک گل دیگر می دهد دستش که آقاش کاسه چه کنم را بالاخره سربکشد یا نکشد. علی مطهری در یک اظهار نظر ظریف و بامزه گفت “ ظاهرا تصور آقای حسینیان از سووال از رئیس جمهور چیزی شبیه کودتاست.”

 

هنوز معجزه می کند

ماشاء الله به این رو! سنگ پای قزوین را با شش هزار سانتیریفیوژ غنی سازی بکنی تازه ممکن است بشود احمدی نژاد. قبلا می گفتیم مردم هنوز فکر می کنند طرف خرده عقلی دارد و دور از جان خودش یک چیزهایی می فهمد و می گوید. بعدا گفتیم مردم حرفش را قبول ندارند، این هم حرف هایش را برای آقا و چهار تا و نصفی بسیجی می زند. آخرش آقا و بسیجی ها هم زیرآب طرف را زدند، برای کی داری حرف می زنی؟ باز هم خودش گفته و خودش خندیده و خودش مردکی هنرمندیده که “ اقدامات انجام شده شبیه معجزه است.” آدم خودش بگوید و خودش هم حال کند، خیلی خوش می گذرد.

 

احزاب دست ساز

لاریجانی گفت: احزاب دست ساز دولتی ظرفیت اداره کشور را ندارند.

سووال کردند: احزاب غیر دست ساز مثل نهضت آزادی و مجاهدین انقلاب و کارگزاران می توانند فعالیت کنند؟

جواب: نه، آنها که صلاحیت شرکت در اداره کشور را ندارند.

سووال: آیا اجازه تشکیل احزاب مخالف به سبزها و اصلاح طلبان به عنوان مهم ترین نیروی مخالف داده می شود؟

جواب: نه، آنها که باید محاکمه و مجازات شوند؟

سووال: آیا اجازه داده می شود احزاب چپ، سکولار، ملی، ملی مذهبی مجوز فعالیت حزبی بگیرند؟

جواب: نه، آنها می خواهند نظام را از بین ببرند.

سووال: احزابی که طرفدار مشائی و احمدی نژاد هستند، می توانند حزب تشکیل بدهند؟

جواب: بله، چون زودتر می شود دستگیرشان کرد.

سووال: پس چه احزابی باید در اداره کشور شرکت کنند؟

جواب: باید احزابی باشند که دولتی نباشند، اما با دولت هم مخالف نباشند، دست ساز نباشند، اما سابقه تشکیلاتی هم نداشته باشند، باید احزابی باشند که تنور انتخابات را گرم کنند، و بعد از انتخابات هم بپرند توی تنور که برای ما دردسر نداشته باشند.

 

جداسازی خواهران از برادران در دانشگاه

طرح جداسازی جنسیتی خواهران از برادران در دانشگاه اجرا شد. اهداف این طرح به شرح زیر است:

اول: برای ممانعت از افعال شنیعی مانند تجاوز دسته جمعی در خمینی شهر و کاشمر توسط اراذل و اوباشی که هرگز دانشگاه نرفته اند، خواهران از برادران دانشگاه مشهد و اصفهان جدا می شوند تا اراذل و اوباش عبرت بگیرند.

دوم: برای جلوگیری از حمله اراذل و اوباش به استخرهای زنانه، دختران و پسران دانشجو از هم جدا می شوند. به همین دلیل در دانشگاه استخر نیز ایجاد می گردد، تا از سیم خاردار جداکننده استفاده کامل برده شود.

سوم: با توجه به محکومیت برخی از ماموران امنیتی و قضایی در کهریزک، به دلیل تجاوز به زندانیان، برای جلوگیری از این افعال شنیع، در دانشگاه کرج دختران از پسران جدا می شوند، چون سیم خاردار در کهریزک به میزان کافی موجود است.

چهارم: با توجه به تجاوز یکی از اساتید درس معارف اسلامی به یکی از دختران دانشگاه که با دخالت بی مورد دانشجویان مواجه شد، برای عدم تکرار دخالت های بی مورد، بخش خواهران از برادران جدا شده تا آبروی برادران متجاوز هیات علمی حفظ گردد.

 

چاوز بعد از 18 روز در تلویزیون ظاهر شد

چاوز که هجده روز بود دچار سرایت افسردگی بعد از زایمان از برادرش احمدی نژاد شده بود و بخاطر همراهی با وی هجده روز جلوی دوربین ظاهر نشده بود، از دیروز جلوی دوربین آمد و مردم ونزوئلا را عزادار کرد. وی برای اینکه بیشتر از پیش مردم را به آینده ناامید کند در تصویر تلویزیونی در کنار فیدل کاسترو ظاهر شد. ظاهرا طرف حالش خراب است و بعید نیست همین روزها برود بالای درخت.

 

شطرنج باد

جلسه شورای عالی سینما به ریاست احمدی نژاد تشکیل شد. با توجه به منحصر بفرد بودن داستان زندگی پرماجرای اعضای کابینه و برخی از مسوولان نظام قرار شد در مورد زندگی آنان فیلمهایی با عناوین زیر ساخته شود.

حیدر مصلحی: جن گیر(2) یا “جن گیرگیر”

اسفندیار مشائی: طالع نحس

محمود احمدی نژاد: تنها در خانه

حمید بقائی: مرد نامرئی

مهدی کلهر: مرد عوضی

محمد علی آبادی: گمشده در ترجمه

محمد رضا رحیمی: بدنام

منوچهر متکی: در سنگال اتفاق افتاد

احمد وحیدی: آسمانخراش جهنمی

کامران دانشجو: مردی به نام اسب

صادق محصولی: بخاطر یک مشت دلار

غلامحسین الهام: مردی که موش شد 

علی لاریجانی: شطرنج باد

صادق لاریجانی: مردی برای همه فصول

محمد رضا نقدی: غلام ژاندارم

احمد جنتی: یک میلیون سال پیش از میلاد مسیح

سردار رادان: هنگ موتورسواران