دعای مرگ روضه خوان خامنه ای برای هاشمی

نویسنده
نازنین کامدار

» سفر جنجالی رئیس مجمع تشخیص به کرمانشاه

درحالیکه در کرمانشاه، علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در یک سخنرانی نیمه کاره از “گلایه های رهبری” از افراطیون خبر می داد، روضه خوان ویژه آیت الله خامنه ای در مراسم دعای روز عرفه در بازار تهران آرزوی مرگ وی را کرد.

این خبر که روز سه شنبه و همزمان با سفر هاشمی به کرمانشاه در رسانه های خبری منتشر شد، بازتاب گسترده ای در رسانه ها و شبکه های اجتماعی داشت به طوری که پایگاه های خبری نزدیک به جناح راست افراطی هم به آن واکنش نشان دادند.

نخستین سایتی که خبر دعای منصور ارضی برای مرگ هاشمی را منتشر کرد تابناک بود و طی آن نوشت: “حاج منصور ارضی در دعای امروز عرفه که در حسینیه صنف لباس فروشان برگزار شده بود با انتقاد از اظهارات اخیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درخصوص حذف شعار مرگ بر آمریکا، وی را پیر و کفتار خطاب کرد و برای او آرزوی مرگ کرد”.

به نوشته تابناک، ارضی افزوده است: “اگر اذن و مدیریت رهبری انقلاب نبود، آمریکا و اسرائیل خاک کشورهای شیعه را تاکنون به توبره کشیده بودند.این فرد اظهارات نادرستی درباره حذف شعار مرگ بر آمریکا می کند و عده ای از اطرافیان پول پرست و بی غیرتش از او حمایت می کنند”.

این در حالی بود که هاشمی در سخنرانی خود در کرمانشاه، که با حمله گروه های فشار همراه بود و سرانجام نیمه کاره ماند، چنین می گفت: “چند روز پیش که بارهبری دیدار داشتم، ایشان از افراط گری ها گله داشتند”.

او در سخنرانی دیگری در کرمانشاه که فرارو آن را منتشر کرد هم گفت: “آگاهی چیزی نیست که بتوان به زور آن را پس گرفت؛ اگر آن را اسیر کنند طبیعتا بیشتر می‌شود و اگر آزاد گذاشته شود که خود به خود این آگاهی در بین مردم رواج پیدا می‌کند. با تعصب و لجاجت و دروغگویی نمی‌توان جلوی آگاهی ملت را گرفت؛ هیچ لجوج دروغگویی در دنیای امروز پیروز نمی‌شود. ممکن است بتوان با زور و تهدید مردم را آرام نگه داشت اما این خلاف فطرت انسان است؛ این آرامش ساختگی همیشه یکنواخت نیست و جزر و مد دارد”.

وی در ادامه با انتقاد از صدا و سیما افزود: “مردم دیگر تحت تاثیر صدا و سیما و جعبه ای که مطالب را با سانسور به مردم تحویل می‌دهد نیستند؛ مردم ایران امروز آگاه شده‌اند و عقل خود را دست جعبه‌ای که سانسور می‌کند نمی‌دهند”.

آنطور که سایت عبرت نیوز گزارش داده، این سخنرانی به دلیل اخلال گروه فشار نا تمام مانده است.

عبرت نیوز در اینباره نوشته: “در حالی‌که صحن مسجد جامع این شهر از جمعیت پر شده بود و بیش از هزار نفر هم در فضای بیرون مسجد گرد آمده بودند، گروهی که تعدادشان به کمتر از ۲۰نفر می‌رسید و از قبل داخل مسجد سازماندهی شده و جایگاه مقابل سخنران اصلی را پر کرده بودند، در نیمه‌های سخنرانی هاشمی سعی کردند به‌نوعی مراسم را برهم بزنند، همچون ماجرای اهانت به یادگار امام، توهین به رییس مجلس شورای اسلامی در صحن حضرت معصومه و اهانت به رییس‌جمهور بعد از بازگشت از نیویورک در فرودگاه مهرآباد. افراد خودسر در حالی این‌بار شعار «مرگ بر آمریکا» را بهانه برهم زدن مراسم کرده بودند که جمعیت حاضر در مسجد با شعار یکپارچه «سلام بر هاشمی، درود بر خاتمی» به آنها پاسخ می‌دادند. «هاشمی‌رفسنجانی» هم در واکنش، آنها را به آرامش دعوت کرد و با یادآوری آفت‌های تفرقه آنان را به وحدت و همراهی با اکثریت مردم فراخواندند”.

