ادامه جدال مداح ها با رمال ها

نویسنده
نازنین کامدار

» درخواست پیگیری شکایت مشایی از ارضی

در حالی که  رسانه های مخالف جریان موسوم به انحرافی در تدارک برخورد با اسفندیار رحیم مشایی از طریق معرفی وی به عنوان چهره اصلی  اختلاس سه هزار میلیارد تومانی بانک صادرات هستند،  وکیل وی دیروز اعلام کرد با ارسال نامه ای به جعفری دولت آبادی، دادستان تهران خواستار بررسی شکایت مشایی از منصور ارضی، شده است.سخنان وکیل مشائی اگرچه با واکنش سعید حدادیان، یک مداح حکومتی دیگر مواجه شده، اما آنقدر بازتاب نداشته که  اتهام اختلاس رئیس دفتر احمدی نژاد  را  در رسانه ها کم رنگ کند.

موضوع شکایت مشائی از منصور ارضی که در محافل مذهبی و  بسیجی به “حاج منصور” شهرت دارد، گفته های وی در یک برنامه مداحی در شب نوزدهم ماه رمضان در مسجد ارک است که او طی آن خواستار کشتن مشائی شده و برای این کار جایزه هم تعیین کرده بود. این مداح، مشائی را “رمال” و “یهودی” خطاب کرده و گفته بود: “مشائی را قایم اش کرده اند. بچه ها پیداش کنند میکشنش. فعلا در هزاران حصار قرار گرفته این یهودی. امت من گفته ام هر کس اونو بکشه من پولشو می دهم خدا شاهده. این رمال و..”. 

اینک به گزارش فارس  به نقل از پایگاه  اطلاع رسانی دولت، سید علی اصغر حسینی، وکیل مدافع اسفندیار رحیم مشایی در نامه ای به دادستان عمومی و انقلاب تهران خواستار تعقیب کیفری منصور ارضی به دلیل تهدید به قتل اسفندیار رحیم مشایی و مجازات وی طبق قوانین قانون مجازات اسلامی شده است.

او در نامه خود آورده است: “این بار آقای منصور ارضی از مداحان معروف کشور در ادامه سخنان و اظهارات توهین آمیز و مجرمانه خود علیه مهندس اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و در مسجد ارک تهران، مرتکب جرم تهدید به قتل موضوع ماده (669) قانون مجازات اسلامی گردیده است، ضمن آنکه این اظهارات مصداق بارز عناوین مجرمانه تهدید به قتل موضوع ماده (669) قانون مجازات اسلامی و توهین موضوع ماده(608) قانون مجازات اسلامی می باشد. از سوی دیگر این سخنان بازتاب امنیتی گسترده ای را نیز در سطح داخلی و بین المللی داشته و چنین به ذهن متبادر می نماید که در نظام قانون مدار جمهوری اسلامی ایران، شخصی در جایگاه یک مداح و روضه خوان می تواند فتوای قتل یک مقام ارشد دولتی را صادر کند و یک شهروند دیگر را تهدید به قتل نماید”.

او در این نامه افزوده است: “آقای منصور ارضی، اظهارات توهین آمیز و هجوم آلودی در مراسم شب قدر سال گذشته ایراد نمودند که علی رغم طرح شکایت و ارجاع پرونده به شعبه 9 بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تاکنون اقدام موثری در جهت رسیدگی به شکایت مطروحه انجام نگرفته و اگر دادسرای محترم در خصوص اظهارات قبلی ایشان اقدام به رسیدگی قانونی و اعمال قانون می نمودند چه بسا امروز شاهد تکرار این اظهارات به نحو شدیدتر و با بی پروایی بیشتر نبودیم”.

گفتنی است در همان زمان ثبت شکایت از منصور ارضی از سوی  نهاد ریاست جمهوری، او در گفت و گو با سایت “عماریون” در این باره گفته بود: “اگر کسی بخواهد دین خدا و دین پیغمبر خدارا تغییر بدهد و تبدیل کند به چیز دیگری؛ این میشود یهود امت پیامبر. پس این شد دلیل و سند ما برای بیان یهودی صفت. بعد هم یک عده ای می گویند که چرا اهانت می کنید؟ یزید هم به دین خدا اهانت و توهین کرد. عاقبت اباعبدالله فرمود: این «یابن دعیه» می خواهد از من بیعت بگیرد. یعنی پسر پیغمبر هم جواب اهانت به دین را با اهانت داد. جواب اهانت به دین همین است. می گویند مگر مداح فحش میدهد؟ بله. مداح این کار را می کند، ولی کجا؟ آنجایی که باید بگوید می گوید. شما بروید و ببینید معنی «یابن دعیه و یابن خبیثه» چه می شود. بروید سئوال کنید”.

اعلام ارسال نامه وکیل مشائی به دادستان تهران مبتنی بر لزوم برخورد قضائی با مداح مورد علاقه آیت الله خامنه ای، باواکنش مداح دیگری به نام “سعید حدادیان” مواجه شده است.

به گزارش جهان نیوز، سعید حدادیان درباره شکایت مشائی گفته است: “منصور، منصور است به نصرت الهی و به همین دلیل تن جریان انحرافی از طنز سیاسی او چنان می‌لرزد که آن را با دستور عملیاتی برابر می‌داند؛ وای به روزی که حاج منصور حماسه‌سرایی کند. به فضل الهی آخرین نفس‌های جریان انحرافی در پیشگاه بصیرت ملت شمرده می‌شود و فرافکنی‌ها و دسیسه‌چینی‌های آنها، راه به جایی نمی‌برد. گذشتن از آبرو در راه خدا از لذت‌بخش‌ترین عبادات مومن است. فرزندان رشید ملت برای حفظ مصالح نظام آماده گذشتن از همه چیز خود هستند”.

 ساعاتی پس از انتشار پاسخ حدادیان به نامه وکیل مشائی، وی نیز به این سخنان واکنش نشان داد.

سیدعلی اصغر حسینی، وکیل مدافع اسفندیار رحیم‌مشایی به فارس گفته است: “تعلل در رسیدگی به شکایت مذکور باعث شد مداح دیگری عبارات توهین آمیز وی را تکرار کند که سخنان وی به صورت گسترده از طریق بلوتوث در سطح جامعه منتشر شد که اقدام وی مصداق بارز توهین به مقامات رسمی و جرم عمومی بود و از این شخص نیز شکایت کرده‌ایم. توهین آقای حدادیان به مراتب سنگین‌تر از اهانت حاج منصور به آقای مشایی بوده و اگر قرار به رسیدگی است، اول باید به شکایت از حدادیان رسیدگی شود”.

او همچنین از ثبت 10 شکایت خبرداده و افزوده است: “تا این لحظه بنده مجموعا به وکالت از موکلم از 10 نفر شکایت کردم که اکثرا در دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است و دو فقره نیز در دادگاه ویژه روحانیت. در بین کسانی که از آنها شکایت کردیم، علاوه بر 2 مداح مذکور، برخی مسئولان ارشد قوای دیگر از جمله دستگاه قضایی هستند و حتی در میان آنها فردی هست که قبلا نظامی بوده که البته اکنون مسئولیت نظامی ندارد”.