ورود زود هنگام ممنوع

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

اگر شما تا به حال خیال می کردید یا هنوز هم خیال می کنید، یا تصمیم دارید در آینده هم خیال بکنید که انتخابات، یک جریان رسمی است، که هر گام آن از پیش تعیین شده، برای رسیدن به نتیجه ای که از پیش تعیین نشده و قرار است شیوه ای باشد برای تصمیم گیری مردم، یا بخشی از مردم، و انتخاب شخص یا اشخاصی برای یک مقام، یا پست یا مسوولیت، آن هم برای مدتی معلوم، و با ریختن رای به صندوق‌های انتخاباتی، برگزار می شود… خب اشتباه می کنید.خیلی هم اشتباه می کنید. این که نشد انتخابات. اصلا حالا چه وقت ورود زودهنگام به عرصه انتخابات است؟ مگر انتخابات نزدیک است؟ چه معنی دارد آدم همین طوری ورود زودهنگام بکند به عرصه انتخابات؟

یک نفر با رد کامل ورود زودهنگام برخی به عرصه انتخابات تأکید کرد: انتخابات نزدیک نیست، ولی برخی از همین حالا وارد این عرصه می‌شوند که اصلاً این مسئله را تأیید نمی‌کنم زیرا هر چیز باید در جای خود و وقت خود انجام شود.

ما هم مثل شما اولش انتظار داشتیم وقتی یک آدم عاقل می گوید “اصلاً این مسئله را تأیید نمی‌کنم” منظورش به کار یک نفر دیگر غیر از خودش باشد. اما خب ما یک نکته مهم را در نظر نمی گرفتیم و احتمالا شما هم هنوز در نظر نگرفتید که چنین انتظاری دارید. البته ما نمی گوییم کدام نکته مهم را در نظر نگرفته اید و ادامه می دهیم…و شما هم نگران نباشید و ادامه بدهید، خودتان به زودی می فهمید.

همین شخص مذکور در پی ورود زودهنگام به عرصه انتخابات و در حالی که اصلا این کار را تایید نمی کرد، سه نکته را هم همین طوری به عنوان نظر، فکر و آرزوی خودش در انتخابات بیان کرد:

 

نکته اول مشارکت عظیم مردم در انتخابات

ایشان در این زمینه تأکید کردند: شرکت عظیم مردم در انتخابات مصون‌کننده است و از هم‌اکنون تمام تلاش دست اندرکاران باید بر این مسئله مهم متمرکز شود که حضور مردم، در انتخابات خرداد ۹۲، حضوری گسترده باشد.

حالا چرا حضور باید گسترده باشد؟ خب برای اینکه هرچه حضور گسترده تر باشد، حالش هم گسترده تر است. شما نظرتان را به جای ده میلیون نفر، به نظر یک نفر نزدیک تر کنید، نزدیک تر می شود، یا به جای چهل میلیون نفر؟ خب البته به جای چهل میلیون نفر. پس باید حضور گسترده تر باشد.

 

نکته دوم رقم خوردن نتیجه انتخابات به صرفه و صلاح انقلاب و ایران

ایشان در این زمینه هم تأکید کردند: “باید همه از خدا بخواهند و چشمان خود را نیز باز کنند تا نتیجه انتخابات، گزینشی خوب و همراه با صلاح انقلاب و کشور باشد. البته معنای این مسئله این نیست که اگر کسی، فردی را نپسندید، با او بداخلاقی و برخورد تند کند.” بلکه معنایش دقیقا این است اگر کسی، فردی را نپسندید و نظرش به نظر او نزدیک نبود، در خانه اش را قفل کند و کلیدش را محض اطمینان بیندازد دور، یا طرفدارانش را ببرد کهریزک با بطری موردپذیرایی قرار بدهد، یا اصلا همین طوری بدون تشریفات در خیابان هر کسی را دید، با ماشین از رویش رد شده و او را مورد رافت اسلامی قرار بدهد.

