خدا ممنوع شد

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

البته من با این نظریه که احمدی نژاد مامور موساد اسرائیل است و قصد دارد که در یک روند هشت ساله جمهوری اسلامی را از بین ببرد، مخالفم. چون اصولا اسرائیلی ها هیچ وقت اینقدر علنی و مشخص رفتار نمی کنند که همه بفهمند موضوع چیست، اما در اینکه ا.ن. باعث می شود که بطور کلی دین و عبادت و روحانیت و مرجعیت و هر چیزی که بوی خدا و پیغمبر دارد، نابود شود زیاد شک ندارم. بیایید با نگاه منفی نگاه نکنیم، فرض کنید دشمن اسلام و دین هستیم و با این پیش فرض به کارهای الفنون نگاه کنیم.

 

مثلا در همین سه ماه موفقیت های بزرگی ایجاد شده است؛ اولا، بخش وسیعی از مردم پذیرفتند که دین و دموکراسی و انتخابات و مشارکت و سیاسی با هم کاری ندارند، از طرفی پذیرفتند که جمهوری اسلامی ممکن نیست و اصولا حکومت دینی دیکتاتوری است، تا اینجای کار سی درصد مسلمانهای موجود از دست رفته اند. از طرف دیگر همین یک وجب بچه ثابت کرده که انقلاب اسلامی و رهبری آن و تمام کارهایی که در این 25 سال گذشته انجام گرفته همه اش کشک بوده و همه آدمهایی که در این 25 سال حکومت کردند، یا فاسد و دزد بودند مثل هاشمی رفسنجانی، یا جاسوس و خائن مثل خاتمی و موسوی، یا دیکتاتور و زورگو مثل احمدی نژاد و خامنه ای، این را هم که حساب کنید، خودش می شود پنجاه درصد مردم.

 

در همین چهار ماه گذشته، همین یک علف بچه، ثابت کرد که اخلاق و مروت و رافت و عفت و عصمت و سایر خواهران، همه شان دروغ است و مسلمان برای حفظ قدرت نه تنها می تواند دروغ بگوید، بلکه می تواند الکی آدم بکشد، اسیر را شکنجه بدهد، به پسر و دختر مومن و مسلمان تجاوز کند، جلوی نماز خواندن زندانی را بگیرد و وسط خیابان به زور چادر از سر زن باحجاب بردارد. این کارها را اگر رضا شاه کرده بود، تا حالا هفت بار فدائیان اسلام ترورش می کردند.

 

از همه اینها گذشته، مگر کسانی که اعصاب شان سی سال است خط خطی است و اسم جمهوری اسلامی که می آید کهیر می زنند، مگر چه می خواهند؟ می خواهند مردم به نماز جمعه نروند و اگر رفتند با گاز اشک آور چنان اشک شان را دربیاورند که دیگر از اطراف دانشگاه تهران هم رد نشوند، الله اکبر هم اگر بگویند جریمه و زندانی شوند، مراجع تقلید و روحانیونی مثل صانعی و کروبی و امینی و جوادی آملی هم حق منبر رفتن نداشته باشند. مراسم شب احیا در حرم آیت الله خمینی هم ممنوع و تعطیل شود. نماز عید فطر در مصلی هم لغو شود. دیگر چه می خواهید؟ الآن یک کشور اسلامی داریم که همه کشورهای اسلامی دنیا با آن مخالفند، در عوض فقط کمونیست های سابق یا فعلی مثل کوبا و ونزوئلا و بولیوی و روسیه و چین با آن موافقند. به نظر من اگر هم اسرائیل یا انگلیس یا وهابی های سعودی می خواستند شیعه را نابود کنند و یک گروه را برای این کار آماده کرده بودند، الآن همه کارهای شان را متوقف کردند و دارند نگاه می کنند ببینند که احمدی نژاد چطوری از بیخ همه چیز را نابود می کند؟

 

