دلالان فوتبال در کنار وزیر پیشنهادی ورزش

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» همراهان سلطانی فر در مجلس چه کسانی بودند؟

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران روز یکشنبه،هنگام حضور سعید سلطانی فر، وزیر پیشنهادی حسن روحانی برای وزارت ورزش و جوانان در مجلس اسلامی، گروهی دلال بازیکن فوتبال و مدیران انتصابی باشگاهها به عنوان همراهان و مشاوران وزیر احتمالی بیش از دعوت شدگان خودنمایی کردند و خود را به عنوان عنصرهای کلیدی در برنامه های پیش روی ورزش نشان دادند.

ایسنا می نویسد: حضور برخی افراد با عنوان “مدعوین وزرای پیشنهادی” در مجلس، کار برخی کاندیداها را مختل کرده و مشکلاتی برایشان به وجود آورده است.ایرج ندیمی، نماینده لاهیجان هم در این زمینه پرسیده است: “این افراد در روزهایی که کاندیداهای پیشنهادی برای قانع کردن نمایندگان به مجلس می‌روند، به واسطه چه کسانی اجازه حضور در مجلس شورای اسلامی را پیدا می‌کنند و اساسا به دعوت چه کسانی می‌توانند وارد خانه ملت شوند؟! سئوال دیگری که به ذهن می‌رسد این است که چطور این همراهان بدون داشتن هیچ گونه دعوتی از سوی وزرای پیشنهادی بلیت حضور در جلسات کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها را در دست دارند و در یک اتاق و دور یک میز با کاندیداها می‌نشینند و از نزدیک در جریان تشریح برنامه‌هایشان قرار می‌گیرند؟! و یا حتی به وزرای پیشنهادی دست یاری دراز می‌کنند و از آنها می‌خواهند که رخصت بدهند تا برنامه‌هایشان را برای وزارتخانه‌های مورد نظر بنویسند!”

مسعود سلطانی‌فر برای حضور در مجلس از محمدرضا داورزنی (رییس فدراسیون والیبال)، محمدرضا پولادگر (رییس فدراسیون تکواندو)، کیومرث هاشمی (رییس غیرقانونی فدراسیون فوتبال و منتخب محمد علی آبادی ) و امیررضا خادم (قهرمان پیشین المپیک و رییس پیشین فدراسیون کشتی) دعوت به همراهی کرده بود. اما شمار دعوت نشدگان و عرضه اندام آنان بیشتر بود.هر چند به نوشته ایسنا “برخی از مدیران و دلالان فوتبالی مدعی بودند که از سوی وزیر دعوت شده اند. یکی از دلال‌های معروف فوتبال، که احتمالا از طریق یکی از مدیران سابق باشگاه‌ها در جلسه غیررسمی مجلس شورای اسلامی حاضر شده، مدام نزد وزیر پیشنهادی رفته و می‌گفت که می‌خواهد سلام فلان مربی یا بازیکن را به سلطانی‌فر برساند!”

ایسنا از قول نماینده لاهیجان می‌ نویسد: “برخی دلالی «شغلی» می‌کنند و نمایندگان را به نوعی وسیله رسیدن به اهداف خودشان کرده‌اند.”

یکی از مدیران ورزشی هم اعلام کرده با دعوت وزیر پیشنهادی به مجلس رفته و در جلسات حضور پیدا کرده است. اما سلطانی‌فر چنین ادعایی را رد کرده و گفته مدعوینش تنها داورزنی، پولادگر، هاشمی و خادم بوده‌اند.

اما ایسنا نوشته “نکته عجیب و تامل برانگیز این است که در شرایطی که ورود و خروج به مجلس شورای اسلامی از نظر امنیتی دشوار است، چگونه برخی به راحتی به خانه ملت مراجعه می‌کنند و حتی در کمیسیون‌های تخصصی نیز شرکت می‌کنند؟!”