رسانه های دولتی: سران فتنه در خارج اند

نویسنده
نازنین کامدار

» کروبی جنتی را شریک دزد و درغگو خواند

اتهامات احمد جنتی  به رهبران جنبش سبز و ادعای پرداخت یک میلیارد دلار توسط آمریکابه آنان،از یک سو واکنش مهدی کروبی و حزب مشارکت، و از سوی دیگرحمایت رسانه های حامی دولت و سپاه رادر پی داشت.کروبی در نامه ای به رییس شورای نگهبان، او را «شریک دزدان رای مردم» خواند و حزب مشارکت در بیانیه ای نوشت:“متاسفانه ایشان با همین اندازه فهم و درایت صحت انتخاباتی را که تقلب و تخلف در آن موج می زد تأیید کرده اند.” در برابر، رسانه های وابسته به احمدی نژاد و سپاه ضمن حمایت از جنتی،با طرح این ادعا که«کروبی جزو سران فتنه نیست» خبر ازعدم تحمل وی «در صحنه» دادند.

احمد جنتی که هنوز مهر تایید ریاست چند باره وی بر شورای نگهبان توسط آیت الله خامنه ای خشک نشده،ضمن سخنانی،رهبران جنبش سبز را با عنوان«سران فتنه» مورد خطاب قرار داده و گفته بود:“من سندی را به دست آوردم که آمریکایی ها یک میلیارد دلار از طریق افراد سعودی که هم اکنون عامل آمریکا در کشور های منطقه هستند، به سران فتنه دادند و همین سعودی ها که به نمایندگی آمریکا صحبت می کردند، گفتند، اگر توانستید نظام را منقرض کنید، تا پنجاه میلیارد دلار دیگر را هم می دهیم، اما خداوند این فتنه را به دست بندگان صالحش خاموش کرد.”

به دنبال طرح این اتهامات،مهدی کروبی از رهبران جنبش سبز،در پاسخ اظهار داشت:“اگر من فتنه گرم، چون معترضم؛ شما نیز شریک دزدان رأی مردم و نارفیق این قافله اید. چون ردپای اعمال نابخردانه شما در پس همه ی حوادث قبل و بعد از انتخابات مشهود است و متأسفانه همه جا علیه مردم و به نفع جریان خشونت گرای سرکوب گر.”

همزمان جبهه مشارکت نیز با صدور بیانیه ای، رئیس شورای نگهبان رادارای«مصونیت آهنین»دانست و تاکید کرد:” سابقه ایشان در بیان مطالبی که مردم ایران را مبتهج می کند طولانی است اما به نظر می رسد که این بار آخرین فرصت ایشان برای ایراد مطالبی است که در اثر القائات کودکانه عده ای شناخته شده واگو می شود. این بار زمان آن است تا ملت ایران بی هیچ شبهه ای کاملا دریابند چگونه فردی که کوچکترین پرهیزی از ارتکاب بزرگترین گناهان ندارد متصدی دو منصبی شده است که شرط اول آن عدالت است.”

لشگرکشی رسانه های حامی کودتا

به این ترتیب بود که رسانه های وابسته به سپاه و دولت به میدان آمدند و جهان نیوز،وابسته به نیروهای بسیج ،سند مورد اشاره جنتی را چنین افشاء کرد:” خبر آیت الله جنتی در حمایت مالی از فتنه ناکام در ایران موضوع جدیدی نبود و پیش از این خود آمریکائی ها نیز بارها از آن خبر داده بودند.مدتی پیش پل رابرتس، مشاور وزیر خزانه‌داری سابق آمریکا در مقاله ای با عنوان «آیا ایرانیان معترض بخش دیگری از ارکستر انقلاب های رنگی آمریکا هستند؟» در نشریه «کانترپانچ» صراحتاً از کمک های مالی گسترده آمریکا برای راه اندازی فتنه در ایران خبر داده بود”.
جهان نیوز اما در ادامه از «عدم حضور سران فتنه در داخل کشور» سخن گفته و نوشته است:“بدون شک آنچه در سخنان آیت الله جنتی بود، حمایت های مالی آمریکا از فتنه و سران اصلی فتنه بود که البته بلاتردید سران اصلی فتنه در داخل کشور نبودند. اطلاعات جدید و اخبار مستند گویای آن است که آمریکائی ها با به کار گیری نهادها و مؤسسات و عوامل خود از مدتها و سالها قبل برای این فتنه برنامه ریزی کرده بودند که البته برای رسیدن به این هدف، عمال قابلی نیز در داخل کشور به کار گرفتند. آقای کروبی لازم نیست درباره یک میلیارد دلار توضیح بدهد. ایشان همان پولی که از شهرام جزایری گرفت را جواب بدهد، باقی را مردم قضاوت خواهند کرد. جای تکذیب یک میلیارد دلار نیست. مردم باور نمی کنند که برای کروبی بیش از دهها دلار هزینه شده باشد”.


