زمینه چینی برای انحلال احزاب اصلاح طلب

نویسنده
آرش معتمد

» گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی ایران روز یکشنبه اعلام کرد:« از آنجایی که بیش از 200 هزار نفر در کشور به الکل که مصرف آن ممنوع است، اعتیاد دارند، اولین مرکز ترک اعتیاد به الکل در ایران باز می شود.

فرید براتی، گفت: “مجوز فعلا به صورت آزمایشی و فقط برای یک مرکز در تهران صادر شده و تا زمانی که شرایط و نتایج این مرکز بررسی نشود، مجوز دیگری صادر نخواهد شد.”

وی افزود: “به محض اینکه نتایج کار این مرکز و شرایط کار در این مرکز آزمایشی بررسی شد، مراکز دیگر باز خواهد شد. افراد الکلی می توانند یک ماه در این مرکز بستری شوند.”

مصرف الکل بعد از انقلاب سال 1979 در ایران، ممنوع شد. در اختیار داشتن، فروش و مصرف الکل مجازات سختی در قانون درپی دارد.

به گفته رئیس پلیس ایران، در حدود 200 هزار فرد معتاد به الکل در ایران که جمعیت آن 75 میلیون نفر است، وجود دارد.

پلیس ایران گشت های خیابانی برای کنترل مصرف الکل دارد و کسانی که مشروب الکلی مصرف کرده باشند دو میلیون تومان جریمه می شوند.

آقای براتی می گوید: “تعداد افراد معتاد به الکل که پلیس تهران اعلام کرده است، بسیار زیاد است و باید مرکز دیگری نیز برای ترک اعتیاد به الکل، باز شود.”

الکل مصرفی در ایران از مرز های غربی ایران و از کردستان کردستان عراق، قاچاق می شود. ایرانی ها می توانند الکل دست ساز نیز به قیمت ارزان تر تهیه کنند. اما اخبار دائما اعلام می کند که افرادی بر اثر مصرف مشروبات الکلی تقلبی، فوت کرده اند.

خبرگزاری فرانسه، 25 اوت