بالاگرفتن حملات به هاشمی رفسنجانی با واکنش سایت “بهار نیوز” مواجه شده و در مطلبی نوشته است: “متاسفانه بعد از سفر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به کرمانشاه نیز دوباره بنگاه‌های دروغ‌پردازی جریان افراط، آرزوی عقیم خویش را تیتر خبری ساخته و عنوان نمودند که «سخنرانی آیت اله هاشمی رفسنجانی با شعار مرگ بر آمریکای مردم! (منظورشان همان لباس شخصی‌ها، گروه فشار و خودسرهای سازماندهی شده است) ناتمام ماند»!!در حالیکه مردم دیگر خوب می‌فهمند و فهمیده‌اند که مراد بنگاه‌های دروغ‌پراکنی جریان افراط از مردم، همان فرقه طالبانی حجتیه می‌باشد که این جماعت با نام امام زمان چندین سال در این مملکت دکان‌داری کردند و تمام ارزش‌ها را هزینه کردند بلکه صباحی مدیریت نموده باشند. همان تریبون‌داران بی‌ادبی که حتی در تریبون‌های مقدسی چون دعای عرفه هم به قیمت ذبح مقدسات این مردم، به ادبیات چاله میدانی متوسل می‌شوند. با این مقدمه، سئوال مهمی که در افکار عمومی مطرح شده است، این است که دور تازه هیاهو محوری جریان افراط برعلیه آیت اله هاشمی رفسنجانی باچه اهدافی شروع شده است؟ و آیا نظام اسلامی خواهد توانست مثل جریان غائله ۲۲ بهمن قم، برخورد شفاف و درستی با خودسرهای سازمان‌دهی شده داشته باشد؟ پاسخ علل دور تازه هتاکی‌های شنیع علیه آیت الله هاشمی روشن است. عوام نیز متوجه جریان پشت پرده سازمان دهنده‌ها شده‌اند و به خوبی دریافته‌اند که افراطیون، تقلا می‌کنند تا با بایکوت و ترور شخصیتی هاشمی رفسنجانی دراصل روند رویکرد «نرمش قهرمانانه» مقام معظم رهبری را با چالش روبرو نموده و با به شکست کشیدن نتیجه مذاکرات هسته ای بین ایران و دول ۵+۱، با التهابی نمودن فضای کشور دو باره به قدرت برسند”.

در مقابل، سایت تندروی صراط نیوز به حمایت از گروه فشار و منصور ارضی پرداخته و در مطلبی با عنوان “مگر حاج منصور چه گفته بود؟” نوشته است: “چنانچه از صحبت های ارضی –مطابق با آنچه در رسانه ها منتشر شده - برمی آید، در دعای او هیچ نامی از کسی برده نشده است.با این وجود معلوم نیست که چرا رسانه های جریان حاکم، بلافاصله اظهارات او را به هاشمی رفسنجانی نسبت داده و آن را توهین تلقی کرده‌اند.حاج منصور ارضی از آنجا که مانند بسیاری از معتقدان به نظام جمهوری اسلامی بر این باور است که حذف شعار مرگ بر آمریکا به ویژه در شرایط کنونی که هیچ نشانه مثبتی از تغییر رفتار خصمانه آمریکایی ها در قبال جمهوری اسلامی دیده نمی شود، مقدمه ای برای دور شدن از آرمان های نظام و آغاز وابستگی به نظام سلطه جهانی است، صرفا برای کسی که چنین هدفی در سر دارد آرزوی مرگ کرده است.این در حالی است که هجمه به راه افتاده علیه او در همین زمان اندکی که از اظهاراتش می گذرد، فضا را به قدری علیه او سنگین کرده است که شنیدن کوچکترین صدای مخالف با این هجمه‌ها، شنا کردن خلاف جریان آب به شمار می‌رود.جالب اینجاست که موافقان حذف شعار مرگ بر آمریکا که با افراط تمام از این اقدام حمایت می کنند و در عین حال آن را اقدامی اعتدال گرایانه می دانند(!)، فضا را برای سر دادن شعار «مرگ بر هر منتقدی که مخالف نظر آنها عقیده‌ای را بیان کند»، چنان مهیا کرده‌اند که فضای مجازی تحت سلطه آنان پر از شعارهای مرگ شده و صرفا «مرگ بر آمریکا» غیرمجاز شمرده می شود!گفتنی است هاشمی رفسنجانی با تاخیر دوهفته ای انعکاس حذف شعار مرگ بر امریکا بر روی وب سایت شخصی اش را کاری نادرست و بدون هماهنگی با وی تلقی کرده بود”.