انقلاب تحت ویندوز

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

اگر فرض کنیم این فاصله سی ساله گذشته است و آیت الله خمینی که روز 12 بهمن آن سخنرانی معروف را کرد، حالا قرار بود آیت الله خامنه ای یک سخنرانی دیگر بکند، چه اتفاقی می افتاد

 

دولت قانونی، دولت غیرقانونی

خمینی 57: آیت الله خمینی در این سخنرانی در پاسخ به ادعاهای شاپور بختیار که خود را قانونی می‌داند، کلیت رژیم پهلوی را به علت منتخب مردم نبودن، غیر قانونی دانست.

خامنه ای 88: آیت الله خامنه ای در سخنرانی خود در پاسخ به ادعاهای میرحسین موسوی که خود را قانونی می دانست، کلیت طرفداران موسوی و مردم را غیرقانونی دانست.

قبرستانهای ما را آباد کردند

خمینی 57: وی گفت “ما در این مدت مصیبت‌ها دیده‌ایم… مصیبت‌های زن‌های جوان مرده، مردهای اولاد از دست داده… خب، ما حساب بکنیم که این مصیبت‌ها برای چه به این ملت وارد شد؟

خامنه ای 88: وی گفت” می گویند ما در این مدت مصیبت ها دیده ایم…. مصیبت زن های جوانی مثل ندا که مرده اند، مصیبت مردهایی مثل روح الامینی که اولاد از دست داده است… خب، ما اگر حساب کنیم که چرا این مصیبت ها به این ملت وارد شد، می بینیم طبیعی است. باز هم بیایند جلو، باز هم مصیبت وارد می کنیم.”

این رژیم خلاف عقل و حقوق بشر است

خمینی 57: وی گفت “رژیم سلطنتی از اول خلاف قانون و خلاف قواعد عقلی است و خلاف حقوق بشر است.”

خامنه ای 88: وی گفت “ البته می گویند رژیم ولایت فقیه از اول خلاف قانون و خلاف قواعد عقلی و خلاف حقوق بشر است، ولی ما که قواعد عقلی و حقوق بشر را قبول نداریم.”

چه حقی داشتند پدران ما که حکومت تعیین کنند؟

خمینی 57: “به چه حقی ملت پنجاه سال پیش از این، سرنوشت ملت بعد را معین می‌کند؟… چه حقی داشتند ملت در آن‌زمان سرنوشت ما را در این زمان معین کنند؟ هر کس سرنوشتش با خودش است. مگر پدرهای ما ولی ما هستند؟ “

خامنه ای 88: “دشمنان ما می گویند به چه حقی ملت سی سال پیش از این، سرنوشت ملت بعد را معین می کند؟… دشمنان  می گویند چه حقی داشتند ملت در آن زمان سرنوشت ما را در این زمان معین کنند؟ حتی این دشمنان می گویند هر کس سرنوشتش با خودش است. حتی برخی خواص هم گفته اند مگر پدرهای ما ولی ما هستند؟ و ما از طرف این ملت پاسخ می دهیم بله که ولی شما هستند، و می گویند مرگ بر ضد ولایت فقیه.”

این مجلس و دولت غیرقانونی است

خمینی 57: “این مجلس غیر قانونی است. از خود وکلا بپرسید: آیا شما را ملت تعیین کرده است؟ هر کدام که ادعا کردند که ملت تعیین کرده است، ما دستشان را می‌دهیم دست یک نفر آدم ببرد او را در حوزه انتخابیش، از مردم سوال می‌کنیم که این آقا آیا وکیل شماست؟ شما او را تعیین کرده‌اید؟ حتماً بدانید که جواب آن‌ها منفی است.”

خامنه ای 88: “ممکن است دشمنان بگویند این مجلس غیر قانونی است. از خود وکلا بپرسید: آیا شما را ملت تعیین کرده است؟ هر کدام که ادعا کردند که ملت تعیین کرده است، ما دستشان را می‌دهیم دست یک نفر آدم ببرد او را در حوزه انتخابیش، از مردم سوال می‌کنیم که این آقا آیا وکیل شماست؟ شما او را تعیین کرده‌اید؟ حتماً بدانید که جواب آن‌ها منفی است. حالا فرض کنیم کسی هم گفت که ما به اینها رای ندادیم، ما طبیعی است که آنها را بازداشت می کنیم و غلط می کند کسی به نماینده ما بگوید که نماینده مردم نیست.”