“البته کسانی که خود را صالح و دارای اهلیت می‌دانند، در موقع لازم وارد عرصه شوند و مردم هم آنها را حقیقتاً با معیارها بسنجند و برای انتخاب فرد مورد نظر خود تلاش کنند.” کسانی هم که خودشان را ناصالح و وحشی می دانند، نگران نباشند، به موقع وارد عرصه انتخابات می شوند و شخص مذکور خودش شخصا با کمک آقا مجتبی و دوستان، برای انتخابشان تلاش مبسوط به خرج می دهند… ان شاء الله.

 

نکته سوم: انتخابات مایه آبرو و افتخار کشور است و همه مراقب باشند که این مسئله مایه بی‌آبرویی نشود.

ایشان در این زمینه هم مجددا تأکید کردند: “عده‌ای سعی کردند انتخابات ۸۸ را مظهر اختلاف وانمود و جنجال سیاسی طبیعی انتخابات را به فتنه تبدیل کنند که البته ملت در مقابل آن ایستاد و هر وقت هم شبیه آن اتفاق بیفتد، ملت در مقابل آن خواهد ایستاد.”

بله…خواهد ایستاد. البته همه باید با بصیرت خاص خودشان مراقب باشند که این مسئله مایه بی آبرویی نشود، وگرنه مظهر اختلاف خودش شخصا دست به کار می شود و آبرو ریزی می کند، آن وقت شکر خورده می ماند و حوضش.

همان شخص مذکور با اشاره به اینکه در آینده نیز مسائلی را درباره انتخابات بیان خواهد کرد (با این اوصاف فقط مانده اسم رئیس جمهور آینده را اعلام کند واحتمالا اعلام هم می کند)، سلامت انتخابات را مسئله‌ای اساسی و مهم دانست و گفت: “در همه دولت‌ها از جمله در شرایط کنونی فرض ما بر این بوده است که مسئولان با وجدان الهی وارد می‌شوند و انتخابات سالم است، البته لازم است مراقبت‌های گوناگون از جهات مختلف برای سالم بودن انتخابات صورت گیرد.”

که البته در این مورد اصلا جای نگرانی نیست. انتخابات قبلی که خیلی برگه های رای تر و تمیز و تا نخورده نوشته شده بود و در سلامت کامل شش ساعته خوانده شد. برای این انتخابات هم می شود سلامتش را برد بالا و کلابرگه های رای را نوشته شده یا حتی اگر لازم شد چاپ شده داد دست مردم بیندازند توی صندوق… والا…اصلا چه کاریه ؟

انتخابات اصولا یعنی یک جریان رسمی و غیر قابل پیش بینی، برای رسیدن به نتیجه ای قابل پیش بینی و حتی از پیش تعیین شده که شیوه ای است جذاب و متنوع برای انتخاب شخص مذکور در تمام مسئولیت ها، و با ریختن رای مردم به سطل آشغال، برگزار می شود.

اتفاقا محی‌الدین حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان هم در این زمینه دست به گره گشایی عمیقی زده و در تایید تعریف ما از انتخابات گفته است: مردم در انتخابات سال ۸۸ به این خاطر “۱۳ میلیون” رای به میرحسین موسوی دادند که او را “قوم و خویش” و “هم محلی” همین شخص مذکور می‌دانستند و چون مردم گمان می‌کردند “آهن” موسوی به “آهن‌ربای او وصل است”، به وی رای دادند.احمدی نژاد هم که اساسا وصل بماسبق بود و باقی مردم هم برای همین به احمدی نژاد رای دادند.

شخص مذکور در پایان تأکید کرد: از خداوند مسئلت می‌کنیم این آزمایش را هم برای ملت ایران مبارک گرداند و ما هم از طرف خداوند و با اجازه بزرگترها تاکید می کنیم، فعلا همان قبلی را که مبارک کردیم بزرگ کن، این یکی پیشکش.

البته انتخابات نزدیک نیست، شما هم ورود زودهنگام به عرصه انتخابات نکنید.