خامنه ای از ذخایر الهی شد

نویسنده
نازنین کامدار

» محمد یزدی از بستر بیماری برخاست

محمد یزدی، روحانی تندروی حامی محمود احمدی نژاد که به دلیل اهانت هایش به هاشمی رفسنجانی در بهمن ماه گذشته مجبور به عذرخواهی از وی شده بود، و نیز متهم به نگارش نامه های جامعه مدرسین بدون هماهنگی با اعضای این تشکل روحانی است، پس از چند هفته بیماری باردیگر در عرصه رسانه های وابسته به نهادهای دولتی و امنیتی حضور یافت و از آیت الله خامنه ای به عنوان “آیت الله العظمی” یاد کرد و او را “از ذخایر الهی” نامید.
بنا به گزارش خبرگزاری فارس ـ وابسته به نهادهای امنیتی، نظامی ـ  شیخ محمد یزدی که هم اکنون ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را بر عهده دارد در مصاحبه با خبرنگاران فارس، رسا و ایرنا گفت: “آیت‌الله العظمی خامنه‌ای از ذخایر الهی هستند و خداوند به خاطر حفظ انقلاب ایشان را نگه داشته است. تدبیر در حکومت بسیار مهم است و به عبارت دیگر اداره کردن و عبور از بحران‌ها مسئله بسیار مهمی است که آیت‌الله خامنه‌ای در این زمینه توانایی‌های بسیاری دارند. در بحران اخیر هرکس دیگری به جای ایشان بود، واقعا معلوم نبود که بتواند به این دقیقی مدیریت داشته باشد”.
او همچنین مدعی وجود ارتباطاتی بین آیت الله خامنه ای و آنچه که “توجهات ویژه  حضرت بقیة‌الله الاعظم “نامید، شد.
او درباره انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان  رهبر در اجلاس اضطراری خبرگان رهبری در سال 68 نیز گفت: “یکی از مسائلی که باید گفت از عنایات الهی بوده است، اقدام حضرت امام در ارتباط با عزل مرحوم منتظری بود و به دنبال این اقدام، انتخاب مقام معظم رهبری اتفاق افتاد”.
وی ادامه داد: “زمان هرچه گذشت برای ما ثابت کرد که اگر حکومت در اختیار آن آقا بود و افکاری که اطرافیان وی داشتند، نظام به کجا می‌رفت ولی با رهبری آیت‌الله خامنه‌ای در هر مشکلی که پیش آمده با موضع‌گیری‌هایی که ایشان داشتند، مشکلات حل شده است”.
سخنان یزدی در روزی ابراز شده که مهدوی کنی نیز در سخنان مشابهی در جمع اعضای جمعیت موتلفه به تمجید از آیت الله خامنه ای پرداخته است.
جوان آنلاین، ارگان اینترنتی وابسته به سپاه پاسداران در گزارشی به نقل از مهدوی کنی “امامت آیت الله خامنه ای را نعمتی بزرگ برای انقلاب” دانسته است.
بر اساس این گزارش، کنی گفته است: “نعمت وجود مقام معظم رهبری را باید قدر دانست و کسانی که قدر رهبری را نمی دانند ناسپاس هستند، هر کس اگر به فکر مردم و کشور است باید قدر رهبری را بداند”.
وی افزوده است: “اگر می خواهیم انقلاب حفظ شود باید جانشین امام خمینی که مقام معظم رهبری هستند را حفظ کرد”.

محمد یزدی که پس از حمله هایش به هاشمی رفسنجانی مجبور به عذرخواهی از وی شده بود،در چند هفته اخیر به دلیل کهولت سن در بیمارستان بستری بود  و هاشمی رفسنجانی نیز در بیمارستان از او عیادت کرد.پیش از این فاش شده بود که در زمان انتخاب جایگزین برای آیت الله خمینی او از آیت الله گلپایگانی حمایت کرده و با نوشتن نامه ای به آذری قمی خواستار عدم حمایت خبرگان از خامنه ای شده بود.