قبرستان درست کردیم

خمینی 57: “آیا حق این ملت است که یک قبرستان شهید برای ما درست بکنند؟… و مملکت ما را خراب کرد. قبرستان‌های ما را آباد کرد.”

خامنه ای 88: “دشمنان اسلام می گویند که آیا حق این ملت است که یک قبرستان شهید برای ما درست بکنند؟…. و مملکت ما را خراب کنند و قبرستانهای ما را آباد کنند؟ البته چنین حرف هایی می زنند، اولا ما یک قبرستان درست نکردیم و چند قبرستان درست کردیم و ثانیا کسانی که علیه ما اعتراض می کنند و بعض آنها کشته می شوند ما آنها را دفن می کنیم و اگر هم کسی بالای قبرشان برود، مامورین حتما با آنها برخورد شدید می کنند.”

اقتصادمان را خراب کردیم

خمینی 57: “مملکت ما را از ناحیه اقتصاد خراب کرد. تمام اقتصاد ما الآن خراب است و از هم ریخته است که اگر چنانچه بخواهیم ما این اقتصاد را به حال اول برگردانیم، سال‌های طولانی با همت همه مردم، نه یک دولت این کار را می‌تواند بکند و نه یک قشر از اقشار مردم این کار را می‌توانند بکنند…”

خامنه ای 88: “دشمنان ما می گویند مملکت ما از ناحیه اقتصاد خراب شده است، حتی می گویند تمام اقتصاد ما الآن خراب است و از هم ریخته است و اگر چنانچه بخواهیم آن را به دوره خاتمی یا هاشمی یا شاه برگردانیم، سالهای طولانی با همت همه مردم، نه یک دولت این کار را می تواند بکند و نه یک قشر از اقشار مردم این کار را می توانند بکنند….” این حرف دشمنان ماست، صدا و سیما باید دائما تبلیغ کند و بگوید که اقتصاد ما خراب نیست، حتی یکی دوبار هم انتقاداتی از وضع اقتصادی شد که من شدیدا با آن مخالفم و این وضع اقتصاد آمریکا و اسرائیل است که خراب است.”

مغزها فرار می کنند، بدرک!

خمینی 57: “فرهنگ ما را یک فرهنگ عقب افتاده نگه داشته درست کرده است، به طوری که الآن جوان‌های ما تحصیلاتشان در اینجا تحصیلات تام و تمام نیست و باید بعد از این‌که یک مدتی در اینجا یک نیمه تحصیلی کردند، آن‌هم با این مصیبت‌ها، آن‌هم با این چیزها باید بروند در خارج تحصیل کنند.”

خامنه ای 88: “ اینکه دشمنان ما می گویند فرهنگ ما یک فرهنگ عقب نگه داشته است، همه دروغ است، گلایه می کنند که چرا الآن جوان های ما تحصیلاتشان را در اینجا نصفه نیمه رها می کنند و می روند در خارج درس می خوانند. این ها حرف های دشمن است، بگذار بروند، اینها مغز نیستند که می روند، اینها کسانی هستند که به دنبال دشمن می روند، وگرنه امروز ایران جزو برترین کشورهای جهان است.”

ما با فحشا مخالف نیستیم، با سینما مخالفیم

خمینی 57: “سینمای ما مرکز فحشاست، ما با سینما مخالف نیستیم، ما با مرکز فحشا مخالفیم. ما با رادیو مخالف نیستیم، ما با فحشا مخالفیم…”

خامنه ای 88: “سینمای ما الحمدالله محل مومنین است، من می خواستم بگویم ما اصلا با فحشا مخالف نیستیم، ما با سینما مخالفیم، مثلا سرداران ما، ائمه جمعه ما، اساتید دانشگاه ما خودشان در زمینه فحشا فعالیت های زیادی کردند، مثلا همین سردار زارعی، ولی ما که با فحشا مخالف نیستیم، ما با سینما مخالفیم، ما با گفتن دروغ مخالف نیستیم، ما با اصل رادیو مخالفیم و جلوی اینها را خواهیم گرفت.”

