بابک زنجانی به فساد فی‌الارض و پولشویی میلیاردی متهم شد

نویسنده

نخستین جلسه دادگاه بابک زنجانی ظهر روز شنبه، ۱۱ مهر، با قرائت ۶۵ صفحه از کیفرخواست ۲۳۷ صفحه‌ای و ۹ اتهام او پایان یافت. «فساد فی‌الارض و اخلال در نظام اقتصادی کشور»، «کلاهبرداری گسترده از شرکت نفت» و «پولشویی به مبلغ ۱۹۶۷ میلیون یورو و نشر اکاذیب» از جمله آنهاست.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌ها از اولین جلسه دادگاه آقای زنجانی، هشت مورد «جعل حواله» از بانک‌های خارجی و همچنین «جعل حواله نزد بانک مرکزی، جعل اسناد بانک و جعل مهر» دیگر اتهام‌های بابک زنجانی است.

معاون دادستان تهران ضمن قرائت کیفرخواست بابک زنجانی گفته‌های او در مدت بازپرسی مبنی بر این که «۱۵ میلیارد یورو» در خارج از کشور دارد را «کذب» دانست.

پیشتر رسول کوهپایه‌زاده، وکیل مدافع جوان بابک زنجانی، در مصاحبه با شماره شنبه روزنامه شرق گفته بود که موکلش «آدرس و نشانی» پول‌هایش در خارج از کشور را داده است، اما دست‌اندرکاران در پرونده او «پیگیر نشدند».

پیش از این امیرعباس سلطانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به نوار سخنان پیشین بابک زنجانی در این کمیسیون گفته بود که او «۲۵ میلیارد یورو» در «بانک‌های ژاپن پس‌انداز کرده» و اگر قصد پرداخت بدهی‌های خود به وزارت نفت را داشت، تاکنون بدهی‌اش را پرداخت کرده بود.

شرق