نه اینکه فکر کنید من خیلی از این موضوع خوشحالم که بالاخره یکی پیدا شده و کل جمهوری اسلامی را برای همیشه نابود می کند، بالاخره وقتی صاحب عزا خودش دارد قر می دهد، لابد اشکالی ندارد. ما هم که به عنوان عوامل موساد و اینتلیجنت سرویس قرار بود این کار را در طول سی سال بکنیم، حالا مموتی دارد همین کار را در هشت سال می کند، بیست و دو سال به نفع ما. فقط از آقای باهنر و عسگراولادی و بادامچیان و غیره خواهش می کنیم بیخودی زور نزنند جلوی این روند میمون و مبارک را بگیرند. خدا حفظش کند این رفیق شاعرمان که دیشب رفته بود به افطار رهبری که شعر بخواند. من با او دعوا می کردم که “ مردک! تو که به چیزی اعتقاد نداری، برای چی از ولایت فقیه دفاع می کنی؟” جواب می داد: “ سید! تو خیلی ساده ای! تا همین آقایان گندش را در نیاورند این حکومت فاشیست از بین نمی رود.”

 

همین طوری پیش برویم، تا یکی دو روز دیگر مراسم روز قدس لغو می شود، بعدا سبزها تصمیم می گیرند به هر نماز جمعه ای که برگزار می شود بروند، بتدریج نماز جمعه هم از بیخ لغو می شود، بعدا نماز جماعت لغو می شود، بعدا سبزها اگر بروند به حج و بخواهند در آنجا تظاهرات به نفع جنبش سبز کنند، حج را بکلی ممنوع می کنند. بامزه است، حکومت مثل چی از ملت می ترسد، و این یعنی پیروزی بزرگ سبزها. با این اوصاف فکر می کنید اگر آقای خامنه ای همین حالا مرحوم شود و بنا باشد خبرگان یکی از روحانیون مثل هاشمی یا صانعی یا جوادی آملی را رهبر کنند، اولین کاری که این دولت می کند، چیست؟ من که فکر می کنم اول ولایت فقیه را لغو می کنند و بعد شورای نگهبان مجلس خبرگان را منحل می کند. فکر می کنم خدا در کل بهانه است.

 

شاگرد اول کنکور مردود شد

 

معجزه پشت معجزه، به نظرم راهش را دارند یاد می گیرند. سروش ثابت، شاگرد اول کنکور که رتبه اول را در یک رشته و در دو رشته دیگر رتبه دوم را کسب کرده بود، در اعلام نهایی نتایج آزمون، جزو دانشجویان مردودی اعلام شد. ظاهرا شورای نگهبان از امسال صلاحیت قبولی های کنکور را هم تائید باید بکند. البته درازی شاه خانوم به پهنای ماه خانوم، وقتی رئیس جمهوری که رتبه دوم آورده، توسط رهبر انتخاب می شود و وقتی که وکلای مجلس را شورای نگهبان تعیین می کند، و وقتی همین وکلای مجلس که شورای نگهبان تعیین شان کرده هم حق ندارند به وزرای دولت رای اعتماد بدهند و آقا خودش وزرا را تعیین می کند، لابد همه چیزمان باید به همه چیزمان بیاید.

 

ما اهل غزه نیستیم، ایران تنها بماند

 

آقا! من یک چیزی نوشتم، بعد پشیمان شدم. یک جوری نوشتم که معلوم بود انگار مخالف فلسطین و غزه و لبنان هستم، در حالی که اصلا چنین چیزی نیست. مردم فلسطین و لبنان هم همان مکافات ما را با حزب الله و حماس دارند. یعنی اگر پول نفت ایران به حماس تزریق نشود، طبیعتا مردم دو تا می زنند در باسن خالد مشعل و اسماعیل هنیه و می اندازند آنها را در زباله دانی تاریخ و همان کاری را که قبل از حماس می کردند، می کنند. الآن هم مردم فلسطین هم توسری از حماس می خورند که می خواهد آنها را مسلمان کند و هم در دنیا به عنوان طرفدار تروریست های حماس شناخته می شوند. دقیقا مثل مردم خودمان که تا یک سال قبل هم توسری از دولت می خوردیم، هم در دنیا بدنام بودیم که طرفدار موجود نامعلوم الحالی مثل احمدی نژاد هستیم.

 

به نظرم یک کمی باید احساسات وطن دوستانه و آنتی فلسطینی خودمان را کنترل کنیم، ما با حماس دعوا داریم، آن فلسطینی های بیچاره که هم پیاز حماس را می خورند، هم چوب جمهوری اسلامی را، چه گناهی کردند. البته طبیعی است که وقتی یک روز قدس داریم که در آن فقط می توانیم فعلا یک کشور را آزاد کنیم، همه نیروی مان را می گذاریم برای ایران خودمان، بعدا قول می دهیم که با محمود عباس دست به دست هم بدهیم و به فلسطین هم کمک کنیم.

