بازار صنعت تقلب گرم است

نویسنده

» نگاه اوست فرانس به تبلیغات جمهوری اسلامی

تنها صنعتی که تحریم های بین المللی نتوانسته اند در جمهوری اسلامی بر آن تأثیر بگذارند، صنعت ساخت “تصاویر مونتاژ شده” است. حکومت تهران در اوایل  فوریه آخرین اسباب بازی تکنولوژیکی خود را رو کرد: یک جنگنده نامرئی ساخت داخل به نام قاهر-۳۱۳ که رادارها قادر نیستند آن را ردیابی کنند.

یک سایت خبری در خوزستان با استفاده از برنامه فتوشاپ تصویری از این هواپیما را بر فراز قله دماوند منتشر کرده است.

الکساندر ابد سانتوس، از نویسندگان مجله “آتلانتیک” خاطرنشان می سازد که تصویر پیش زمینه از قله دماوند از یک پایگاه داده های تصویری برداشته شده.

مقامات جمهوری اسلامی هرگونه تردید را در این زمینه مردود دانسته و آن را تبلیغات کشورهای غربی خوانده اند.

بی شک باید در هنر تقلب، صنعت بازسازی و انتشار تصاویر نزدیک به واقعیت از تلاش های سران جمهوری اسلامی قدردانی کرد.

حکومت تهران در اوایل ماه  اعلام کرد که یک میمون را در موشک کاوشگر به فضا فرستاده و آن را زنده به زمین بازگردانده و از آن به عنوان یک موفقیت در زمینه پروازهای زیرمداری یاد کرد. ولی خیلی زود مشخص شد که تصاویر میمون پرتاب شده توسط موشک با میمونی که به زمین بازگشته کاملاً متفاوت است. 

در سال ۲۰۰۸ نیز سپاه نیوز، نهاد خبری سپاه پاسداران، در زمان آزمایش چندین موشک که برای تحت تأثیر قرار دادن کشورهای غربی پرتاب شدند، دست به تقلب زد.

این نهاد خبری تصویر مونتاژ شده ای را برای فرانس پرس ارسال کرد که پرتاب همزمان چهار موشک شهاب-۳ را، که گفته می شود برد آن ۲۰۰۰ کیلومتر است، نشان می داد.

ازاین حیث باید حکومت جمهوری اسلامی را بخاطر تلاش برای فریب دادن کل جهان مورد سرزنش قرار داد. زیرا این حکومت عاشق آن است که ابتدا خود را در صحنه داخلی مطرح کند و سپس برای اینکه زیبایی کار را بیشتر نمایان سازد از هیچ گونه ترفند و تقلبی دریغ ندارد.

منبع: فرانس اوست، ۱۴ فوریه