تمام نفت ما را دادند به حماس و بولیوی

خمینی 57: “… تمام نفت ما را به غیر دادند. به آمریکا و غیر از آمریکا دادند. آنی که به آمریکا دادند، عوض چه گرفتند؟ عوض اسلحه برای پایگاه درست کردن برای آمریکا… یعنی اسلحه آورد.”

خامنه ای 88: “… دشمنان ما، از جمله ملت می گویند تمام نفت ایران را به غیر دادیم، به حماس و فلسطین و بولیوی دادیم، در عوض چه گرفتیم؟ هیچ! نه تنها نفت مان را به حماس دادیم، بلکه اسلحه هم به او دادیم و هیچ کس هم نمی تواند مانع این سیاست شود. البته در مواردی نفت را به روسیه هم دادیم که هنوز موشک های ما را ندادند، ولی بالاخره می دهند.”

روزنامه ها و رادیو را توقیف کردیم

خمینی 57: “پنجاه سال است که در اختناق به سر می‌بریم. نه مطبوعات داشتیم، نه رادیو صحیح داشتیم، نه خطیب می‌توانست حرف بزند، نه اهل منبر می‌توانستند حرف بزنند، نه امام جماعت می‌توانست آزاد کار خودش را ادامه دهد.”

خامنه ای 88: “الحمدالله با همت قوه قضائیه و عزیزان دیگر، ما سی سال است که در یک اختناق ملی و اسلامی بسر می بریم، با همت عزیزان قوه قضائیه دویست روزنامه در همین ده سال توقیف شده که واقعا جای تقدیر دارد، و آنها تلاش زیادی کردند که یک رادیوی مستقل یا تلویزیون راه بیاندازند که ما آن را متوقف کردیم و الحمدالله خطبایی که علیه ما حرف بزنند، یا روحانیون یا اهل منبر یا مجتهدین یا مراجع اگر چیزی خلاف اسلام که “من” باشیم بزنند، جلوی آن گرفته می شود و این آرزوی امام راحل بود( تکبیرضربدر سه)”

من توی دهن این ملت می زنم

خمینی 57: “ من دولت تعیین می‌کنم، من توی دهن این دولت می‌زنم، من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می‌کنم. من به واسطه این‌که ملت مرا قبول دارد (‌حضار تکبیر‌) این آقا که خودش هم خودش را قبول ندارد. رفقایش هم قبول ندارند. ملت هم قبولش ندارد…..می‌گوید که در یک مملکت که دو تا دولت نمی‌شود. خوب واضح است این…. یک مملکت دو تا دولت ندارد، لکن دولت غیر قانونی باید برود. تو غیر قانونی هستی، دولتی که ما می‌گوییم، دولتی است که متکی به آرا ملت است، متکی به حکم خداست. تو باید یا خدا را انکار کنی یا ملت را، یا باید سر جایش بنشیند این آدم و یا این‌که به امر آمریکا و این‌ها وادار کند، یک دسته‌ای از اشرار را این ملت را قتل عام کنند…”

خامنه ای 88: “من دولت تعیین می کنم، من توی دهن میرحسین موسوی می زنم. من به پشتیبانی شورای نگهبان و سپاه دولت تعیین می کنم. من به واسطه این که سپاه مرا قبول دارد، توی دهن این ملت می زنم. این آقای احمدی نژاد  ممکن است خودش هم خودش را قبول نداشته باشد، رفقای ما هم قبولش نداشته باشند، ملت هم قبولش نداشته باشد… این آقای موسوی می گوید در یک مملکت دو دولت که نمی شود، خوب واضح است این… این مملکت دو دولت ندارد، لکن دولت قانونی باید برود. تو قانونی هستی، و دولتی که من می گویم دولتی است که متکی به نظر من و شورای نگهبان و سپاه است. متکی به نظر آقای مصباح است. تو یا باید من و حکومت را انکار کنی و با ملت باشی، که ما توی سرت می زنیم یا یک دسته از اشرار را می فرستیم که طرفدارانت را قتل عام کنند.”