 

باهنر! کجا را می خواستی بزنی؟

 

این مشاور مطبوعاتی الفنون که تخصص ویژه ای در گفتن نظراتی علمی- تخیلی دارد، در مورد اظهارات باهنر که گفته بود “ اگر توصیه رهبری نبود نه وزیر رای نمی آوردند” یک جمله جالبی گفته است که من دارم دائما به آن فکر می کنم. یعنی همه اش چشمم را بسته ام و چهره باهنر را تصور می کنم که روبروی احمدی نژاد ایستاده است و دستش یک دمپایی یا لنگه کفش یا یک چیز دیگر گرفته و یک چشمش را برای نشانه گیری بسته و یک جایی از احمدی نژاد را نشانه رفته و می خواهد بزند.

 

جوانفکر گفت: “ باهنر کجا را نشانه رفته بود.” بعضی ها معتقدند که باهنر مغز احمدی نژاد را نشانه رفته بود، ولی معمولا باهنر کار بیخودی نمی کند، آنجا که چیزی نیست که بخواهد بزند، بعضی دیگر معتقدند شاید می خواسته بزند به قلبش، ولی طبیعتا دمپایی که با قلب آدم کاری نمی کند، بعضی ها معتقدند می خواسته بزند به شکمش، ولی کسی به شکم آدمی که اندرونش از طعام خالی است ولی نور معرفتی هم در او وجود ندارد، لنگه کفش پرت نمی کند، البته بعضی هم معتقدند که شاید می خواسته از این طریق به بخش خصوصی که رهبری اصرار زیادی به واگذار کردن بخش خصوصی به دولت دارد، ضربه بزند. در هر صورت من متوجه نشدم که می خواست کجا را نشانه برود؟ شما چیزی فهمیدید؟

 

امت 85 میلیونی

 

گاهی اوقات هیچ توضیحی لازم نیست، همین که بگذارید حرفش را بزند، کافی است. خدا حفظ اش کند حسنی را که واقعا زمانی زندگی را برای مردم قابل تحمل کرده بود، ولی حالا حسنی و کلیه طنزپردازان مملکت باید بروند جلو و بوق بزنند. علم‌الهدی امام جمعه مشهد گفت: “ مملکت ما با پیشرفت‌های علمی و فناوری‌اش دنیا را متحیر کرده و در قدرت اندوزی منطقه‌ای استکبار را به زانو درآورد و با حضور 85 میلیونی خود جهان را به حیرت وا داشت و همه این‌ها موجبات عزت را برای کشور فراهم آورد، اما عده‌ای با ادعای واهی تقلب که با هیچ سندی تطبیق نمی‌کند راه افتادند و آبروی نظام را بردند. آیا این مسئله مهمتر است یا این که فلان آقا سیلی خورده است؟ این موضوع مهمتر است یا این که باتوم یک بسیجی ناآگاهانه به کسی خورده و یا نخورده است؟”

توضیح اول: وقتی تعداد آرای احمدی نژاد در عرض یک ساعت ده دوازده میلیون اضافه می شود، با گذشت سه ماه می تواند 60 میلیون اضافه شود، این موارد طبیعی است.

توضیح دوم: درست است که جمعیت ایران بین هفتاد تا هفتاد میلیون نفر است، ولی اگر لازم باشد، این جمعیت می تواند به صد تا دویست میلیون هم برسد، برای روحانیت چیزی که مهم است اسلام است، نه آمار.

توضیح سوم: اصولا علت کشته شدن هفتاد نفر آدم همین بود که باتوم بسیجی به یک نفر خورده بود و یا شاید هم نخورده بود.

 

به پایان رسید

 

مژده مژده، قضیه تموم شد. دیدید هی می گفتم پایان شب سیه سفید است و جنبش سبز پیروز می شه همه تون می گفتین پس چرا تموم نشد؟ بیا، این هم خبر خوش. محمود احمدی نژاد تلویحا اعلام کرد که صدا و سیما تعطیل شده و احمدی نژاد هم استعفا داده و خامنه ای هم از فردا قرار است برود کنار. البته این چیزها را مستقیما اعلام نکرد. وی گفت: “ دوران فریب ملت ها به پایان رسیده است.”