دستبند سبز

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

فرماندهی محترم ضداطلاعات وزارت

 

به دنبال لو رفتن دستورالعمل بکلی سری شورای امنیت کشور در برخورد با معترضان سبز، که موجب شد این بخشنامه در ابعاد وسیع در اینترنت منتشر شده و دشمنان از آن سوء استفاده نمایند، خواهشمند است بسرعت و بدون اتلاف وقت و بصورت پنهانی، منازل کلیه اعضای این شورا، برادران روح الملکی، سردار منظم، سردار مقدم، سردار صفویان، سردار وحیدزاده، سردار رضا و برادر خلیلی را بازدید نموده و چنانچه نشانه های نفوذ دشمن، بخصوص نفوذ تشکیلاتی عناصر باصطلاح جنبش سبز، در اعضای محترم شورا دیده شد، موارد طبق دستور به فرماندهی منعکس گردد.

 

دفتر مخصوص ضد اطلاعات شورای امنیت

سردار حسینی

3 آبان 1388

 

سردار حسینی

دفتر مخصوص ضداطلاعات

 

بفرموده، ماموران این واحد بطور هماهنگ و براساس ت- م منازل مربوط به اعضای محترم شورا که چند تن از آنان تحت حفاظت واحد حفاظت پرسنل سماجا بوده، و تجسس منازل مذکور با هماهنگی آنان صورت گرفت، موارد زیر مشاهده و به پیوست هفت مورد گزارش مربوطه ایفاد می گردد.

 

مورد اول، درباره برادر روح الملکی منزل ایشان یک باب منزل مسکونی در نیاوران بوده و در تجسس ماموران مشاهده گردید که تصویر بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم در اتاق کار برادر روح الملکی موجود، ولی یک دستگاه ماهواره در منزل مشاهده گردید. در اتاق خواب ایشان هیچ شیئی غیرمتعارف مشاهده نگردید، اما در قفسه کتابخانه منزل مقداری اسناد محرمانه مشاهده گردید که روی قفسه بطور عادی و در معرض دید بود. همچنین در جستجوی اتاق دختر برادر روح الملکی( سمیه روح الملکی) تصاویر متعدد از جبهه و جنگ مشاهده گردید، و لب تاپ وی نیز مورد بررسی یگان سایبر قرار گرفته و جز برخی موارد اخلاقی هیچ مورد سیاسی در آن ملاحظه نشد. در اتاق پسر( میثم روح الملکی) کامپیوتر مورد بررسی قرار گرفته، براساس گزارش یگان سایبر وی با مبادی مشکوک خارج از کشور مرتبط می باشد و همچنین یک فقره دستبند سبز در کمد و چند تصویر تظاهرات اغتشاشات اخیر در کامپیوتر وی کشف گردید که حاکی از حضور وی در اغتشاشات می باشد. مشخصات وی به پیوست ایفاد می گردد، ولی سند مربوطه در هیچ جای منزل کشف نشد.

 

مورد دوم، درباره سردار منظم منزل وی در منطقه مسکونی کارکنان ناجا تحت حفاظت ناجا بوده، با همکاری برادران مربوطه تجسس بعمل آمده، هیچ مدرک و سند طبقه بندی شده کشف نشد. در بازرسی اتاق خواب و دستشویی و توالت و حمام و مهمانخانه هیچ شیئی مشکوکی ملاحظه نشد، اما در بازرسی کشوی میز اتاق دختر سردار منظم، 22 ساله، دانشجوی دانشگاه آزاد، یک فقره دستبند سبز، همراه با یک قرقره بزرگ روبان سبز رویت و از آن عکاس شد. همچنین دختر مذکور دارای لب تاپ بوده و یگان سایبر این واحد مقالات وی را در یک مورد وبلاگ با اسم مستعار کشف نموده و مشخصات وبلاگ و تصاویر نوشته های آن به پیوست ارسال می گردد. سردار منظم دارای سه فرزند ارشد بوده که مستقلا زندگی می نمایند.

