انتخابات تا روز قیامت

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

من متوجه نمی شوم که چرا شمردن ششصد هزار رای یک روز طول می کشد، ولی شمردن چهل هزار رای آخری دو روز طول می کشد؟ چه منطقی وجود دارد؟ و آیا اصولا منطقی وجود دارد؟ ظاهرا نتیجه انتخابات معلوم است و تفسیر ان نیز روشن است، اما یک مشکل خانوادگی وجود دارد به نام پروین جان. قرار است جای پروین جان از نفر هشتم جدول شورای شهر تهران به نفر هفتم منتقل شود و به همین دلیل روزانه میلیونها تومان صرف می شود که این اتفاق مبارک و میمون و چی توز رخ بدهد. من فکر می کنم اصلاح طلبان بهتر است کوتاه بیایند و قبول کنند که پروین جان نفر هفتم تهران بشود و او هم مشکل شغلی اش مثل دو تا داداش ها حل بشود. حالا مکافاتی داریم، این سه تا که از ارادان به شهر آمدند، تازه می خواهند همه اعضای خانواده را به تهران بیاورند و برای شان کار پیدا کنند. بعد، برای اینکه هر کدام شان شغلی پیدا کنند که ماهی یک میلیون تومان پول بگیرند، مملکت روزی یک میلیارد تومان باید ضرر و زیان بدهد. من پیشنهاد می کنم که به کلیه اعضای خانواده احمدی نژاد ماهی یک میلیون تومان محض تفریح و برای حفظ امنیت کشور حقوق بدهیم، اینجوری ارزان تر تمام می شود. البته، چشمم کور، دنده ام نرم، باید روزی که انتخابات را تحریم کردم که پوز هاشمی و خاتمی را بزنم و در نتیجه احمدی نژاد رئیس جمهور شد، فکر اینجا را هم می کردم.

اصل انتخابات را زیر سووال ببریم یا نه؟

پارادوکس مملکت ما همین است. یک انتخاباتی برگزار شده است که همه می دانیم در آن تقلب وسیع صورت گرفته است، از طرف دیگر یک چیز را هم می دانیم که نتیجه انتخابات نشانه بسیار خوبی برای آینده سیاسی و اصلاحات در کشور است. اگر بخواهیم به انتخابات استناد کنیم که باید بکنیم و بر همان اساس معلوم شود که دولت حاضر که قبلا بیست درصد طرفدار داشت حالا ده درصد طرفدار دارد، باید بپذیریم که نتیجه انتخابات همین است وگرنه به آن نمی توانیم استناد کنیم. از طرف دیگر خودمان را هم نمی توانیم گول بزنیم، می دانیم که در انتخابات تقلب و تخلف صریح و آشکار و وسیع صورت گرفته. داستان بیل است و آدم و جای شکرش…. که باقی است.

در همین راستا، خاتمی گفت: « اصل انتخابات را نباید زیر سووال ببریم…. وحدت اصلاح طلبان یک دستاورد بزرگ برای کل کشور بود.» خاتمی اضافه کرد: « حیف است شیرینی حضور 28 میلیونی مردم در انتخابات را با شبهات تلخ کنیم.» وی همچنین یک حال مجانی به هاشمی داد و گفت: « رای بالای هاشمی نشان داد ایشان مورد توجه مردم هستند.» ماشاء الله شمس الواعظین هم گفت: « ائتلاف اصلاح طلبان در جمع کردن آرای خاموش موفق شد.» از طرف دیگر تلگرافخانه سیاستمداران که هر ساعت یکی دو پیام جدید از انتخابات می گیرد، همچنان پیام های جدید را اخذ کرد. رمضانزاده، سخنگوی دولت خاتمی گفت: « مهم ترین پیام انتخابات این است که حامیان جریان حاکم تنها 3 درصد رای آوردند.» علیرضا رجایی هم پیش بینی کرد که: « روند پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات آتی ادامه می یابد.»

ما حامی خودمان نیستیم

در پی شکست وحشتناک حامیان دولت که رایحه آنان هنوز برطرف نشده و ملت در حال استفاده از بوگیر برای رفع مشکل بسر می برند، جوانفکر، مشاور رسانه ای رئیس جمهور اعلام کرد که « میان دولت و ائتلاف رایحه( خ خ) هیچ ارتباطی وجود ندارد. و دولت جز برگزاری دقیق و قانونمند انتخابات و پاسداری از رای ملت، هیچ نقش دیگری در انتخابات نداشته است.» آگاهان گفتند: لابد پروین احمدی نژاد هم آبجی باقر قالیباف است؟ از طرف دیگر امیررضا واعظ آشتیانی، عضو شورای دوم و نامزد رایحه( خ خ) شکست را پذیرفت و گفت: « هرکسی گفته احمدی نژاد سی میلیون رای می آورد، خودش جواب بدهد.»

