پیغام هیلاری به ویلیام برای کشتن رهبران سبز

نویسنده
نازنین کامدار

» سناریوهای اکشن سایت های امنیتی

در حالی که تهران در آستانه دومین “سه شنبه اعتراض” و روز زن بار دیگر قبای امنیتی بر تن  کرده است و در حالیکه بیش از دو هفته از مفقود الاثر شدن رهبران جنبش سبز و همسران شان می گذرد، سایت جوان، وابسته به سپاه پاسداران  در خبری بدون منبع مدعی شد اعضای سازمان مجاهدین خلق در صدد برنامه ریزی ترور یکی از رهبران جنبش سبز و یا محمد خاتمی هستند.

جوان آنلاین که معمولا اخبار اختصاصی خود را به نقل از “منابع مطلع” منتشر می کند، ادعای برنامه ریزی سازمان مجاهدین خلق برای ترور میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی را نیز به همین شیوه بازتاب داده و این درحالیست که در چند سطر پایین تر گزارشی از همکاری “منافقین با سران فتنه سبز” به چاپ رسانده است.

این سایت می نویسد: “مقام مسئول CIA در منطقه طی پیامی به گروهک تروریستی منافقین، از آنها ‌خواست تا ترور موسوی، کروبی و یا خاتمی را در دستورکار خود قرار دهند”.

جوان آنلاین سناریوی خود را اینچنین ادامه داده است: “این مقام سازمان جاسوسی آمریکا با نام کد «ویلیام» طی این پیام با ابلاغ “سلام گرم” هیلاری کلینتون به گروه های معارض ایرانی، تاکید کرده است که در صورت ترور یکی از رهبران جنبش اعتراضی در ایران، مسئولیت آن به عهده نظام اسلامی افتاده و آتش اختلاف در بین مردم ایران شعله‌ورتر خواهد شد. وی همچنین با تاکید بر این موضوع که وزارت خارجه آمریکا یک صفحه ویژه تویتر به منظور ارتباط ایرانیان با کاخ سفید ایجاد کرده است خواستار فعال تر شدن ارتباط این افراد از طریق این صفحه شده است”.

جوان آنلاین این ادعا را در شرایطی مطرح کرده که تا کنون تنها حامیان دولت در مجلس و لباس شخصی های حکومتی خواستار اعدام و حذف فیزیکی  رهبران جنبش سبز شده اند.

این سایت طی دو هفته گذشته که از مفقودشدن رهبران جنبش سبز می گذرد بارها مدعی شده که تظاهرات اعتراض آمیز روز 25 بهمن با مشارکت سازمان مجاهدین خلق انجام گرفته است.

در همین راستا وزیر اطلاعات نیز در یک برنامه تلویزیونی، اردشیر امیر ارجمند، رئیس کمیته حقوقی ستاد و یکی از مشاوران موسوی را “عامل منافقین” دانست و گفت: “این فرد با طراحی منافقین از کشور فرار و به فرانسه رفت و مدتی توسط برادرش که یکی از عناصر جدی منافقین به شمار می‌رود، مخفی شد”.

سناریوی برقراری ارتباط میان اعتراضات جنبش سبز و سازمان مجاهدین خلق، روز گذشته نیز از سوی سایت جوان آنلاین پیگیری شد و این ارگان حکومتی در مطلبی با عنوان “چهره نفاق از 14 اسفند تا 25 بهمن” نوشت: “ 14 اسفند هر سال یادآور غائله‌ای است که منافقین به همراه حامیان بنی‌صدر در دانشگاه تهران و اطراف آن خلق کردند. امروز دقیقا 30 سال از آن روز گذشته اما مشاهده مشابهت‌های فراوان در رفتارها، شعارها و مواضع آن روز بنی‌صدر و حامیانش با سران و حامیان فتنه اسرائیلی امروز یعنی اسرائیل و منافقین، ما را بر آن می‌دارد تا این حادثه را مورد بازخوانی مجدد قرار دهیم و آن را با شرایط حال حاضر فتنه‌گران تطبیق دهیم”.

کیهان نیز در یادداشت روز خود از انتقال “رهبری فتنه سبز به بیرون” سخن گفته و با ادعای اینکه “تاریخ مصرف کروبی و موسوی برای سرویس های اطلاعاتی غرب تمام شده”، از دست به کار شدن “منافقین” سخن گفته است.

کیهان می نویسد: “سرویس های غربی دریافته اند که تمام ظرفیت های فتنه گری در داخل مرزهای ایران در اثر تدبیر حقیقتا هوشمندانه رهبری سوخته و هیچ ظرفیت قابل احیا یا سرمایه گذاری وجود ندارد. آخرین تیر در ترکش این است که تلاش کنند کارکردهای موسوی و کروبی را به یک هسته جدید در بیرون از ایران منتقل کنند تا از این به بعد آن هسته به جای این دو موضع بگیرد، بیانیه بدهد و… مثل همیشه منافقین جلو افتاده و عهده دار حمالی پروژه شده اند. انتقال به بیرون یعنی ناامیدی کامل از داخل و این یعنی آخر کار. تجربه 32 سال گذشته نشان می دهد اتکا به گروهک های بیرون مرزها برای ایجاد ناآرامی در ایران ایده ای است که فقط به درد تفریح می خورد. منافقین اگر می توانستند آب دماغشان را بالا بکشند در همان دهه 60 کاری از پیش می بردند و به دریوزگی در این مجلس و آن دربار، و آوارگی در این بیابان و آن بیغوله نمی افتادند. آمریکا به جایی بازگشته که در سراسر 32 سال گذشته قرار داشته است یعنی امید به براندازی از جانب موجوداتی بی مصرف در کشورهای غربی که فقط پشت میکروفون یا هنگام گدایی مبارزند!”

گفتنی است در سرمقاله روز یکشنبه کیهان نیز که به اهانت به آیت الله موسوی اردبیلی اختصاص داشت، حسین شریعتمداری منافقین را متحدان کروبی و میر حسین موسوی دانسته بود.حمیدرضا ترقی، از وابستگان حزب موتلفه هم به فارس گفته است: “حادثه 25 بهمن اثبات کرد سران فتنه جز منافقین مسلح که قبلا از مردم عبور کرده بودند و رو در‌ روی مردم کشورمان ایستاده و آنها را ترور کرده بودند، مدافع و طرفداری ندارند”.

بر اساس این زمینه چینی است که جهان نیوز، نزدیک به بسیج با باز انتشار ادعای جوان، حصر خانگی رهبران جنبش سبز را به نفع خود آنان دانسته و نوشته است: “بهتراست نظام با رافت اسلامی خود حتی اگر لازم شد آنها را برای سالها تحت حفاظت شدید و حصر خانگی و حتی زندان نگه دارد تا این سناریوی نخ نمای ترور تحقق نیابد”.