ادعای ظهور امام زمان بعد از احمدی نژاد!

بهرام رفیعی
بهرام رفیعی

» افشاگری عجیب عسگراولادی که در لابه لای اخبار گم شد:

درحالی که محمود احمدی نژاد و رییس دفترفعلی او اسفندیار رحیم مشایی در چهارسال گذشته بارها ادعاهای خبرسازی را درباره اتصال به امام زمان و اطلاع از زمان حضور او مطرح کرده اند، دامنه انتقاد از این ادعاها به حامیان دولت نیز رسیده است.

در همین باره سایت محافظه کار جهان خبرداد که حبیب الله عسگراولادی مسلمان از اعضای برجسته حزب موتلفه اسلامی  در تازه ترین دیدارش با محمود احمدی نژاد از این گونه اظهارات اسفندیار رحیم مشایی انتقاد کرده است.

وی در این دیدار در رابطه با ادعاهای نزدیکان احمدی نژاد درباره ظهور امام زمان و ربط آن با محمود احمدی نژاد گفته است: “ بعضی از همکاران و دوستان شما می‌گویند بعد از شما امام زمان (عج) می‌آید، که باید در این زمینه تذکر جدی به آنها داده شود.”

عسگراولادی همچنین یادآوری کرده: “رئیس دفتر شما گفته خدا نمی‌تواند عامل وحدت انسانها باشد. گفته به تعداد انسانها خدا هست. خوب اینها دردسر ایجاد می‌کند.”

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، بزرگ ترین ائتلاف احزاب محافظه کار، افزوده: “وی با چه اعتباری در خصوص خداشناسی و اسلام‌شناسی سخن می‌گوید.  چرا مشایی باید سخنانی را به زبان بیاورد و جنجال ایجاد کند و بعد شما مدتها سرگم پاسخ دادن به مردم باشید.”

این انتقادات حبیب الله عسگراولادی که از حامیان سرسخت محمود احمدی نژاد به شمار می رود، در شرایطی مطرح می شود که به گفته برخی تحلیلگران در حقیقت روی سخن او با خود احمدی نژاد بوده است، چرا که اظهارات اسفندیار رحیم مشایی به ماه های گذشته برمی گردد، اما در تازه ترین این موارد این خود احمدی نژاد بوده که در این باره اظهار نظر کرده است.

محمود احمدی نژاد در تازه ترین ادعاهای خود در این باره روز 12 آذرماه در اصفهان با اشاره به حضور نیروهای آمریکایی در عراق گفته بود: “درست است که این مستکبران، به دنبال نفت و ثروت این کشور هستند، اما در زیر همه اینها یک استدلال برای خود دارند و بر اساس آن عمل می‌کنند. البته آن را در خبرها افشا نمی‌کنند. ما اسناد آن را به دست آوردیم که آنها معتقدند یکی از خاندان پیامبر اکرم در این نقطه ظهور کرده و ریشه همه ظالمان عالم را خواهد خشکاند. آنها همه این نقشه‌ها را کشیده‌اند که جلوی ظهور حضرت را بگیرند و می‌دانند ملت ایران زمینه‌ساز این حادثه بوده و یاران این حکومت خواهد بود.”

 

ادعاهای احمدی نژاد، نشانه های مشایی

انتقاد حبیب الله عسگراولادی، اولین انتقاد و واکنش به محمود احمدی نژاد و نزدیکانش در این باره نیست، چرا که آنها پیش از این نیز بارها ادعاهای مختلف این چنین را مطرح کرده اند که اعتراض بسیاری را در پی داشته است.

یکی از موارد این چنین ادعای ایجاد “هاله نور” به دور احمدی نژاد بود که توسط خود او در دیدار با آیت الله جوادی آملی روایت شده بود.

احمدی نژاد که تحت تاثیر گفته های اطرافیانش خود را یک موجود فرا زمینی فرض می کند، در این دیدار به آیت الله جوادی آملی درباره سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود: “خودشون آنقدر علیه ما تبلیغ کرده بودند که همه گوش‌ها و چشم‌ها به سمت ما بود، که این احمدی‌نژاد کی هست… و عجیب بود که تو خیابون راه می‌رفتیم…توی هر ساختمون که می‌رفتیم همه توجه‌ها به سمت هیأت ایرانی بود… اصلا دیگران کانه وجود نداشتند… من روز آخری که صحبت می‌کردم یک نفر از این همین هیأت به من گفت… گفت وقتی که شروع کردی بسم الله و اللهم گفتی…من دیدم یه نوری اومد این‌جوری تو رو احاطه کرد[احمدی‌نژاد با دست اندازه هاله نور را نشان می‌دهد] و تو رفتی توی حصنی و حصاری… تا آخر…خودم هم اینو حس کردم… و جالب بود که در اون 7-8 دقیقه اون‌هایی که پایین نشسته بودن تا آخر مژه نمی‌زدند.”

اظهاراتی از این دست در گفته های محمود احمدی نژاد و اطرافیانش فراوان است، که همواره انتقادات و واکنش های متفاوتی را در پی داشته است. با این همه اما خود محمود احمدی نژاد هم بارها بر این مسایل دامن زده و به دفعات تکرار کرده است که زمینه های ظهور درحال مهیا شدن است، او در 17 مهرماه سال گذشته در این باره گفته بود “وعده الهی حق بوده و نشانه های آن اکنون آشکار شده است.”

