اهدنا الصراط المستقیم

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

حجت الاسلام قرائتی اعلام کرد که “پانصد آیه مربوط به راه و ساختمان از قرآن استخراج کرده است.” حدس زده می شود این آیات برای اداره وزارت راه و مسکن در اختیار این سازمانها قرار داده شود. ما برای اینکه امت شهیدپرور بطور جدی در جریان این تحولات قرار بگیرند و بفهمند که چطور می شود از آیات قرآن را در زمینه های دیگر مثل صنایع سنگین، مهندسی هوافضا، گلدوزی و خامه دوزی، پنچرگیری و آپارات، نصب ویندوز و آفیس روی کامپیوتر و موارد دیگر استفاده کرد، برخی آیات مربوط به راه و مسکن را که حجت الاسلام قرائتی از قرآن استخراج کرده به عرض تان می رسانیم:

آیه: اهدنا الصراط المستقیم/ ما را به راه راست هدایت فرما

تفسیر: ایجاد راه راست واجب است و در صورت احداث پیچ و دوربرگردان عملی غیر الهی صورت گرفته است.

آیه: راه آنها که گرامی داشتی نه راه مغضوبان و گمراهان

تفسیر: در هنگام حرکت در جاده مسافر باید به سوی مومنین در قم و مشهد حرکت کند، حتی اگر قصد دارد به پاریس یا استانبول و لندن برود.

آیه: هر کس از شما از این پس کفر ورزد در حقیقت از راه راست منحرف شده است.

تفسیر: تا حالا هر جایی رفتید مهم نیست، ولی از همین حالا (۱۳۹۰ سال قبل) انتخاب مسیر مهم نیست، می خواهید به لندن بروید یا پاریس باید نیت تان پاک باشد، ولی اگر برای فسق و فجور و اعمال کفرآمیز به بزرگراه کرج یا اتوبان قم رفتید، آخرش به جهنم می رسید.

آیه: در زمین کوههایی استوار کرد تا شما تکان نخورید و راههایی قرار داد تا راه خود را پیدا کنید.

تفسیر: خداوند تمام جاده ها را ایجاد کرد، برای اینکه شما در آن حرکت کنید.( توضیح اضافی: دلیلی ندارد که وقتی جاده وجود دارد شما از روی دیوار یا کوه یا جای دیگر رانندگی کنید.)

آیه: کسانی که غیر از خدا دوستی انتخاب کردند خانه های شان به سستی خانه عنکبوت است.

تفسیر: در موقع ساخت و ساز نیت معمار باید پاک باشد و فقط به خدا فکر کند، وگرنه خانه او چه با بتون آرمه باشد و چه با کاهگل باشد زرتی فرو خواهد ریخت.

آیه: آنگاه زلزله آمد و در خانه های شان کشته شدند.

تفسیر: این آیه در مورد کفار و منافقین و بقیه مفسدین است، کلا زلزله یک نوع مجازات اسلامی است که از طریق رابطه خداوند با زمین و دیوار و سقف خانه عمل می کند. آن مردم چون حرف خدا را گوش نکردند زیر آوار رفتند( برای فهم بهتر به خطبه های ائمه جمعه کشور درباره زلزله گوش کنید.)

آیه: پس باید خداوند این خانه را بپرستند.

تفسیر: این آیه درباره خانه خدا نازل شده، ولی در سطح پائین تر شامل رهبری و مسئولان محترم هم می شود، یعنی کلا وقتی بیت مطرح است باید طرف را بپرستید.

آیه: و آن بانو ( زلیخا) که وی در خانه اش بود خواست از او ( یوسف) کام بگیرد و درها را چفت کرد و گفت بیا که از آن توام.

تفسیر: بسیاری از حوادث خلاف شرع اعم از روابط نامشروع و کارهای خلاف در خانه صورت می گیرد. خانه ها براساس فهم قرآنی در دارند و درهای شان هم قفل می شود. پس کلا ایجاد فضای اوپن مثل آشپزخانه اوپن یا توالت اوپن یا اتاق خواب اوپن خلاف فرمایش قرآن است. البته اگر اوپن هم نباشد مثل همین ماجرای یوسف می شود.( کسانی که در مورد یوسف و زلیخا نیاز به تفسیر کاملتری دارند به فرج سلحشور کارگردان مربوطه مراجعه کنند.)

آیه: ای مورچگان به خانه های تان داخل شوید مبادا سلیمان و سپاهیانش ندیده و ندانسته شما را زیر پا له کنند.

