مانلی

نویسنده

9  ساله ایرانی – آفریقائی – آمریکائی  ستاره هالیوود

 

 

یارا شهیدی، ۹ ساله آفریقایی-آمریکایی ایرانی‌تبار، برای نخستین بار با فیلم imagin that یا «فکرشو بکن» بر پرده سیمین فیلم های هالیوودی جایگاه ویژه ای یافته است.
اما آمریکایی‌ها مدت ها است که یارای حب نبات و آب حیات را می شناسند.
یارا از شش ماهگی همراه مادر آفریقایی- آمریکایی اش مدل پوشاک مزون های بلند آوازه جهان بوده است.
یارا در شوی تلویزیونی «کولد کیس» که شش روز دیگر پخش خواهد شد، ستاره میهمان است. او در این شو با یکی از ترانه های کویین لطیفه به نام «خانم ها مقدمند» رپ می خواند. یارا دو برادر کوچکتر از خود هم دارد؛ سعید و احسان که سعید هم ماه هاست در سریال های مختلف تلویزیونی آمریکا می درخشد.
یارا تا چهار سالگی ساکن ایالت مینه سوتا بود که پدر و مادرش درپی کار و باری تازه به ایالت کالیفرنیا کوچ کردند.

 

 

همراه کارگردان «فکرشو بکن» کری کرک‌پاتریک


یارای شیرین زبان در فیلم «فکرشو بکن» برای پدرش ادی مورفی، کمدین نامدار آمریکایی، خوراکی استثنایی می پزد. در واقع آشی می پزد روی آن یک وجب روغن با صورت حسابی چند صد هزار دلاری.
در فیلم «فکرشو بکن»، یارا نقش اولیویا دختر ادی مورفی را بازی می کند؛ دختر پدری خسته از کار زیاد، اما پر مشغله. در چنین شرایطی است که اولیویا به یاری پدر می شتابد و با تخیلات کودکانه اش پدر را به جهانی خیالی می برد و همزمان از رازهای موفقیت برای او پرده برمی دارد.
یارا به رغم گرفتاری هایی که هر ستاره دیگری با آنها دست به گریبان است، به گفته خودش از یک چیز غافل نیست، از این که بیشتر و بیشتر زبان فارسی بیاموزد و در کنار آن آشپزی ایرانی و در این دو زمینه او مشکلی ندارد، چون نه تنها افشین شهیدی، پدر ایرانی او که مادر آفریقایی- آمریکایی‌اش نیز فارسی را روان حرف می زنند.
یارا یک بار هم گفت وگویی تلویزیونی با شبکه فارسی زبان تپش داشته است. یارا در همین گفت و گو می گوید ۹ سال دارد و فارسی را با پسرعمو و دخترعموهایش که ایرانی هستند تمرین می کند.