او درادامه این اظهاراتش نشانه های ظهور - که طبق دیدگاه او بی شباهت با وضعیت کنونی ایران نیز نبود – را برشمرده و گفته بود: “امروز به لحاظ اجتماعی فاصله های طبقاتی و تبعیض در جهان موج می زند و از حدود هفت میلیارد جمعیت جهان همه از بی عدالتی، تبعیض و خفقان حاکم از ناحیه ظالمان و مستکبران ناراضی هستند. نابسامانی های اخلاقی و فرهنگی موج می زند و بنیان های خانواده و کرامت و شخصیت انسان آماج تهاجم بی امان است.”

درهمین حال اما اسفندیار رحیم مشایی پدر عروس احمدی نژاد و کسی که گفته می شود تاثیر بسیار زیادی بر او دارد نیز همزمان در اظهاراتی جداگانه اعلام کرد: “با توجه به علائم دوران ظهور مانند تکرار نام حضرت در مجامع و منابر، معتقدیم که در دوران ظهور هستیم.”

ادعاهای احمدی نژاد و رحیم مشایی درحالی مدام در طول چند سال اخیر تکرار شده که بسیاری از سیاسیون و همچنین چهره های مذهبی خواهان برخورد جدی با مطرح کنندگان چنین ادعاهایی شده اند و بارها اعلام کرده اند که  احمدی نژاد و اطرافیانش با این ترفند، سعی در پوشاندن ضعف های خود در مدیریت کشور دارند.

 

احمدی نژاد: نماینده خدا!

تابستان سال گذشته محمدباقرقالیباف در اظهارات انتقاد آمیزی از رفتار و گفتار محمود احمدی نژاد و اطرفیانش که تصاویر آن نیز در فضای رسانه ها انعکاس گسترده ای یافت گفته بود “من احمدی نژاد را نه انقلابی می‌دانم، نه حزب‌اللهی می‌دانم، نه تابع ولایت می‌دانم، نه مدیر می‌دانم، نه صادق می‌دانم.  آقای احمدی‌نژاد با تمام وجود، خودش خودش را گول می‌زند و بقیه را هم گول می‌زند.”

انتقاد شهردارفعلی تهران و سردار سابق سپاه پاسداران درشرایطی بود که پس از کودتای انتخاباتی  و تنفیذ حکم ریاست جمهوری احمدی نژاد  توسط آیت الله خامنه ای، حامیان احمدی نژاد حتی پا را از برخی ادعاهای گذشته خود فراتر نهاده و او را نماینده خدا معرفی کردند.

درهمین باره آیت الله مصباح یزدی رهبر فکری تندروهای شیعی بی توجه به انتقادهای سیاسیون و چهره های مذهبی گفت: “وقتی ریاست جمهوری حکم ولی فقیه را دریافت کرد اطاعت از او نیز چون اطاعت از خداست.”

مصباح یزدی  که در طول دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی بارها با اظهارنظرهای مختلف از دولت اصلاحات و چهره های اصلاح طلب انتقادات شدیدی  کرد و درمواردی حتی  حکم به ارتداد برخی از اندیشمندان و نوگرایان دینی اصلاح طلب مانند هاشم آغاجری نیز داده بود، در ادامه این اظهاراتش افزوده بود: “وقتی رییس جمهوری از جانب رهبری نصب و تایید می‌شود به عامل او تبدیل شده و از این پرتو نور بر او نیز تابیده می‌شود.”

 

کفن پوشان کجا هستند؟

یک هفته پیش از انتقادات حبیب الله عسگر اولادی درباره ادعاهای نزدیکان احمدی نژاد مبنی بر ظهور قریب الوقوع امام دوازدهم و در واکنش به اظهارات احمدی نژاد مبنی بر تلاش آمریکایی ها برای جلوگیری از ظهور امام زمان، مهدی کروبی اظهارات را “موجب وهن” دانسته بود.

دبیر کل حزب اعتماد ملی هفته گذشته با بازخوانی سخنان محمود احمدی نژاد که “آمریکایی ها به دنبال مقابله با امام زمان و ظهور ایشان هستند” گفته بود: همیشه علمای اعلام اسلام گفته اند؛ امر ظهور جدی است اما کیفیت آن مشخص نیست. بزرگان دیانت همواره تاکید کرده اند؛ تعیین کننندگان وقت ظهور از کاذبین و دروغ گویانند. آخر این چه حرفی است؛ آمریکایی ها چگونه می خواهند جلوی حضرت حجت را بگیرند! می خواهند بازداشتش کنند؟ یا می خواهند ترورش کنند؟ این حرف های سخیف در باره وجود مقدس حضرت حجت چه معنایی دارد؟ چه هدفی پشت این سخنان است؟

مهدی کروبی با بیان این که اگر کوچکترین این مسائل توسط اصلاح طلبان بیان شده بود کفن پوشان و برخی طلاب منسوب به جریان های شناخته شده و افراطی چه ها که نمی کردند گفت: “این آقا امر بزرگ و مقدس مهدویت را با عباراتی سخیف بیان می کند و کسی هم جلودارش نیست. این اهانت ها بسیار زشت و نارواست.  بیان این امر بزرگ با بیانی سخیف جفا به دیانت و مهدویت است. اگر زدن این گونه حرف ها برای ایشان عادت شده است، بزرگان از انتشار این سخنان موهن جلوگیری کنند. عاقلان تذکر دهند.”