زن انتحاری پاریس

نویسنده

حسنا بولحسن دختر مراکشی تبار یکی از تروریست های پاریس بود که خود را با کمربند انفجاری در آپارتمان منطقه «سنت دنیس» فرانسه منفجر کرد.
زندگی پر پیچ و خم حسنا پر از حوادث عجیب و روحیات و رفتار او در تناقض با آن چیزی بود که در نهایت منجر به پیوستنش به گروه داعش شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه یک منبع پلیس فرانسه گفته است که حسنا بولحسن دختر مراکشی تبار 26 ساله که خود را منفجر کرد از نظر روحی فردی روانی و بسیار آشفته حال بود .به گفته یوسف برادر حسنا وی حتی یک بار در طول عمر 26 ساله اش قرآن را باز نکرده و نخوانده است.

روزنامه تایمز هم در گزارشی به نقل از دوستان حسنا بولحسن او را دختری آشفته حال و پرخاشگر معرفی می کند که به طور دائم مشروب می خورد و بیشتر وقت خود را با قاچاقچیان مواد مخدر می گذراند.
پیش از این حسنا تلاش کرده بود که برای پیوستن به داعش به سوریه برود.

حسنا سه هفته پیش از حمله تروریستی از خانه مادرش در «سو بوا» پاریس خارج و به پسر دایی ایش عبدالحمید اباعود، طراح حملات تروریستی پاریس پیوست.

یوسف برادر حسنا می گوید که او حتی یک بار در زندگی اش قرآن نخواند.
وی در ادامه افزود: «هرگز تلفن همراه خود را ترک نمی کرد، فیس بوک و واتس آپ را مرتب دنبال می کرد، از همه چیز ایراد می گرفت و هیچ نصیحتی را قبول نمی کرد. وقتی هم تلاش می کردم نصیحتش کنم به من پرخاش می کرد و می گفت: تو نه پدرم هستی و نه همسرم بنابرین حق نداری به من چیزی بگویی مرا به حال خودم بگذارم».

یوسف افزود: حسنا دو روز پس از حملات پاریس یعنی یکشنبه 15 نوامبر با من تماس گرفت چون قبل از آن من با او تماس گرفته بودم و جواب نداد در آخرین مکالمه اش دریافتم که دست از زندگی شسته و به زندگی تعهدی ندارد. تصمیم گرفتم سراغ او بروم ولی بعد پشیمان شدم تا اینکه روز چهارشنبه خبر منفجر کردن خود با کمربند انتحاری را از تلویزیون شنیدم.