حمایت آباد از تفکیک جنسیتی پرسنل شهرداری

نویسنده

معصومه آباد٬ عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) ضمن حمایت از جدا کردن محل استقرار کارکنان زن و مرد در شهرداری‌ها٬ حذف زنان از مشاغل منشی‌گری٬ تایپیستی و مسوولیت دفتری را «ارتقا جایگاه» خواند.

آباد اظهار داشت: « اصلا اخراجی نداشتیم بلکه مسئول دفتر، منشی‌ و تایپیست‌های خانمی که درحوزه مدیران کار می کردند، یک رتبه جایگاه‌شان ارتقا پیدا کرده است. این اقدام به محدودیت آن‌ها منجر نمی‌شود بلکه این تصمیم به ارتقای حرفه‌ای خانم‌ها منجر خواهد شد چنانچه خانم ها تشکر ویژه خود را طی طوماری به ما اعلام کرده اند، از همین رو این پیشنهاد شد که در دولت هم چنین اتفاقی بیفتد».

وی در توضیح موضع خود گفت: «مدیران شهرداری تا ساعت ۹، ۱۰ شب مشغول فعالیت هستند و در سر کار حضور دارند بنابراین مسئول دفترشان هم باید سر کار حاضر باشد. مسئول دفتر، منشی تایپیست تا هر ساعتی که مدیر هست باید بمانند و به همین دلیل این تصمیم برای رفاه حال خانم‌ها گرفته شده است».

معصومه آباد که خود را موافق تفکیک محل استقرار زنان و مردان در شهرداری می‌داند٬ تصریح کرد: «خانم‌ها راحت‌تر می‌شوند. هر چقدر فضای کاری خانم‌ها را برایشان اختصاصی‌تر کنیم تا در فضای راحت‌تری بتوانند فعالیت کنند بهتر است چون آنها می‌آیند در محیط کار که کار کنند. وقتی حوزه و کار مشخصی را برای شما تعریف کردند شما با همجنس خودت باشی راحت‌تری تا با جنس مخالف».