اسب‌های اندوه در تاریکی

نویسنده
بهاره خسروی

» ای‌بوک/ تازه‌های کتاب‌های الکترونیک

انتشارات الکترونیک، دیگر بخشی از فرهنگ ایران شده است. دو انتشارات بزرگ در پاریس و لندن و چند انتشارات کوچکتر در نقاط مختلف دنیا، کتابهای فارسی را به شیوه نوین منتشر می کنند.

صفحه ای بوک هنر روز، به معرفی هفتگی این کتا ب‌ها اختصاص دارد. ناشران و پدید آورندگانی که قصد معرفی کتاب خود را در این صفحه دارند، می توانند با این نشانی تماس بگیرند:

honarrooz(at)gmail.com

اسب های اندوه از هوش می‌رفتند

شاعر: حمید رحیمی

ناشر: ناکجا

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

۱۱۰ صفحه

قیمت: ۹۹/۵ €

آن که به تو عشق می‌ورزد

اخترشناس تنهایی‌ست

که سراغِ تو را از اهالیِ کراتِ دیگر گرفت

به صله‌ی لبخند سلامتِ تو

کیهان را ترک گفت به وداع

تا مرغ عجیب شانه‌ات باشد

که از هفتمین پشتِ جهانِ تو می‌پرید

لینک خرید

 

خام بُدم پخته شدم بلکه پسندیده شدم

نویسنده: کیومرث مرزبان

ناشر: ناکجا

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

۲۲۰ صفحه

قیمت: € ۹۹/۸

 

به راستی ای کاش عشق را هم ممنوع می‌کردم.

آنگاه همه می‌‌خواستند عاشق باشند.

همه شب‌ها در خانه‌هایشان یواشکی عاشقی می‌کردند…

رعیت را به جرمِ عاشقی شلاق می‌زدیم

به جرم عاشقی ممنوع الخروج ــ ممنوع المصاحبه ــ ممنوع‌الکار و هزاران ممنوع‌الهای دگر می‌شدند…

و شاید در آن هنگام تو هم عاشقی می‌کردی…

لینک خرید

 

تیمار غریبان

نویسنده: مرضیه ستوده

ناشر: H&S Media

۱۶۰ صفحه

تاریخ انتشار: ۲۰۱۳

قیمت: $ ۶

مجموعه داستان کوتاه به قلم مرضیه ستوده شامل داستان‌های : تاپ تاپ خمیر، بازنویسی بابوشکا، امروز چه می‌خواهی؟، ریو ریو رَ رَ ریو، چند پر پونه، آهوی رمیده، رقص شکوفه، خانه تکانی، چراغ روشن خانه‌ی علیشاه، عاشیق، زمان گذشت و داستان کوتاه تیمار غریبان اثر ذکر جمیل است.

لینک خرید

 

عزیز

نویسنده: مهری کاشانی

ناشر: H&S Media

۷۰ صفحه

تاریخ انتشار: ۲۰۱۲

قیمت: $ ۶

خانه‌ای دارم حالا، با رنگ و بوی خانه. دیگر دست‌هایم را به در و دیوارهای ناشناس نمی‌کشم و دیگر به دنبال آواز زندگی، صدای به هم خوردن بشقاب و چیدن میز غذا، گوشم را به در‌های بسته نمی‌چسبانم. تلمبار نوشته‌های ناتمام روی دستم مانده. حالا جای امنی دارم که بنویسم‌شان. دنیا فریب‌کار است و من سر راه دنیا نشسته‌ام تا به کار خودش برسد، تا ته دلم نفوذ کند و تا ته دلم را به میل خودش و از جنس خودش رنگ کند.

لینک خرید


بوسه در تاریکی

نویسنده: کوشیار پارسی

ناشر: H&S Media

۶۹۰ صفحه

تاریخ انتشار: ۲۰۱۲

قیمت: $ ۲۰

“باز هم چیزی برای گفتن ندارم و این را در صفحات ِ پرشمار بعدی نشان خواهم داد. حالا می‌بینیم. در خیابان بودم. هیچ حیوانی همراهم نبود. پنج شنبه روزی بود در تابستان. پشت ِ خط ِ افق، هوا می‌لرزید. خورشید هم‌چون ماد‌ه‌ای عظیم می‌درخشید و چیز جالبی هم نبود. جان‌مان به سلامت باشد کافی است. حالا که ریه هم پیوند می‌زنند. به کجا خواهد رسید؟ چیزی نمی‌دانم. تو خیابان بودم. کسی داشت (غیر ممکن نیست این) دنبال ِ زن ِ دوم‌اش می‌گشت. زنی با پستان‌های درشت و بلوز ِ لیمویی. این آدم‌ها به جست و جوی رومانتیک در زندگی‌شان هستند و باید به شان حق بدهی. گنجشگی پروازکنان رفت لای شاخه‌ی درختی. باید خوش‌حال باشیم که درخت هنوز وجود دارد. و گنجشگ چی؟ پرنده‌ی خوبی است؟ جهان ِ حیوانات، جهان ِ انبوهی است برای پرسش‌های بی پاسخ.”

لینک خرید

 

آن سوتر از فصول

نویسنده: منصور خاکسار

ناشر: H&S Media

۱۳۰ صفحه

تاریخ انتشار: ۲۰۱۲

قیمت: $ ۶

نسیم خاکسار: “این کتاب مجموعه شعرهائی است که من و خسرو دوامی و مهرنوش مزارعی از میان هفت دفتر شعر منصور خاکسار برگزیده‌ایم. فکر و سعی ما بر این بوده که با این مجموعه، تصویری روشن از سفر شعری او را که در این هفت دفتر ثبت شده است، برابر نگاه و نظر خواننده بگذاریم.”

لینک خرید