سردار وارد می شود

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

یک زمانی وقتی می خواستند بگویند وارد می شود، می گفتند صل علی محمد، فلانقلی خوش آمد، گاهی هم برای افرادی که به بوهای خاصی حساسیت ندارند، می گفتند صل علی محمد بوی بهشتی (عباس آباد سابق) یا بوی یکی دیگر آمده که در چنین مواردی کار بیخ پیدا می کرد و حتما باید اسپری بیهوش کننده ای چیزی می زدیم تا بوی این اتفاق رفع شود. حالا کم کم همه پسرخاله شده اند و همینجوری سرشان را زرپی می اندازند پائین و وارد می شوند.

حالا هم که دیگر بهانه پیدا کرده اند بقول ابی طبق طبق، یک روز برای دستگیری خبرنگاران فتنه می آیند، یک روز برای تعطیل کردن بخش علوم انسانی یا کنسرت موسیقی یا پارتی یا دعای کمیل یا آرایشگاهی که تتو می کند یا هر چیز دیگری، بقول معروف بی خیال فرش، بیا تو باکفش. حالا هم که هی اژدها وارد می شود که هی نفوذ و نفوذی کشف کنند.

باز خدا پدر بروسلی را بیامرزد که یک نفری اژدهایش وارد می شد، حالا هفت تا لشگر سپاه با هم وارد می شوند که دو تا روزنامه نگار دستگیر کنند. سردار سید مسعود جزایری “معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح” که شغلش به تنهایی برای راه اندازی پانزده تا جنگ سوم جهانی کافی است، طی اظهارات خون آلودی گفته: “اگر چنانچه دستگاههای مربوطه به وظایف خود عمل نکنند، حزب الله به وظیفه خود عمل خواهد کرد.” حالا اینکه چرا وقتی حزب الله که یک نیروی کاملا خودجوش است و خود بخود و بدون هیچ دلیلی جوش می آورد، وقتی می خواهد عمل کند، چرا خودش نمی گوید و سردار جزایری این خبر را می دهد، بماند، ولی اینکه دستگاههای مربوطه چه کسانی هستند، را باید از مصاحبه سردار کشف کرد.

در مصاحبه سردار گفته شده: “اقدامات نیروهای انتظامی در برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی، قانون شکنی ها، دستگاههای دولتی که اهتمام لازم را ندارند… باید به افکار عمومی معرفی شوند… دستگاههای دولتی که به مسئله رشوه و ارتشاء و بسیاری ناملایمات برخورد نمی کنند… حجاب و عفاف و توجه به شان و منزلت جامعه… در برخی مراکر آموزشی از مهد کودک‌ها تا دانشگاهها رعایت ظواهر اسلامی بشود… مسائل تربیتی کودکان… قبح شکنی و عریانی و بی بندباری در مهدکودک ها،… صیانت اخلاقی و فرهنگی… هجمه‌های برنامه ریزی شده لشگریان شیطان بزرگ… جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی، تغییر ذائقه مدیران و مردم، عادی سازی سبک زندگی غربی، استحاله جامعه، مبارزه با مظاهر فساد و….”

یعنی راست و حسینی اگر این موارد را مطالعه کنیم، متوجه می شویم که وظیفه اداره کشور از مهدکودک ها گرفته تا حجاب، جرایم مالی، مسائل تربیتی و حتی تغییر ذائقه مسئولان همه و همه جزو وظایف سپاه است، یعنی اگر بچه ای در مهدکودک می رقصد، یا مدیری به جای اشکنه و آبگوشت و شله زرد، پیتزا و استیک و تیرامیسو می خورد، سپاه با این اقدامات مبارزه می کند. خوب لامصب پس ما چکار کنیم؟ جالب است که تمام این آقایان هر کدام دو تا پسر و دو تا دختر دارند که یکی شان گیتار می زند، آن یکی صبح تا شب در ونکوور پی الواطی است، سومی به اتهام جرایم مالی زندانی است و چهارمی توزیع شیشه می کند. مشکل خانوادگی ئدارید بنشینید خودتان با هم حل کنید، یا تلفن بزنید از دکتر هلاکویی سئوال کنید. چکار به مردم دارید؟

 

