هل من ناصر ینصرنی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

گروه مهران مدیری که سریال شان متوقف شده یا طبق برنامه تمام نشده بود، متن بخش آینده “درحاشیه” را نوشتند و تقدیم قوه قضائیه کردند تا آن قوه نظر خودش را درباره متن سریال بدهد. البته متعجب می شویم که چرا قوه قضائیه باید فیلمنامه سریال تلویزیونی را بررسی کند؟ ولی وقتی متوجه می شویم که فرمانده بسیج در مورد وضعیت علوم انسانی در دانشگاه حرف می زند، و وقتی ائمه جمعه مسئول سیاست خارجی هستند، و وقتی سپاه در مورد انتشار کلنل دولت آبادی تصمیم می گیرد، تعجبی ندارد که قوه قضائیه هم حالی به سریال های تلویزیونی بدهد، یا حال شان را بگیرد.

البته این خوشی ها بی پایان نیست و همچنان خبرهای بی نظیری در مورد حضور سازمانهای مختلف در موسیقی و سینما می شنویم. همین سازمانها خبر دادند که “فیلم رستاخیز پس از قرار دادن هاله نور بر روی چهره ها منتشر می شود.” که همین موضوع واقعا باعث افتخار است که ما در ایرانی زندگی می کنیم که بعد از پایان یافتن فیلم هاله نور را روی چهره های مقدس فیلم می گذارند. من فکر کنم تا همین سال دیگر، همین قوه قضائیه در مورد بسیاری از آثار هنری تصمیم بگیرد و آنها را کنترل کند، اتفاقا فواید فراوانی هم خواهد داشت. من فکر می کنم اگر همینجوری پیش برویم تا سال آینده قوه قضائیه کلا خودش تولید فیلم را آغاز کند و برای تولید فیلمهای سینمایی تاریخی بخشنامه زیر را صادر کند:

 

بخشنامه درباره وقایع عاشورا

قوه قضائیه جمهوری اسلامی اعلام کرد، از این پس موارد زیر باید در مورد ساخت فیلمهای مربوط به عاشورا رعایت شود:

یک، با توجه به ظلمی که در واقعه عاشورا به امام حسین و یارانش شده است، تعداد یاران امام حسین باید به حداقل پنج هزار نفر افزایش یابند.

دو، شهادت امام حسین از امروز ممنوع است. کلیه افرادی که قصد همکاری با شمر و خولی و یزید را داشته باشند، تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و با شدت عمل قوه قضائیه مواجه می شوند.

سه، با توجه به اینکه درهای توبه به روی گناهکاران باز است، برای قوه قضائیه قابل قبول نیست که فقط “حر بن یزید ریاحی” توبه کند، حداقل یک سوم عناصر دشمن باید توبه کرده و به لشگر امام حسین بپیوندند.

چهار، محل واقعه عاشورای باید تغییر کند و درگیری باید در یک منطقه خوش آب و هوا که دارای منابع آبی مثل رودخانه یا چشمه باشد منتقل شود، تا از شهادت ناشی از تشنگی جلوگیری شود. منطقه محمود آباد، خزرشهر یا جنگل سیسنگان به عنوان محل درگیری پیشنهاد می شود.

پنج، با عنایت به گفته های امام راحل جمهوری اسلامی موظف است که از مظلومان جهان حمایت مادی و معنوی و بخصوص تسلیحاتی نماید. لذا سپاه امام حسین به موشک زمین به زمین، خمپاره، تیربار، کاتیوشا مجهز می شوند و تا جمهوری اسلامی باقی است، همواره از این نیروها حمایت خواهد شد.

شش، کلیه افرادی که ندای “هل من ناصر ینصرنی” امام حسین را می شنوند، موظف اند کار خود را متوقف کرده و به حمایت از سیدالشهدا بپردازند.

هفت: با توجه به حملات عناصر دشمن به زنان و کودکان جبهه امام حسین، آنها به گاز اشک آور و شوکر برقی برای دفاع از خود مجهز خواهد شد.

هشت: با عنایت به اینکه زینب پیام رسان واقعه کربلا بوده است، سازمان صدا و سیما موظف است، با ارسال چند واحد سیار کلیه سخنرانی های ایشان را بطور مستقیم پخش کند تا جهانیان در جریان این ظلم قرار گرفته و با آن همدردی نمایند.

نه، به مردم کوفه هشدار داده می شود که خیانت به امام حسین و همراهی نکردن با وی جرمی بزرگ بوده و به عنوان همکاری با دشمن تلقی می شود. کوفیان باید هر چه سریعتر با غیرت اسلامی خود بکوشند تا امام خود را تنها نگذارند.

و من الله التوفیق و علیه التکلان، قوه قضائیه جمهوری اسلامی، واحد فیلم و سریال