غنی سازی را متوقف کنید

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

اصلا مهم نیست که احمدی نژاد چه طور روی کار آمده است و چه کسی در این موضوع نقش داشته است، مهم این است که احمدی نژاد فعلا رئیس جمهور است. اصلا مهم نیست که ما می خواهیم با انقلاب و نافرمانی مدنی اوضاع را تغییر دهیم، یا دوست داریم با روش های اصلاح طلبانه و از طریق انتخابات این کار را بکنیم، در هر دو حال وقتی ما می توانیم این کارها را بکنیم که خطر جنگ برطرف شده باشد.

اصلا مهم نیست که به قول ایران انرژی هسته ای مقصد صلح آمیز دارد یا به قول آمریکا ایران می خواهد بمب بسازد، مهم این است که در صورت عدم توقف غنی سازی ایران باید وارد دالانی تاریک شود که جنگ یک احتمال مهم آن است، برای همین غنی سازی باید بطور موقت متوقف شود. من یک پیشنهاد بسیار مشخص و روشن و راحت دارم. به بچه های دانشجو پیشنهاد می کنم مثل همه دانشجویان در تمام دنیا که یکی از کارهای مهم شان در بحران های سیاسی ایجاد جنبش صلح و دوستی است، یک حرکت سراسری در کشور آغاز کنند. نه شهر را به هم بریزند، نه کاری با خشونت بکنند، نه خودشان را در خطر بیندازند، فقط این که یک مجموعه اعتراض را در شکل اجتماعی در دانشگاهها و شهر سازمان بدهند، با این شعار که چون غنی سازی باعث می شود تا خطر حمله و جنگ افزایش یابد، دولت باید غنی سازی را تا شش ماه متوقف کند.

دانشجویان می توانند در دانشگاهها حرکت اعتراضی را به صورت آرام برگزار کنند. و می توانند راه پیمایی علیه جنگ راه بیندازند، هم علیه اقدامات اتمی دولت و هم علیه حضور نظامی آمریکا. من مطمئنم که اگر چنین راهی آغاز شود، نقش بسیار مهمی در متوقف کردن جنگ خواهد داشت. دولت و حکومت فقط یک بهانه برای پافشاری بر ادامه غنی سازی دارد، این که ما نمی خواهیم از حق مردم صرف نظر کنیم، مردم باید بگویند که زندگی در صلح حق آنهاست و بگویند که برای صلح حاضرند موقتا از حق شان در مورد انرژی هسته ای چشم پوشی کنند.

احتمال حمله نظامی ضعیف است، آم م م ما

رحیم صفوی فرمانده سپاه پاسداران و اولین ممنوع الخروج قطعنامه 1737 سازمان ملل گفت: « غرب به دنبال ضربه زدن به اقتصاد ایران است.» آگاهان توضیح دادند که احمدی نژاد خودش این کار را دارد می کند، غرب لازم نیست خودش را خسته کند. رحیم صفوی با رد نکردن احتمال صدور قطعنامه شدیدتر علیه ایران گفت: « احتمال حمله نظامی به ایران بسیار ضعیف است.» آگاهان توضیح دادند علت اینکه سپاه هفته ای شش بار اعلامیه صادر می کند که در صورت حمله متجاوزان به شدیدترین شکل به آنها پاسخ خواهیم داد، همین است که احتمال حمله نظامی بسیار ضعیف است و اگر احتمال حمله نظامی بسیار قوی بود، سپاه اصلا اطلاعیه ای صادر نمی کرد.

چهره خشن ایرانیان

به نظر من برای دیدن تصویر خشنی از ایران واقعا لازم نیست که کسی توطئه خاصی بکند، فقط کافی است تلویزیون جمهوری اسلامی را کسی نگاه کند، حتی کمی پیش تر می روم، حتی اگر ده دقیقه تلویزیون های مخالفان جمهوری اسلامی را نگاه کنید هم به همین نتیجه می رسید، یا باز هم پیش تر بروم، یک فیلم از یک فیلمساز بزرگ ایرانی، هر کسی می خواهد باشد، بگذارید و آن را نگاه کنید، مطمئنا چهره خشنی از ایران خواهید دید. آرنولد گرویس پژوهشگر سیاسی اروپایی در اثر بررسی 115 کتاب درسی ایران گفت: « کودکان ایرانی در کلاس های درس بطور هدفمند برای شهادت آموزش داده می شوند.» هاشمی رفسنجانی هم در دیدار با معاون رئیس جمهوری عراق گفت: « اشغالگران عراق در صدد ترسیم چهره ای خشن از ایرانیان هستند.» آگاهان گفتند: لازم نیست کسی این چهره را ترسیم کند، همان عکس احمدی نژاد را چاپ کنند، چهره خشن ایرانیان نشان داده می شود. همین هاشمی رفسنجانی در دیدار با سفیر آلمان گفت: « مواضع تند آلمان در برابر ایران توجیه پذیر نیست.» وی که فراموش کرده بود در مورد مواضع تند احمدی نژاد در مقابل اروپا و آمریکا حرف بزند، زیر لب گفت: ایشون رو ولش کنید، ما رو بچسبین.