از بان لیو تا بغداد

دو روز قبل هشت عملیات تروریستی در پاریس باعث کشته شدن دست کم ۱۵۰ نفر و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم شد. فرانسوا اولاند که خودش رفیق شخصی عربستان و اسرائیل است و به نظر من یکی از عوامل مهم قدرت گرفتن داعش در جهان است، سه روز عزای عمومی اعلام کرد و بطور یکطرفه ویزای شنگن را به حالت تعلیق درآورده و مانع ورود افراد غیرفرانسوی یا کسانی که ویزای خاص فرانسه را ندارند، به این کشور شد. انگار دیگران به فرانسه می آیند و ترور می کنند، اولاند اگر می تواند جلوی خروج فرانسوی ها را بگیرد تا عملیات داعش در سوریه و عراق هم کنترل شود.

پلیس فرانسه از مردم خواسته خانه های خودشان را ترک نکنند، مردم فرانسه هم گفته اند چشم، منتهی معلوم نیست تروریست های فرانسه حرف اولاند را گوش کنند. بیست سال قبل مجاهدین خلق به عنوان برادران و استادان فکری داعش سی سال در فرانسه اسامی صدها کودک را به دولت فرانسه اعلام کرده بودند و برای آنها از دولت کمک مالی پناهندگی می گرفتند، در حالی که این بچه ها خودشان در اردوگاه اشرف زندگی می کردند. و دولت فرانسه در توافق با رهبری مجاهدین قبول کرده بود برای حفظ امنیت اعضای مجاهدین رابطه اش با آنها از طریق سازمان باشد. تمام اینها سوراخ های امنیتی است که در فرانسه همیشه برای تروریست ها وجود داشته. و اصولا تا وقتی اولاند در فرانسه است، نه تامین امنیت فرانسه و نه حتی مبارزه با داعش هم به نتیجه نمی رسد.

 

دین گریزی و دین ستیزی

نقویان گفته که “این که نسل جوان ما مقداری از دین فاصله گرفته مسئله واضحی است، امید که این دین گریزی به دین ستیزی نیانجامد.” یعنی این برادر به چی امیدوار است؟ بیست سال طول کشیده تا پسرش بزرگ بشود و تازه فرق شورت پسرانه و دخترانه توی چشمش برود، حالا بیست سال دیگر هم طول می کشد تا درک کند دین ستیزی خیلی وقت است ایجاد شده. وقتی خود حکومت افرادی مثل منتظری، خاتمی، هاشمی و کروبی را جاسوس و فاسد و نامسلمان می نامد، و هیچ حریمی برای روحانیت باقی نگذاشته و ده تا نوحه خوان بیمار روانی قدرت شان از مراجع قم و نجف بیشتر است، چرا انتظار دارند که جوانان دین ستیز نشوند؟

 

صندوق رای شفاف

این برادر رحمانی فضلی وزیر کشور هم مثل روحانی شده، هم هست، هم نیست، کمی هست، کمی هم نیست. وزیر کشور گفته با شورای نگهبان توافق کردیم که برای انتخابات از صندوق های شفاف استفاده می کنیم که رای ها توی آن معلوم نباشد. ظاهرا این تصمیم حاصل دیالوگ زیر بوده.

جنتی: این صندوق رای هست یا آکواریوم؟ این که رای افراد توش معلوم می شه…

رحمانی فضلی: خب حاج آقا! اصلا فلسفه این صندوق اینه که رای معلوم باشه که بعدا کسی نگه توی صندوق از اول رای بوده از همون وقتی آوردنش….

جنتی: یعنی شما می خواهید شفاف باشه و نشه توش از اول رای ریخت؟

رحمانی فضلی: بله حاج آقا، باید شفاف باشه…

جنتی: اشکالی نداره شفاف باشه، ولی نباید پشتش معلوم باشه…

رحمانی فضلی: آهان از اون نظر….

نتیجه گیری فلسفی: شفافیتی که پشتش معلوم باشد، ممکن است برای شفافیت خوب باشد، ولی برای انتخابات خوب نیست…

نتیجه گیری سیاسی: شفافیت در حدی خوب است که واقعیت معلوم نباشد.

نتیجه گیری بوف کور: در زندگی شفافیت هایی است که مثل دیوار جلوی دید آدم را می گیرد و نمی گذارد آدم پشتش را ببیند.

نتیجه گیری استالینی: در انتخابات مهم نیست مردم چه رایی می دهند، مهم این است که مجریان انتخابات چه رایی را می خوانند.