چرخش در سازمان ملل

تا به حال هیچ دولتی این همه برای بردن آبروی خودش تلاش نکرده بود. به نظر من یک نیروی قدرتمند در ایران در حال تلاش است تا بسرعت وجهه جمهوری اسلامی را از بین ببرد. البته من اصلا از این موضوع ناراحت نیستم، چون خوشبختانه جهان تکلیف دولت ایران را دارد با مردم ایران جدا می کند. و اصولا تمام حرفی هم که ما داریم همین است که حکومت ایران مخالف حقوق بشر است، برای همین گیردادن به موضوعی مثل انرژی هسته ای اصلا راه خوبی برای برخورد با حکومتی که از اساس حقوق بین المللی از جمله حقوق بشر را نقض می کند، نیست. در همین راستا، « مجمع عمومی سازمان ملل متحد با 72 رای موافق، 50 رای مخالف و 55 رای ممتنع از موارد نقص حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی کرد.» منوچ میم یکی از کارکنان وزارت امور خارجه، اعلام کرد: « صدور قطعنامه علیه ایران فقط به پیچیده تر شدن شرایط کمک می کند.» جمهوری اسلامی هم برای اثبات نظر مجمع عمومی سازمان ملل، صبح دیروز شش نفر را در زندان اوین اعدام کرد و برای اینکه محکم کاری کند، دیشب هم سه نفر از متهمان بمب گذاری اهواز را اعدام کردند. آگاهان توضیح دادند که علت همزمانی 9 اعدام با قطعنامه سازمان ملل در یک روز ، این بود که مسوولان قضایی کشور می ترسیدند مبادا کسی برایش سووال پیش بیاید که چرا سازمان ملل ایران را مخالف حقوق بشر دانسته است.

محمود پوپول یک قدم برداشت

اصولا یکی از خوبی های یک رئیس جمهور محبوب این است که وقتی قول می دهد یا کاری می کند، این طور نباشد که مثل روسای جمهور قبل از احمدی نژاد، یک سال بعد به وعده اش عمل کند، بلکه وقتی یک قولی داد، دو روز بعد باید به قولش عمل کند. فرق خاتمی و احمدی نژاد همین بود، خاتمی مثل شوهر ششم آن خانم دائم حرف می زد و قول می داد، اما عمل نمی کرد و به همین دلیل هم بود که آن خانم محترم، بعد از شش تا شوهر هنوز بچه نداشت، اما احمدی نژاد اصلا اینطور نیست، مهم ترین مشکلی که دارد این است که ملت هر چه زودتر و تند و تند بچه دار بشوند و جمعیت ایران بشود صد میلیون، و به همین دلیل، اول عمل می کند و بعد قول می دهد. مثلا در همین سفر کرمانشاه، سه روز قبل احمدی نژاد گفت: « در یک قدمی» قله بلند هسته ای ایستاده ایم. اما هنوز دو روز نگذشته، اعلام کرد که این یک قدم هم در همین دو روز که ایشان در کرمانشاه بود، برداشته شد. وی در هرسین گفت: « جوانان ایران بدون اتکا به زورگویان، فناوری هسته ای را به صورت کامل در اختیار دارند.» آگاهان توضیح دادند که ظاهرا رئیس جمهور با خودش فکر کرد که چون مردم هرسین دوست دارند یک حرف جدید از رئیس جمهور بشنوند، بهتر است همین یک قدم را هم بردارد، جای دوری نمی رود.

ابتکار علی آبادی در ورزش

واقعا که علی آباد هم برای خودش شهری است! و در این شهر هر روز یک نبوغ شکفته می شود. من در شگفتم که چرا ما تا امروز این نبوغ غریب و بی نظیر را نشناخته بودیم. واقعا چرا ما از این همه استعداد جوانان کشور، بخصوص جوانان علی آباد استفاده نمی کنیم؟ من مطمئنم از فردا این احتمال وجود دارد که روس ها این آقای علی آبادی را بدزدند تا از استعداد شگرف او برای خودشان استفاده کنند. علی آبادی، مسوول ورزش کشور که از سوی رئیس جمهور نابغه ایران به این عنوان منصوب شده و در طی مدتی کوتاه توانسته کاری کند که ورزش ایران تقریبا در حال نابودی قرار بگیرد، یک پیشنهاد ابتکاری ارائه داده و گفت: « بازیهای آسیایی می تواند بصورت مشترک توسط ایران و یک کشور دیگر برگزار شود» در پی بیان این جمله یکی از مشاوران سازمان تربیت بدنی یواشکی به علی آبادی گفت: حاج آقا! خواهران هم در بازیهای آسیایی هستند، اونها رو چی کار کنیم؟ علی آبادی هم به سرعت فکری کرده و اعلام کرد: « ایران آمادگی دارد که مسابقات آسیایی مردان را برگزار کند و یک کشور دیگر هم مسابقات زنان را برگزار کند.» در پی اعلام این طرح شگرف و ابتکاری که در عرض بیست ثانیه به فکر علی آبادی رسیده بود، مسوولان جهانی ورزش دوبامبی زدند توی سرشان و گفتند: ای خاک به سر ما! چرا توی این چند سال چنین چیزی به فکر ما نرسیده بود؟ در همین راستا، پیشنهاد شد که بازیهای آسیایی بطور مشترک توسط ایران، کویت، ونزوئلا و توگو برگزار شود. ایران قول می دهد که توگو و ونزوئلا که دو کشور دوست ایران هستند، در این مدت جزو کشورهای آسیایی بشوند.

