نمایندگان به خاطر اصل ولایت فقیه دست به یقه شدند

نویسنده
نازنین کامدار

» یکه تازی شعبان بی‌مخ‌ها در مجلس

مجلس هشتم که اکثریت آن در اختیار وابستگان جناح راست و اصولگرایان است، بار دیگر شاهد کتک کاری بود و نماینده شیراز به دلیل آنچه که “توهین به ولایت فقیه” عنوان شده از نصرالله کوهی باغ اناری، نماینده سروستان سیلی خورد؛  درگیری ای که به انتشار بیانیه سید احمدرضا دستغیب، نماینده شیراز منجر شد و وی فرد حمله کننده و برخی دیگر از حامیان احمدی نژاد در مجلس را مشتی “شعبان بی مخ” خطاب و اعلام کرد که به علت نداشتن “امنیت جانی” دیگر به جلسات مجلس نخواهد رفت.

در بیانیه این نماینده عضو فراکسیون اقلیت مجلس که سایت آفتاب متن کامل آن را منتشر کرده، آمده است: “اکنون در زمانه‌ای هستیم که برخی اصول قانون اساسی نقض و شعبان بی‌مخ‌ها یکه‌تاز معرکه‌اند به‌گونه‌ای که نمایندگان برای انجام وظایف قانونی خود مورد تهدید و ارعاب قرار می‌گیرند و کار به‌جایی می‌رسد که حتی در خانه ملت هم امنیت جانی و آبرویی ندارند و اکنون افراد بی‌ریشه و مدعیان دروغین حمایت از ولایت و رهبری برای بقاء چند روزه زندگی طفیلی‌گونه خود ثابت می‌کنند که گرچه آخرت خود را به باد داده‌اند، آزادمرد هم نیستند. اینان بزرگترین ضربه‌ها را به این نهال مقدس و گران‌بها وارد می‌کنند”.

این نماینده اصلاح طلب مجلس افزوده است: “همانطور که طی نامه‌ای به استحضار ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر لاریجانی رساندم، اقدام یکی از نمایندگان حامی دولت در حاشیه صحن علنی مجلس در مورخه ۲۱/۷/۱۳۸۹ به همراه توهین و افتراء به اینجانب مغایر با حقوق و ادامه وظایف قانونی نمایندگی اینجانب می‌باشد که ضمن محفوظ بودن حق قانونی خود برای طرح شکایت در مجامع قضایی، تا بررسی موضوع و اقدامات قانونی هیأت‌رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی، از حضور در کلیه جلسات رسمی مجلس خودداری می‌نمایم”.

سایت جهان نیوز هم در گزارشی از جریان حادثه کتک کاری در مجلس نوشته است: “مجمع نمایندگان استان فارس، روز چهارشنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس نشستی داشت که در جریان آن جلسه، بین سید احمدرضا دستغیب و نصراله کوهی نماینده سروستان درگیری به‌وجود می‌آید. بر اساس شنیده‌ها از زبان نمایندگان استان فارس، موضوع در خصوص وضعیت آموزش و پرورش استان بود که بعد از درگیری لفظی، منجر به درگیری فیزیکی شد و کوهی سیلی به گوش دستغیب زد. سیلی کوهی به دستغیب از سوی چند نماینده تایید شد واین درگیری هنگامی که محمد حسن ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه را برعهده داشت و در خصوص برنامه پنجم توسعه توضیح می‌داد، بود و داد و فریاد نمایندگان دقایقی نظم مجلس را بر هم زد. همزمان برخی منابع خاطرنشان کرده‌اند که دو نماینده مذکور در خصوص اصل ولایت‌فقیه با هم درگیر شده بودند”.

ماجرای حمله نصراله کوهی باغ اناری به احمدرضا دستغیب با سکوت و سانسور کامل رسانه های حامی دولت و رسانه های داخلی مواجه شده است.

فرد حمله کننده به نماینده شیراز برای اولین بار است که به مجلس راه یافته و هیچ اطلاعی از سوابق اجرایی وی به غیر از “مدیرعامل شرکت کوثر کوار” وجود ندارد.

از او طی دوران نمایندگی، تنها دو اظهار نظر دیده شده که یکی مربوط به “آب کشاورزی کوار” بوده و دیگری مصاحبه ای با سایتی به نام حقیقت نیوز که در آن میرحسین موسوی را مرتد خوانده بود.

