صد حق مسلم هسته ای

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

آیا قبول دارید که تاریخ بشر مدیون ماست؟ حداقل اینکه تمدن جهانی اگر یک دلیل برای وجود داشته باشد، آن دلیل تمدن ایران است؟ و آیا قبول دارید که تقریبا تمام علم و فلسفه و شعر و اندیشه و خیلی چیزهایی دیگر، ریشه در تفکر و تاریخ ایرانی دارد؟ اصلا اینها را بگذاریم کنار، آیا کسی می تواند انکار کند که زیباترین انواع بشر، اعم از زنان و مردان، ایرانیان بودند؟ آیا کسی می تواند انکار کند که موسیقی ما آغازگر موسیقی جان بوده، و زمانی که صدای باربد و نکیسا از دربارهای ایران برمی خواست، در اروپا و غرب، فقط صدای بز از خانه های شان بگوش می رسید؟

آیا کسی می تواند انکار کند که سرآغاز داستان نویسی و شعر و معماری و نقاشی و رقص ایرانیان بودند و هستند؟ و آیا کسی می تواند انکار کند که ما هر عیبی داشتیم، که واقعا نداشتیم، همه عیب ها و ایراداتی اشت که مهاجمان خارجی در کشور ما انجام دادند؟ اگر ده تا عیب در ما ایرانیان باشد، چهارتاش بخاطر حمله اسلام است، دو تاش بخاطر حمله مغول، دو تاش بخاطر حمله افغانهاست. یکی از بخاطر انگلیس است و یکی دیگرش هم بخاطر آمریکا، وگرنه کجا دیده شده که یک ایرانی کاری انجام بدهد که اشتباهی داشته باشد؟

و هر وقت هم که شده این استکبار جهانی حق طبیعی ما را خورده، از آن حقوق بشر بگیر که به اسم غرب آخرش درآمد، یا حق مسلم هسته ای ایران که غربی ها خوردند، دو تا لیوان آب هم روش. همین است که آقای سعید جلیلی که کلا در سه سال مذاکره با کاترین اشتون یازده کلمه بین شان حرف رد و بدل شد، که تازه هفت کلمه اش هشدار بخاطر حجاب کاترین بود، زبان باز کرده و گفته: « من کاری کردم که غربی ها حق غنی سازی را پذیرفتند.» یعنی یک جوری با آدم حرف می زنند، که آدم احساس می کند کمی گوسفند است بلانسبت.

یعنی اون وقت کی این اتفاقات افتاده بود و زمانی که آمریکا و اروپا داشت برنامه می ریخت تا به ایران حمله نظامی کند چه زمانی بود؟ من مطمئنم سعید جلیلی احتمالا به کاترین گفته: « کاترین! نوکلیر، اوکی؟» کاترین هم سری تکان داده که حالا بگذار مترجم ها بیایند، بعد جلیلی گفته: « اوکی!؟» کاترین هم که نمی دانسته باید چه بگوید هیچ چیزی نگفته و سرش را پائین انداخته و سعید جلیلی هم برگشته و به دوستان گفته « اوکی این زنیکه رو گرفتم، گفت من امضا نمی دم، ولی محضر می آم، حله.»

بعد هم معاونش گفته: « آقا سعید! واقعا که شما خیلی دیپلماسی، کسی در حد شما دیپلماس تا حالا تو روی غرب واینستاده بود. اوکی رو گرفتی؟» و سعید همخ جواب داده: « نه آقا! ما سگ کی باشیم، دیپلماس هم اگه کسی باشه حضرت مالک اشترنخعی است، ما پشم اونم نیستیم.» و واقعا فکر می کنم که در مدت مذاکرات کاترین و سعید چنین داستانهایی گذشته که دیروز این سعید گفته: « ایران از صد حق مسلم ما در برجام صرف نظر کرده است.»

این سعید برخی از صد حق مسلم ایران که در این برجام از آن صرف نظر شده، به خبرنگار ما گفته که ما هم برای اطلاع بیشتر برای شما می نویسیم: حق نابودی اسرائیل و محو آن از نقشه تاریخ جهان، بازگرداندن فلسطینیان به اسرائیل، بازگشت محمد مرسی به قدرت در مصر، بازگشت احمدی نژاد به سال 1386، تعیین رئیس جمهور آمریکا توسط شورای نگهبان، افزایش تعداد پوتین ها در جهان، تبدیل عربستان سعودی و بحرین و کویت و امارات به عنوان چهار استان ایران، تبدیل هاشمی رفسنجانی به مصباح یزدی، استحاله کاترین اشتون به جمیله بوپاشا و دهها حق مسلم دیگر که تا خون در رگ ماست، هدیه به امت ماست.

محتوای اسلامی

آیت الله خامنه ای که اگر به یک چیزی گیر بدهد، حالا حالاها ول کن معامله نیست، گفته که « باید در فضای مجازی محتوای اسلامی متقن و جذاب تولید کرد.» یعنی احتمالا از این به بعد پیج های فیسبوکی شبیه به حسینیه، تکیه، مسجد، نمازخانه، مهدیه تهران با ظرفیت بالا در فیسبوک آغاز به کار خواهد کرد، ایشان همچنین گفته: « باید با استفاده از استعدادهای جوان و اقدامات سنجیده از انفعال در عرصه فضای مجازی خارج شد.»

فعلا جزئیات بیشتری از این اقداماتی که قرار است انجام شود، به اطلاع کسی نرسیده و خود ما هم داشتیم رد می شدیم که دو سه تا کلمه به گوش مان رسید، ولی یکی از کارشناسان پیش بینی کرده که به زودی افسران جنگ سایبری احتمالا اقدامات زیر را انجام خواهند داد:

تنفر و عشق: ایجاد ایکون « هیت» در کنار لایک برای واکنش نشان دادن علیه افرادی که از آنها خوشمان نمی آید، یا بهتر است خوشمان نیاید.

پیج اندرونی: محدود شدن دسترسی پیج های خانوادگی به افرادی که محرم هستند.

محدودیت لایک: تعداد لایک ها براساس صلاحیت های افراد به صورت محدود قابل عرضه است. لایک کردن بدون حجت شرعی ممنوع است.

مجوز برای استتوس و کامنت: در راستای اینکه هر کسی حق ندارد هر کامنتی بگذارد یا هر استتوسی منتشر کند، افراد کلیه استتوس و کامنت ها را قبل از انتشار باید به تصویب برسانند.

گذاشتن لینک بودن مجوز: انتشار لینک، بخصوص در مورد موسیقی، یا لینک های مستهجن حتما باید با مجوز همراه باشد.

( بقیه قوانین تا هفته آینده به تدریج اعلام می شود.)