ایران: می شه؟ نمی شه؟ می شه؟ نمی شه؟…

یعنی این مسوولان سیاست خارجی کشور واقعا نمی فهمند که نباید در این شرایط بازی بازی کرد؟ واقعا باید چه نشانه ای جلوی چشم ملت بیاید که بفهمند جنگ بیخ گوش ماست؟ پنتاگون به استناد اظهارنظر انفجاری نشریه صبح صادق که ظاهرا یک نشریه مربوط به سپاه است، عملیات علیه نیروهای آمریکایی در هفته گذشته را کار ایرانی ها دانست. پنتاگون اعلام کرد: « حمله به مقر نظامیان آمریکا در شهر کربلا به حمایت ایران انجام شده است.» بوش هم اعلام کرد: « ضربه نظامی علیه ایران به معنی اشغال نیست.» جرج بوش گفت: « همه چیز بستگی به برخوردهای ایران دارد.» یکی از مسوولان ایرانی گفت: ما برخورد نمی کنیم، یکی دیگر گفت: نا شدیدا برخورد می کنیم، سومی گفت: ما شاید برخورد بکنیم و شاید هم برخورد نکنیم، چهارمی گفت: اگر آنها برخورد کنند ما هم برخورد می کنیم، پنجمی گفت: حالا ولش کنید، شاید برخورد نکردند، بیخودی مردم را نگران نکنید، بگذارید بخوابند. سفیر ایران در بغداد هم به شکلی که انگار متوجه نبود که خودش عامل دردسر است، گفت: « ما نمی خواهیم عراق بهای دشمنی ما با آمریکا را بپردازد.» آگاهان خاطرنشان کردند که از این به بعد عراقی ها همراه با لبنانی ها و فلسطینی ها سه تایی این کار را بکنند که خسته نشوند.

رئیس جمهور: خودم

احمدی نژاد رئیس جمهور م.ش.ن.گ.( توضیح لازم نیست) پس از ماهها در جلسه هیات دولت شرکت کرد. وی در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات خودش و نقش تعیین کننده ای که در سرنوشت کشور دارد، چون هیچ کس حاضر نشده بود که اعلام کند رئیس جمهور نقش مهمی دارد، خودش به خودش گفت: « رئیس جمهور پیگیر و اعلام کننده مواضع هسته ای است.» وی ضمن اعلام این نکته که همیشه موبایلش روشن است، گفت: « سیاست های کلان هسته ای از سوی رهبری ابلاغ شده است.» اطرافیان رئیس جمهور اعلام کردند که اگر تا یکی دو هفته دیگر در اثر ماندن در تهران دق نکند، برای شرکت در جشن هسته ای به اصفهان می رود.

علی بی خیال واقعا بی خیال همه چیز شد

دیروز علی بیخ مصاحبه مطبوعاتی مهمی کرد و چیزهایی را که گفتن و نگفتنش فرقی نمی کرد را قاطعانه اعلام کرد. علی بیخیال، مشت محکمی به دهان سخنگوی وزارتخارجه که گفته بود پیامی از سوی آمریکایی ها دریافت کردیم زده و گفت: « پیام جدیدی از آمریکایی ها دریافت نکردیم.» وی در حالی که مطمئن بود هیچ کس در صحت اظهاراتش شک نمی کند، گفت: « نقش ایران در عراق مثبت بوده است.» آگاهان پرسیدند آیا شاهدی هم در این مورد دارید؟ علی آقا گفت: بله، ولی پنج شاهد اصلی ما را آمریکایی ها در اربیل دستگیر کردند. علی بیخیال همچنین مشت محکمی به دهان سفیر ایران در عراق که گفته بود دستگیر شده های ایرانی نیروهای « امنیتی» بودند زد و گفت: « دیپلمات های ایرانی بزودی آزاد می شوند.» وی بدون اینکه به ضجه ها و التماس های البرادعی که کشورش در خطر جنگ است و ناله و زاری می کرد، اعتنایی کند، گفت: « البرادعی باید طرح مدونی برای بررسی به تهران ارائه کند.» علی بیخیال همچنین مشت محکمی به دهان نماینده روسیه که گفته است که: « امکان لغو تحریم ایران وجود دارد، اما لغو تحریم ایران منوط به تعلیق است.» گفت: « غنی سازی را متوقف نمی کنیم.» در پایان علی بیخیال در کمال خونسردی گفت: « برای اقدام بعدی شورای امنیت وقت زیاد داریم.»

به قله های علمی جهان نزدیک می شویم

در راستای اینکه رئیس جمهور محترم بارها و بارها در سخنرانی های خودش گفته است که ایران باید به قله های علمی جهان برسد و آیت الله خامنه ای نیز گفته است که پیشرفت علمی یکی از مهم ترین وجوه توسعه کشور است، رئیس کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد که: در بودجه سال آینده طرح های عمرانی دانشگاهها متوقف شده و اعتبارات جاری دانشگاهها کاهش 6 درصدی خواهد داشت. این پیشرفت علمی را به کلیه دانشگاهیان و بخصوص مرد سال علمی جهان و متخصص امور دیه استان کرمان، دکتر زاهدی تبریک می گوئیم.