 

مورد سوم، درباره سردار محمود مقدم، منزل مسکونی وی در جماران بوده که طبق بررسی ماموران در آن هیچ نشانه ای دال بر زندگی سردار مقدم مشاهده نشد، و گویا ایشان در منزل دیگری با همسر دوم زندگی می نماید. در بازرسی این محل، که همسر اول و یک پسر و یک دختر زندگی می نمایند، هیچ سند و مدرک خاصی از سردار مقدم مکشوف نشد، اما در دو دستگاه کامپیوتر جستجو به عمل آمده و اطلاعات از کلیه عناصر ضدانقلاب و اغتشاشگران دیده شده و در اتاق همسر( خواهر ملیحه رازدار) دستبند سبز و مقداری البسه سبزرنگ و در اتاق پسر( رضا) پرچم سبز رنگ و چند تراکت و پوستر دست نویس مشاهده و عکاسی گردیده و تصویر آن ایفاد می گردد.

 

مورد چهارم، منزل سردار صفویان با همکاری یگان حفاظت نزاجا مورد بررسی قرار گرفته و در اتاق کار وی مقادیر معتنابهی اسناد و مدارک طبقه بندی شده و متن بخشنامه مورد جستجو و دست نویس بخشنامه در یک پرونده رویت گردید. این اتاق کار هیچ قفل و کلیدی نداشته و کتابخانه نیز در آن قرار داشته که تصاویر مقام معظم رهبری و بنیانگذار جمهوری اسلامی و تصویر دکتر احمدی نژاد مقام محترم ریاست جمهوری در کنار سردار بر دیوار اتاق قرار داشت. در اتاق خواب و سایر اتاق های منزل و حمام و دستشویی و انبار و مهمانخانه هیچ شیئی مشکوکی ملاحظه نگردید. در اتاق دو دختر خانه( رضوان و زینب) کامپیوتر و کلیه تجهیزات آن بوده و یگان سایبر هیچ چیز مشکوک اخلاقی یا سیاسی در آن مشاهده ننمود. اتاق پسر خانواده نیز بازرسی و به نظر می رسد که پسر سردار صفویان که در اتاق وی هیچ چیز مشکوکی نبود، توسط اعضای منزل پاکسازی شده، و هیچ شیئی مشکوکی در آن ملاحظه نگردید. اما کاشف به عمل آمد( مستند به نامه سردار صفویان به ریاست زندان اوین) که پسر وی محمد صفویان از تاریخ 30 خرداد که از منزل خارج شده به منزل مراجعت نکرده و براساس بررسی های انجام گرفته، وی در زندان اوین می باشد که مراتب جهت اطلاع با استعلام این دفتر از اوین که بصورت طبقه بندی شده انجام گرفت، به استحضار می رسد.

 

مورد پنجم، منزل سردار وحیدزاده نیز تحت حفاظت بوده، با هماهنگی حفاسماجا که در بادی امر با مخالفت واحد مربوطه مواجه و پس از هماهنگی با بیت مقام معظم رهبری موافقت صورت گرفت، منزل سردار وحیدزاده مورد بررسی و جستجو قرار گرفته، وی دارای چهار فرزند می باشد که هر چهار نفر مستقل از خانواده( پسر بزرگ در روسیه، پسر دوم در لبنان و دو دختر وی ازدواج کرده و مستقل و ساکن ایران می باشند.) در بازدید منزل، هیچ تصویری از مقامات ملاحظه نگردید. در اتاق کار سردار بطور کلی اسناد طبقه بندی شده بسیاری قرار داشته و در یک دستگاه کامپیوتر نیز اسناد متعدد قرار داشته، و برخی از اسناد اسکن شده و تصویر آن در یک فایل جداگانه نگهداری می گردید. در کشوی میز کار سردار چهار گذرنامه با اسامی مختلف مستعار رویت شد و تصاویر آن ارسال می گردد. براثر تلاش برادران یگان سایبر ای میل غیر معمول( با اسم هدی 2006) ایشان گشوده و چند نامه که حاکی از سفر وی به امارات همراه با همسر( خواهر زرین تاج ملکوتی) و اخذ ویزای آمریکا و سفر به آنجا برای اقامت می باشد، کشف گردید که از سوی برادر نامبرده که سی سال است مقیم آمریکا و تاجر می باشد کلیه امور انجام گرفته است. در کامپیوتر مذکور بخشنامه لو رفته نیز وجود داشت ولی به نظر نمی رسد برای جایی ارسال شده باشد. در سایر نقاط منزل سردار وحیدزاده که خالی شده و به نظر می آمد، در حال اسباب کشی می باشند، هیچ شیئی مشکوکی ملاحظه نشد. در اتاق خواب سردار، در قسمت البسه زنانه در کشوی سوم دراور یک دستبند سبز کشف گردید که به نظر می رسد مستعمل می باشد.

