به معلمان، ضد انقلاب و قاچاقچیان وقت نمی دهیم

نویسنده


حسین محمدی

اگر پیش از این برخورد با گردهمایی های مدنی تنهابه تجمعاتی محدود می شد که از نظر نیروهای امنیتی غیرقانونی بودند، اکنون همایش های ساده صنفی در منازل نیز شامل برخورد شده اند؛ گردهمایی معلمان در رشت از این جمله بود که بر اثر دخالت نیروهای امنیتی به پایان نرسید.به رسانه ها نیز اخطار داده شد که خبر آن را چاپ نکنند تا توقیف نشوند.

در این جلسه که افرادی چون باغانی(دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران)، رضازاده(کانون صنفی کرمانشاه)، شیخ نژاد(کانون صنفی بجنورد)، شیرازی (کانون صنفی یزد) و… حضور داشتند، قرار بود اعضا به بحث و بررسی پیرامون وضعیت امروز معلمان و مشکلات آنان بپردازند.

به گفته منابع آگاه این جلسه در واقع جلسه شورای هماهنگی کانون صنفی معلمان ایران بود که سومین جلسه آن در رشت برگزار می شد. پیش ازاین جلسات مشابهی در شهرهای تهران و اصفهان نیز برگزار شده بود. بنا به گفته همین منابع این تصمیم از سوی شورای مرکزی کانون صنفی معلمان اتخاذ شده است تا شهرستان ها نیز در تصمیم گیری ها نقش و مشارکت بیشتری داشته باشند.

از جمله بحث های مهمی که در این جلسه مطرح شد، وضعیت اعضایی بود که در پی تجمعات برگزار شده به زندان رفته، و حکم های مختلف زندان دارند. بتا به گفته باغانی در چند وقت اخیر 5هزار معلم بازداشت شده اند که برای حدود 2هزار نفر از آنان پرونده تشکیل و برای بیش از 200 نفر آن ها احکام سنگینی صادر شده است. علی اکبر باغانی دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران، ضمن تشریح بعضی از موارد رایزنی با مسوولان در این زمینه گفت: “بنده با همراهی یکی از دوستان برای رسیدگی به وضع معلمان به ملاقات آقای مرتضوی رفتیم. ایشان با همان لحن خاص خودشان، به ما اعلام کردند که شما از افرادی چون بهشتی بگذرید، زیرا آنان دارای اتهامات سنگینی هم چون رابطه با خارج از مرزها هستند. وقتی به لحن و صحبت ایشان معترض شدیم، به ما گفتند که شما از عبدالله نوری و اصلاح طلبان که بزرگ تر نیستید. همان بلایی را که بر سر آن ها آوردیم، بر سر شما هم می آوریم. اگر لازم باشد همه 1میلیون معلم را هم دستگیر می کنیم. این را به همه دوستانتان انتقال دهید.”

باغانی در قسمت دیگری از صحبت های خویش گفت: “تصمیم گرفتیم که نزد معاون حقوق شهروندی قوه قضاییه برویم. وقتی برای هماهنگی زمان ملاقات نزد منشی وی رفتیم به ما اعلام کردند که در این جا به سه دسته از افراد وقت ملاقات نمی دهیم: قاچاقجیان، ضد انقلاب و معلمان!”

بهشتی دبیرکل سابق کانون و بازرس فعلی نیز در بخش هایی از سخنان خود ضمن اشاره به مشکلات پیش روی کانون، با اشاره به مشکلات معلمان خواستار آن شد تا اعضا و شعبات به بازسازی تشکیلاتی خود بپردازند.

اما در همین هنگام که افراد حاضر در جلسه قصد داشتند درباره تجمع معلمان در روز جهانی معلم(5 اکتبر برابر با 13 مهر) به بحث و بررسی بپردازند، ناگهان با حضور نیروهای امنیتی در منزل مواجه شدند.

یکی از اعضای حاضر در جلسه در این باره می گوید: “مشغول صحبت کردن بودیم که ناگهان دیدیم شخصی با دوربین وارد منزل شد و شروع به فیلم برداری از افراد حاضر در جلسه کرد. وی در مقابل اعتراضات ساکت ماند و تنها مشغول فیلمبرداری بود. با فاصله کوتاهی از وی، شخص دیگری – که جوانی حدودا 23 ساله بود – با بی سیم وارد دفتر شد و با لحن بدی به ما اعلام کرد که هرچقدر صحبت کردید، بس است، دیگر بروید بیرون. وقتی صاحب خانه از وی خواست تا احترام میهمانان را نگه دارد، در پاسخ گفت: همین که به همین نحو با شما برخورد می کنیم یعنی به شما احترام می گذاریم. اگر می خواستیم بی ا حترامی کنیم با الگانس و باتوم می آمدیم و شما را می بردیم. احترام از این بیشتر؟!!”