نتایج بررسی خشونت خانگی علیه زنان گم شده

نویسنده

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) شهیندخت مولاوردی٬ معاون رییس‌جمهور یدر امور زنان و خانواده در همایشی به مناسبت روز جهانی رفع خشونت علیه زنان از گم شدن تحقیقات و بررسی «اشکال خشونت خانگی علیه زنان» خبر داد.

بنا به اظهارات مولاوردی٬ هیچ‌نسخه‌ای از این ۳۲ جلد موجود نیست: «۳۲ جلد کتاب نتایج حاصل از طرح ملی بررسی اشکال خشونت خانگی علیه زنان گم شده و هیچ نسخه ای از آن را در وزارت کشور و یا مرکز معاونت امور زنان و خانواده پیدا نکرده‌ایم».

طبق گفته‌های مولاوردی ۲۸ جلد از این تحقیقات مربوط به گزارش‌های مراکز استانی‌ست٬ سه جلد به وضعیت خشونت خانگی از دیدگاه زنان قربانی پرداخته و یک جلد دیگر هم گزارش وضعیت خشونت خانگی از دیدگاه مردان به عنوان عاملان خشونت است.

مولاوردی گفت: «زمانی که این گزارش ها به اتمام رسید، همزمان با پایان دولت اصلاحات بود و کمیته ملی امحای خشونت هم منتظر دریافت این یافته ها عملا تا آن زمان کار خاص و برنامه ای را انجام نداده بود. با پژوهش هایی که انجام شده در واقع نیازی به پژوهش مجدد و صرف وقت و هزینه و تعریف طرح مجدد وجود ندارد، باید تلاش شود نسخه ای از طرح ملی انجام شده را به دست آورده و به تحلیلی جامع از این وضعیت و نحوه مقابله با خشونت علیه زنان و کاهش آن برسیم».