در این هوای سرد چه کسی…

انتخابات 24 آذر نتایج بسیاری داشت، در این میان یک نتیجه مورد توافق همه بود. حتی مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور هم پذیرفت که حامیان احمدی نژاد در انتخابات شکست خوردند. اما یکی از اصولگرایان اعلام کرد: « کسانی که ادعای شکست دولت را می کنند، بگویند که مردم کرمانشاه در این هوای سرد چرا از احمدی نژاد استقبال کردند؟» من خیلی به این موضوع فکر کردم، از شما خواهش می کنم به عکس های استقبال از احمدی نژاد نگاه کنید و بعد به موارد زیر فکر کنید:

اول: در انتخابات کرمانشاه حدود 300 هزار نفر شرکت کردند و حداقل آرای منتخبین شورای شهر حدود 15 هزار نفر بود، در عکس هایی که احمدی نژاد با حضور انبوه جمعیت گرفته است، حداکثر ده هزار نفر از مردم شهر حضور دارند، این موضوع چه چیزی را ثابت می کند؟

دوم: شما فکر می کنید اگر گوگوش با اجازه حکومت و در میدان اصلی شهر کرمانشاه برای مردم آواز می خواند، کمتر از 300 هزار نفر در این برنامه شرکت می کردند؟ گوگوش را بگذارید کنار، حتی اگر جواد یساری هم در کرمانشاه سخنرانی کند، حداقل دویست هزار نفر برای دیدنش می روند.

سوم: براساس آماری که دیروز توسط نهضت سوادآموزی کشور اعلام شد، در ایران حداقل هشت میلیون بی سواد مطلق داریم.

توضیح فوتوگرافیک: در یک عکس که تعداد زیادی از مردم را نشان می دهد، حداکثر شما نیازمند ده هزار نفر هستید تا به نظر برسد که جمعیت انبوهی اجتماع کرده اند، اما این ده هزار نفر در شهری مثل کرمانشاه، فقط دو تا سه درصد واجدین شرایط انتخابات هستند.

ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد

امروز یک ستاره دیگر هم درخشید و یک شکوفه تازه در آسمان علم ایران درخشید. وزیر علوم گفت: « به اعتقاد ما، امروز گفتمان علمی در همه امور یک تکلیف شرعی است که بسیجیان از عهده این مهم برآمده اند.» شما فکر می کنید این جمله معنی هم داشته باشد؟ و آیا حدس می زنید که وزیر علوم متوجه بود که دارد چه می گوید یا مجموعه ای از کلمات و حروف یک دفعه از دهانش پرت شد بیرون؟ فرض می کنیم که انسان مجاز باشد هر چیزی را به هر چیز دیگر ربط بدهد و لازم نباشد که جمله ای که از دهان انسان بیرون می آید، معنی هم داشته باشد. در این صورت جملات زیر را احتمالا در آینده نزدیک از وزیر علوم خواهیم شنید:

جمله اول: « ارتش بیست میلیونی دانشمندان بسیجی ایران اسلامی بزودی در پهندشت گستره چون ستارگان در دریای غور، بحر خواهند کرد. و مشت محکمی به دهان هاروارد و آکسفورد کفر خواهند زد.»

جمله دوم: « میدان مین ارتش علمی بسیجیان، پهنه گفتمان دایناسورهای است در مقابل مورچه های استکباری که بزودی قله های بلند می نگرد.»

متکی، متکی، لاریجانی رو تو کشتی

آقا! من حدس می زنم این متکی مارمولک سر علی لاریجانی را خورده و یک جاهایی او را سر به نیست کرده، معلوم نیست علی آقا کجاست که فکری برای سیاست خارجی مملکت بکند. تونی بلر، فعلا شمشیر را از رو بسته و به عنوان نخست وزیر دولت فخیمه انگلیس و طبعا رهبر مسلمین جهان، از همه مسلمانان درخواست کرد علیه ایران متحد شوند. تونی بلر گفت: « ایران تهدیدی استراتژیک برای منطقه است.» من فکر می کنم قضیه بسیار جدی است و احتمالا بزودی داستان تکفیر شیعیان و هلال شیعی کار دست جمهوری اسلامی می دهد. از طرف دیگر سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد: «اظهارات بلر دخالت آشکار و مخرب در منطقه است.» آگاهان توضیح دادند که همکاری ایران با آمریکا در اشغال افغانستان هیچ ربطی به دخالت آمریکا در منطقه ندارد، اما اظهارات بلر دخالت آشکار در منطقه است.