تفسیر: خانه از نظر قرآنی چه مربوط به مورچه باشد و چه مربوط به انسان، وسیله ای است برای له نشدن زیر پای دشمنان، ممکن است خانه مورچه توسط اسب و سپاهیان مورد هجوم قرار بگیرد که بهتر است مورچه توی خانه اش برود، چه اینکه کینگ کنگ یا گودزیلا یا نیروی انتظامی به خانه حمله کند که در آن صورت مثل همان زلزله خانه روی سر آدم خراب می شود. ( نتیجه: برای له نشدن زیر پای دشمن باید توی خانه قایم بشویم و این ویژگی کارکردی خانه است.)

آیه: گروهی از آنان از پیامبر اجازه می خواستند و می گفتند خانه های ما بی حفاظ است، ولی خانه های شان بی حفاظ نبود و فقط می خواستند از جهاد فرار کنند.

تفسیر: در گذشته خانه ها دیوار نداشتند و برای همین مردم به جای اینکه دور خانه شان دیوار بکشند از صبح تا شب در خانه می نشستند و حتی برای جهاد هم نمی رفتند. البته راویان اخبار گفته اند که این افراد دروغ می گفتند و اصولا می خواستند از زیر جنگ در بروند. بنابراین خانه اسلامی خانه ای است که حفاظ داشته باشد، دیوار مناسب، در مناسب، پنجره مناسب و دیوارهایش نباید سوراخ داشته باشد که دشمن از آن طریق نفوذ کند. این خانه های اسلامی برای حصر کردن افرادی که خلاف می کنند هم مناسب است.

آیه: ای کسانی که ایمان آوردید بدون اجازه به خانه های مردم وارد نشوید.

تفسیر: کسانی که ایمان آوردند باید با اجازه مردم وارد خانه مردم شوند، به همین دلیل اگر لازم شد که نیروی انتظامی یا اطلاعات یا هر جای دیگری به زور یا بدون اجازه وارد خانه مردم شوند، می توان از کارکنانی استفاده کرد که ایمان نیاورده اند، اما وظایف سازمانی شان را انجام می دهند. ( البته خیلی ها معتقدند که این آیه در قرآن نیامده، یا اگر آمده باشد هم منظورش ربطی به ماهواره و اطلاعات و کیهان و نیروی انتظامی ندارد.)

آیه: بر شما گناهی نیست که به خانه های غیرمسکونی که در آنها برای شما استفاده است داخل شوید.

تفسیر: اگر خانه خالی نداشتید، می توانید کشیک بکشید و ببینید که کدام خانه در محل تان هست و صاحبخانه آن خودش دو سه تا ویلا یا خانه و آپارتمان در جای دیگر دارد، شما می توانید سرتان را بیاندازید پائین، یا بگیرید بالا و بروید داخل آن خانه و از آن استفاده کنید، و هر وقت کارتان تمام شد، از یک ساعت تا سی سال، از آن خارج شوید.( از این آیه قرآن برادران کمونیست برای حل مشکل مسکن استفاده کردند و ما هم می توانیم استفاده کنیم.)

آیه: پس او را دروغگو خواندند پس زلزله آمد و آنها کشته شدند.

تفسیر: آنها پیامبرشان را که یکی از پیامبران عصر جنتی بود، دروغگو خواندند، بعد زلزله آمد و کشته شدند. ( نتیجه: افرادی که خانه های شان ضد زلزله نیست و در مقابل زلزله زیر شش در مقیاس ریشتر فرو می ریزد بهتر است به پیامبران و رهبران و مسئولان نظام دروغگو نگویند، حتی اگر آنها دروغ گفته باشند، یا زمانی به آنها بگویند دروغگو که در خانه نیستند.)

آیه: کسانی که از پشت اتاق خانه شان تو را با فریاد می خوانند بیشترشان نمی فهمند.

تفسیر: اینطوری نیست که اگر کسی در خانه اش نشسته باشد و با فریاد توی اتاقش خدا را عبادت کند، خیلی آدمهای فهمیده ای باشند، بلکه اغلب شان بی شعورند، مگر اینکه بروند به گزینش و یا مورد پذیرش مسئولان قرار بگیرند که در آن صورت دیگر مهم نیست که توی اتاق شان جیغ بکشند یا حرف بزنند یا هر کاری بکنند. بنا براین در احداث خانه فریاد زدن موضوع مهمی نیست.

آیه: آری در آن روز مسیر همه به سوی دادگاه پروردگارت خواهد بود.

تفسیر: احتمالا منظور در اینجا از روز یک روز تا یک هفته پس از اعتراض به مسئولان امر است. در آن روز شما به هر جاده یا خیابان یا کوچه یا حتی پشت بامی بروید، آخرش سر از دادگاه در می آورید و حساب تان با کرام الکاتبین است.

پایان: صدق الله العلی العظیم.

توضیح: لازم ندارد.