 

مورد ششم، منزل سردار احمد علی رضا که تحت حفاظت نهاجا می باشد، مورد بررسی قرار گرفته و در آن تصاویر سردار رضا با میر حسین موسوی در موارد متعدد و یک پوستر اهداشده امام با امضای ایشان روی میز ملاحظه گردید. در اتاق خواب نیز یک قرقره روبان سبز و چند دستبند سبز و روسری سبز و شال سبز ملاحظه گردید. در اتاق پسر خانه، محمد رضا نیز تصاویر متعدد از اغتشاشات و رهبران آن و دادگاه آشوبگران در کامپیوتر و در کشوی میز موجود بوده، تصاویر متعدد نشان می دهد در اغتشاشات مختلف حضور داشته و از قبل از انتخابات در ستاد موسوی فعال بوده است. در اتاق دختر خانواده خواهر لیلا رضا نیز پوستر شجریان و فیلمهای سینمایی و محسن نامجو و سایر عناصر ضدانقلاب رویت گردید و انواع دستبند و لباس سبز در اتاق پسر و دختر خانواده به دست آمد. در خانه سردار رضا هیچ سند و مدرک شغلی مربوط به سردار و اسناد طبقه بندی شده وجود نداشت.

 

مورد هفتم، در جستجوی منزل برادر خلیلی دبیر شورا، در اتاق کار تصاویر مختلف از برادر خلیلی و رهبری و ریاست محترم جمهور رویت و هیچ نشانه ای که دلالت بر حضور ضدانقلاب در اتاق کار و اتاق های دیگر خانه و کلیه اماکن کشف نشد، در اتاق پنج فرزند وی نیز هیچ مدرک و سندی کشف نگردید و اعضای خانواده ابوابجمعی بسیج دانش آموزی و دانشجویی( یک پسر به نام میثم) می باشد. در کشوی میز مقادیر معتنابهی دلار و یورو به مقدار 32450 دلار و 28600 یورو و مقداری دینار کشف و بطور کلی اشیاء خارجی در جامه دان ملاحظه گردید. همسر وی نیز معاون وزیر بوده و طلبه بوده و کلاس قرآن نیز دایر می نماید. اما خواهر همسرش براساس اسناد مختلف و چند نامه از روز پنجم تیرماه دستگیر شده و گویا پس از آزادی به ترکیه رفته و بازنگشته است. تصاویر متعدد از خواهر همسر دکتر روح انگیز امامی، همسر مورد اشاره، به نام طلعت امامی با دستبند سبز و بدون حجاب در ترکیه در کامپیوتر ملاحظه گردید که یک نسخه از آنها ارسال می گردد.

 

کلیه موارد بصورت نامحسوس بررسی شده و احتیاط لازم به عمل آمد و صورت جلسه بازرسی بصورت جداگانه و اسناد و مدارک مکشوفه در یک سی دی ارسال می گردد.

با آرزوی پیروزی اسلام بر کفر و نفاق

محمد قلیزاده

فرماندهی ضداطلاعات واجا    

هفتم آبان ماه 1388