وی پس از سیلی زدن به نماینده شیراز، در وبلاگی به نام “وبلاگ رسمی شهرستان کوار” بیانیه ای با عنوان “امت انقلابی شهرستان کوار” در حمایت از اقدام خود منتشر کرده و آورده است: “توهین به اصوالگرایان(اصولگرایان) و زیرسئوال بردن اصل ولایت فقیه از طرف هر شخصیتی محکوم است.اصوالگرایان دارای کارنامه درخشانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.بعضی افراد باید بدانند که امروز مردانی که عمر خود را در راه اسلام گذاشته اند و حتی از جان دو برادر شهیدخود گذشتند و به منظور خدمت رسانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی جان و آبرو وسرمایه خودرا در کف اخلاص گرفتند، هرگز در مقابل منافقان جدید کوتاه نخواهند آمد”.

“امت انقلابی شهرستان کوار”  در ادامه حمایت از این نماینده همفکر احمدی نژاد افزوده اند: “توهین به کوهی و هر اصوالگرای(اصولگرای) دیگر توهین به اکثریت جامعه و مردم کوار، سروستان وکربال است. ما مردم شهیدپرور کوار ضمن محکومیت این حرکت یکی از نمایندگان فارس، بر حمایت قاطع خود از ولایت فقیه، مسئولان دلسوز، خانواده شهدا و بخصوص نصراله کوهی باغ اناری بسیجی، فدایی ولایت ودکتر احمدی نژاد، براد دوشهید بزرگوار، مبارز انقلابی در زمان طاغوت، اعلام می داریم.امروز مردم آگاه وانقلابی در مقابل چنین توهین هایی ساکت نخواهند نشست.پس افرادی همچون این نماینده فارس باید مواضع خود را روشن تر نمایدتا مردم خود قضاوت نمایند”.

در حال حاضر رسانه های حامی دولت  به دلیل عدم تصویب دو فوریت طرح “نظارت نمایندگان بر نمایندگان”، مجلس را مورد انتقاد قرار داده و این عدم تصویب را نشانه “ضعف ولایت پذیری” آن دانسته اند. همزمان برخی ناظران معتقدند افزایش برخوردهای تنش آلود در مجلس بی ارتباط با مطرح شدن طرح “سئوال از احمدی نژاد” که توسط علی مطهری وارد مرحله جمع آوری امضاء شده، نیست.

گفتنی است، پیش از این نیز مجلس هشتم شاهد برخوردهایی از این دست بر سر ماجرای وقف دانشگاه آزاد بود.

در تیرماه گذشته که مجلس به دلیل نامعتبر تشخیص دادن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد غضب حامیان دولت قرار گرفت و برخی از نمایندگان از سوی روزنامه کیهان “خائن” خطاب شدند، انتقاد علی مطهری به تجمع لباس شخصی هایی که حمید رسایی، از نمایندگان حامی احمدی نژاد هدایت آنها را بر عهده داشت، موجب شد تا رسایی و مهدی کوچک زاده به سمت علی مطهری اشیایی از جمله زونکن و منگنه پرتاب کنند. در همان روز روح الله حسینیان، از مقامات امنیتی سابق وزارت اطلاعات و یکی از نزدیکان سعید امامی نیز به کاظم دلخوش، یک نماینده محافظ کار مجلس حمله کرد و از صحن علنی مجلس، جملاتی چون “خفه شو…بتمرگ” شنیده شد.

برخورد های لفظی و فیزیکی در ماه های اخیر بین حامیان و منتقدان دولت رو به افزایش گذاشته است.

در آخرین نمونه از این دست، محمد علی رامین، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در یک برنامه زنده رادیویی خطاب به مجری رادیوی صدای جمهوری اسلامی  گفته است که “تو غلط می کنی این اراجیف را نقل می کنی” و پس از آنکه با تعجب این مجری مواجه شده، بار دیگر این عبارات را تکرار کرده است. آنچه محمد علی رامین “اراجیف” عنوان کرده  و بابت آن به مجری رادیو گفته بود “غلط می کنی” متن مصاحبه محمد تقی رهبر، رئیس فراکسیون روحانیون مجلس بود که در مصاحبه  با یک سایت خبری از تلاش محمدعلی رامین برای “دور زدن روحانیت” انتقاد کرده بود.