پس از جهان نیوز نوبت به روزنامه کیهان که حسین شریعتمداری،نماینده آیت الله خامنه ای،اداره آن را برعهده دارد،رسید تا در ستون«خبر ویژه» خود با عنوان« تو را چه به سران فتنه؟ 700 میلیون تومان را چی کار کردی؟»، بدون اشاره به ارقام نجومی مورد اشاره جنتی،ضمن مورد خطاب قرار دادن مهدی کروبی، او را از دایره «سران فتنه» بیرون گذارد و بنویسد:” خوب است آقای کروبی به جای تحویل گرفتن خود به عنوان یکی از سران فتنه- به مثابه نرخ تعیین کردن وسط دعوا!- یا ترش کردن در قبال خبر کمک مالی آمریکا به فتنه گران، از برخی «رفقای از سر ناچاری» در فتنه سبز بپرسد که دلارهای بی زبان را گرفته و چه بلایی سرش آورده اند. البته کروبی با ماجرای شهرام جزایری نشان داد که اگر آب باشد شناگر قابلی است و به 300 میلیون تومان «نه» نمی گوید چه رسد به اینکه دلار هم باشد”.

گرفتن عنوان «سران فتنه»از کروبی در حالیست که این نشریه،همراه با دیگر نشریات همسوی خود بارها با همین عنوان به کروبی حمله کرده و وی را مستوجب مجازات دانسته است. در همین راستا سایت جوان آنلاین هم چندی پیش با حمله به کروبی و موسوی از «حضور سران فتنه در عروسی فرزند معاون سابق وزیر آموزش و پرورش» خبرداده بود.

این سایت وابسته به حفاظت اطلاعات سپاه،دیروز هم در یادداشتی کروبی را تهدید به «عدم تحمل مردمی» کرد و با یادآوری حمله عوامل بسیج و سپاه قم به وی در ماه گذشته و تخریب بیت آیت الله صانعی، نوشت:” کروبی که تا دیروز به عنوان سمبل و نمادی از یک شخص ساده‌لوح معرفی می‌شد، امروز مردم به جهت همسویی او با دشمنان، او را در زمره معاندین نظام قرار داده‌اند، چرا که او به درستی می‌داند مواردی که با شبکه‌های خارجی مطرح کرده است، خلاف واقع است و این نکته را در دیدار برخی افراد و شخصیت‌های دلسوزی که تلاش می‌کردند او را از چاه ویلی که گرفتار آمده است، نجات دهند، به صراحت اعتراف کرده است. رفتار امروز کروبی را با کدام منطق می‌توان با قول‌هایی که او از یک ماه پیش به یکی از شخصیت‌ها آن هم در زمانی که او از حلقه مردم معترض قم رهایی یافته بود، تحلیل کرد؟ البته کاملاً روشن است کسی که در کمتر از یک هفته پس از آزادی از مهلکه مردمی در قم، بیانیه تند صادر می‌کند و در توجیه صدور این بیانیه، مدعی می‌شود اگر آن دیدار و آن قول و قرارها و اعتراف به اشتباهات نبود، بیانیه‌ای تندتر صادر می‌کردم، نباید انتظار داشته باشیم در نرد عشق‌بازی با دشمنان قسم‌خورده انقلاب، متعهد به رفتاری باشد که در راستای منافع جمهوری اسلامی و انقلاب است”.
جوان آنلاین می افزاید:“بر کسی پوشیده نیست که کروبی و دشمنان خارجی نظام هر دو در یک مسیر حرکت می‌کنند و تخریب نهادهای مؤثر نظام از جمله سپاه پاسداران یکی از آن سناریوهایی است که توسط این دو جریان دنبال می‌شود و قطعاً این پازل با مدیریت غرب و پیاده‌نظامی افرادی چون کروبی تکمیل می‌شود. شاید کروبی و امثال او ندانند روی «سن تئاتر» قرار دارند ولی مردم حضور خجالت‌آور او و دیگران را در این صحنه تحمل نخواهند کرد”.