ماجرای عدم حمایت وی از آیت الله خامنه ای که روز گذشته وی را “آیت الله العظمی” و “ذخیره الهی” خواند پس از آن فاش شد که وی در واکنش به پیشنهادات هاشمی رفسنجانی درباره “خروج کشور از بحران” وی را هیچکاره دانسته بود.

این اقدام محمد یزدی باعث شد تا هاشمی رفسنجانی در واکنش به حملات گاه و بی گاه یزدی به وی در دیدار با اعضای انجمن اسلامی پزشکان یزدی را تهدید به افشاگری درباره “عملکرد در خبرگان در زمان انتخاب رهبری” و “وضعیت قوه قضاییه” کند.

هاشمی گفته بود: “درمورد سخنان اخیر آقای یزدی همانگونه که قبلا هم گفتم جوابم تا کنون به سخنان توام با عصبانیت وغرض‌آلود ایشان سلام بوده است، ولی با صحبت‌های دیروز ایشان و اطلاعات رسیده، این بار بوی توطئه به مشام می‌رسد و درباره مسائل ایشان در زمان امام راحل و درجلسه انتخاب رهبری بعد از ارتحال امام و درقوه قضاییه به صورت کتبی مطالبی را گوشزد خواهم کرد”.

 اعلام نگارش نامه از سوی هاشمی رفسنجانی موجب شد تا روحانی تندروی دیگر وابسته به دولت، احمد خاتمی، مراتب عذرخواهی محمد یزدی را به هاشمی رفسنجانی ابلاغ کند و هاشمی نیز اعلام کرد که از انتشار نامه منصرف شده است.

با این حال در همان زمان، “منابع  نزدیک به هاشمی رفسنجانی” گوشه هایی از محتوای این نامه را فاش کردند.

سایت پارلمان نیوز در بهمن ماه در اینباره نوشت: “نامه آیت‌الله هاشمی درباره برخی مسائل محمد یزدی از جمله تلاش وافر او برای معرفی و انتخاب آیت‌الله گلپایگانی به رهبری و مخالفت با رهبری آیت‌الله خامنه‌ای بوده است”.

انتشار این خبر با واکنش “یکی از نزدیکان محمد یزدی” مواجه شد و وی در گفت و گو با فارس ضمن تکذیب این خبر گفت:” در زمان امام راحل که اصلا صحبتی از انتخاب رهبر نبود و بعد از رحلت حضرت امام نیز مجلس خبرگان رهبری با سرعت عملی قابل تحسین به شایستگی حضرت آیت الله خامنه ای را به زعامت امت اسلامی برگزیدند و بعد از آن هم که دیگر صحبتی از انتخاب رهبر نبود و آیت الله یزدی نیز به گواهی سخنرانی ها و خطبه های نماز جمعه همواره از این انتخاب حمایت کرده و حتی بیش از آن با اطلاع از مقام علمی آیت الله خامنه ای از مرجعیت رهبر معظم انقلاب نیز حمایت نموده و آن را در جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطرح نموده است. حال با این حساب ایشان چگونه می توانسته از رهبری شخصی غیر از آیت الله خامنه‌ای حمایت کرده باشد؟”

انتشار این تکذیبیه موجب شد تا این بار “منابع نزدیک به هاشمی رفسنجانی” در گفت و گو با سایت پارلمان نیوز از محمد یزدی چند سئوال بپرسند: “1- آقای یزدی آیا تائید می‌کنید در زمان انتخاب رهبری، شما که از اعضای شورای نگهبان بودید در حاشیه این اجلاس تلاش گسترده‌ای را برای رهبری آیت‌الله گلپایگانی انجام داده‌اید؟ 2 - آیا در آن زمان نامه‌ای به آقای آذری قمی نوشته‌اید؟ 3- نقش شما در ماجرای 99 نفر چیست؟”.

این سئوالات با سکوت محمد یزدی و کناره گیری وی از عرصه رسانه ای به مدت چند ماه همراه بود اما اوروز گذشته بار دیگربا گفته های تملق آمیز درباره آیت الله خامنه ای و حمله به عبدالکریم سروش به رسانه های افراطی برگشت.