تجمع لباس شخصی ها در مهدیه تهران

نویسنده
نازنین کامدار

» نقش احمد جنتی در سازماندهی تجمع 9 دی

در آستانه سالگرد تجمع لباس شخصی های هوادار دولت در روز 9 دی ماه، دستگاه های تبلیغاتی حکومت بر شدت حملات خود به رهبران جنبش سبز و معترضان به نتیجه انتخابات افزوده اند. این رسانه ها همچنین با درج مصاحبه چهره های سیاسی هوادار دولت، صفحات خود را با جمله سازی های متعدد از عبارت “یوم الله 9 دی” پر کرده اند.

در این میان، سپاه محمد رسول الله تهران و سازمان بسیج، دو نیروی اصلی سرکوب اعتراضات در عاشورای سال گذشته هر یک با انتشار بیانیه ای جداگانه، به تهدید معترضان پرداخته و مدعی شده اند تجمع لباس شخصی های عضو این دو سازمان نظامی در 9 دی سال گذشته “خودجوش” بوده است.در همین راستااصغر آب خضر، که قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی است، به عنوان “رئیس ستاد بزرگداشت یوم الله 9 دی” به تشریح برنامه های حکومتی در این روز پرداخت.

همزمان سایت های هوادار دولت نیز از تجمع سازمان یافته لباس شخصی ها در روز پنجشنبه، در مهدیه تهران، یکی از پایگاه های نیروهای شبه نظامی خبر داده و از آن به عنوان “تجمع بزرگ هیات‌های مذهبی تهران” یاد کرده اند. تجمعی که برخی از مداحان حکومتی از جمله سعید حدادیان، منصور ارضی و محمد طاهری در آن به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
 تجمع۹ دی ماه سال گذشته با حمایت های آشکار دولتی انجام شد؛ تصاویری از توزیع مواد خوراکی در بین تجمع کنندگان هم در شبکه های غیر رسمی پخش شد. از آن زمان واژه “ساندیس خورها” برای اشاره به نیروهای لباس شخصی حامی دولت وارد ادبیات سیاسی ایران شده است.

بنا بر این گزارش، سپاه محمد رسول الله که نقش اصلی را در سازماندهی تجمع حکومتی 9 دی بر عهده داشته است، روز گذشته با انتشار بیانیه ای به بهانه این روز، به رهبران جنبش سبز حمله کرد و همچنین از “خواص بی بصیرت” که اشاره غیر مستقیم به هاشی رفسنجانی است، انتقاد کرد. این سپاه کادرهای نظای خود ک در تجمعات با لباس شخصی حضور پیدا می کنند را “هادیان سیاسیس پاه محمد رسول‌الله و طلایه‌داران میدان جنگ نرم” نامیده است.

بنا به نوشته سپاه نیوز، ارگان رسمی سپاه پاسداران، در این بیانیه آمده است: “آگاهی آحاد مردم ایران در جریان فتنه 88 سد محکمی در برابر براندازی بود که نطفه‌ نامشروع آن از سالیان قبل توسط استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل در بستر خواص بی‌بصیرتی که به واسطه دنیاطلبی و مطامع شیطانی دچار استحاله شده بودند بسته شد و با سرمایه‌گذاری وسیع و هدایت تمام قد عوامل برنامه‌ریز بیگانه اقدام به براندازی نرم کردند. واضح است اگر نبود زعامت و هدایت رهبر فرزانه در تدبیر امور و اطاعت محض امت امام از رهنمودها و راهکارهای عملی ایشان، قطعا روند انقلاب چیزی جز سرنوشت کشورهای دگرگون شده با انقلابات مخملی نبود”.

سپاه محمد رسول الله افزوده است: “ما هادیان سیاسی سپاه محمد رسول‌الله و طلایه‌داران میدان نبرد نرم در طول 8 ماه استقامت و پایداری در برابر جنگ نرم در این روز ماندگار و جاودان، بار دیگر بیعت خود را با پیر مرادمان تجدید کرده و همگان را به وحدت حول محور ولایت مطلقه فقیه دعوت می‌نماییم”.

سازمان بسیج مستضعفان، اصلی ترین ارگان سازماندهنده لباس شخصی ها در ایران نیز روز گذشته با انتشار بیانیه ای از “ادامه دشمنی ها و فتنه ها بر ضد نظام” خبر داد و نوشت: “باید دانست که دشمنان نظام و انقلاب لحظه‌ای دست از دشمنی برنخواهند داشت و باید با بصیرت و درک حوادث و اتفاقات و حضوری مداوم و گسترده با نگاه به سرچشمه معارف ولایت و رهبری راه را همچون گذشته گم نکنیم”.

در همین حال، سخنران تجمع سازمان یافته لباس شخصی ها در سال گذشته، در گفت و گو با سایت مشرق، مدعی شد که این تجمع “خودجوش، طبیعی و بدون سازماندهی” بوده است.

علم الهدی اما در جای دیگری از این مصاحبه از انتخاب شدن خود به عنوان سخنران این تجمع از سوی احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان سخن گفته است: “بنده برحسب دعوت آیت‌الله جنتی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بعنوان سخنران مراسم راهپیمایی روز 9 دی انتخاب شدم، می‌دانستم که این راهپیمایی در پاسخ به حرمت‌شکنی‌های روز عاشورا برگزار می‌شود”.

اعتراف سخنران تجمع حکومتی 9 دی سال گذشته در حالیست که سایت جهان نیوز، سایت نزدیک به علیرضا زاکانی در مطلبی مدعی “نحریف حقیقت 9 دی” از سوی رسانه های سبز شده است.

این سایت “ کم نشان دادن جمعیت”، “القاء دولتی بودن راهپیمایی” و “ادعای سازماندهی افراد خارج از شهر تهران” را محور های تحریف آنچه که “یوم الله 9 دی” خوانده، دانسته است.

بنا بر این گزارش، امسال نیز ارگان های نظامی و دولتی در حال برنامه ریزی تجمعی سازمان یافته از نیروهای سرکوب و لباس شخصی در “مهدیه تهران” هستند.

فارس نیوز، در گزارشی با عنوان “تجمع هیات های مذهبی در تهران” درباره این تجمع سازماندهی شده نوشته است: “به مناسبت گرامی‌داشت حماسه 9 دی (روز بصیرت) از طرف هیئت‌های مذهبی تهران «اجتماع امت حزب‌الله و هیئات مذهبی تهران» در روز پنج‌شنبه 9 دی‌ماه از ساعت 14:30 تا 17 در مهدیه تهران برگزار می‌شود.در این گردهمایی، حجت‌الاسلام شیخ مهدی طائب سخنرانی خواهد کرد و منصور ارضی، سعید حدادیان، حسین سازور، محمدرضا طاهری و محمد کریمی به مداحی و مرثیه‌سرایی در عزای امام زین‌العابدین خواهند پرداخت”.

فارس افزوده است: “این گردهمایی قرار بود در مصلا و یا در محوطه یکی از میادین اصلی شهر تهران انجام شود که به دلیل برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری در محوطه و شبستان مصلی و همچنین جلوگیری از ایجاد مشکلات برای شهروندان، در مهدیه تهران برگزار می‌شود”.

برپا کنندگان و سازمان دهندگان این تجمع درحالی از برگزاری این همایش در مهدیه تهران با هدف جلوگیری از “ایجاد مشکلات برای شهروندان” سخن گفته اند، که رسانه ها و دستگاه های تبلیغاتی حکومت ایران مدعی “استقبال کم نظیر مردمی” از اینچنین برنامه هایی است.