موسوی باید محاکمه شود

نویسنده
شیرین کریمی

» حمله همزمان حامیان احمدی نژاد:

در حالی که میرحسین موسوی به همراه محمدخاتمی از روزنامه “ایران”- روزنامه رسمی محمود احمدی نژاد شکایت کرده اند- راستگرایان حامی کودتای انتخاباتی انتقاد های خود از رهبران مخالفین را افزایش داده اند.در همین حال لطف الله فروزنده با این ادعا که رفتار موسوی “حقوقی” نیست، موسوی  را به قانون گریزی از انتخابات متهم کرد و خواستار پاسخ گویی وی شد. 

او با اشاره به بیانیه آخر موسوی گفت: “اگر مواضع و استراتژی حرکت موسوی بیانیه شماره 9 او باشد طبیعتا به قانون تمکین نخواهد کرد.” این عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران،از حامیان محمود احمدی نژاد، ضمن تهدید موسوی تاکید کرد که قانون شوخی ندارد و با اشاره به اینکه دیگر فضا،فضای انتخابات نیست از برخورد قانون با وی خبر داد. او در عین حال تاکید کرد موسوی باید به خاطر نا آرامی های اخیر محاکمه شود.

 

موسوی دچار شوک شده است
اما همصدا با فروزنده، یک عضو مجلس هشتم نیز در اظهاراتی توهین آمیز ادعا کرد تعادل روانی و روحی مهندس موسوی دچار نوسان شده است. وی همچنین به فارس گفت: رهبر معترضین به نتایج انتخابات دچار شوک شده است.

محمد کرمی راد با اشاره به اینکه “موسوی همسو با دشمنان انقلاب، باعث به چالش کشیدن جمهوری اسلامی شده است”، گفت: “موسوی نشان داده هیچ وقعی به قانون نمی‌گذارد و نخواهد گذاشت.” عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به شکایت موسوی  از رسانه های کودتا، از این کار به عنوان “سناریوی جدید” به منظور زیر سوال بردن نظام یاد کرد.

یکی دیگر از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس هم که قصد دارد در حمله به موسوی از هم قطاران خود پیشی گیرد، حسین سبحانی نیا است. او راه موسوی را راهی خواند که “فرصت بزرگ” را به “تهدید” تبدیل کرد. وی بی آنکه توضیح دهد منظورش از فرصت و تهدید چیست در عین حال خاطرنشان کرد: “موسوی انتظار مردم را در خصوص عمل به قانون برآورده نکرد.”

 

او پیرامون شکایت اخیر مهندس موسوی پرسید: “چگونه ممکن است قانون را برای رسیدگی به شکایات انتخابات قبول نداشت ولی برای رسیدگی به شکایت اخیر، قانون را ملاک قرار داد؟” او در حالی از لزوم  پاسخگویی در برابر خون بیگناهان و خسارت وارد شده به مردم سخن گفت که مانند بسیاری دیگر از اصولگرایان حامی محمود احمدی نژاد، آن را منتسب به “اغتشاش گران” دانست.

این نماینده نیشابور، برای وارد ساختن فشار به موسوی پیشنهاد دیگری نیز ارائه کرد: “ مراجع قضایی باید با روشن کردن نقش بیانیه‌های موسوی و عوامل دخیل در اغتشاشات به صورت قاطع در این زمینه برخورد کنند.”

 

موضع گیری مدیرمسئول ایران

در همین حال سایت انجمن صنفی روزنامه نگاران، واکنش مدیر مسئول روزنامه “ایران” وابسته به دولت نهم را به نقل از فارس منعکس کرده است. بنا بر این گزارش کاوه اشتهاری با بیان اینکه تاکنون 6 شکایت از طرف ستاد مهندس موسوی و یک شکایت از طرف محمد خاتمی در اعتراض به مطالب “ایران” مطرح شده است، درباره نحوه حضور در دادگاه تهدید کرد: “ دادگاه فقط به پاسخگویی اکتفا نمی‌کنیم و و تمام مطالبی را که تاکنون به علت ملاحظات منتشر نکرده‌ایم مطرح خواهیم کرد.” اشتهاری هیچ توضیح مبنی بر اینکه چه نوع مطالبی را منتشر خواهد کرد ارائه نکرده است.

در همین راستا تحلیل گر سیاسی کیهان، روزنامه ای که احتمال می رود با توجه به حجم بالای توهین به موسوی و اصلاح طلبان در مراحل بعدی شکایت موسوی قرار گیرد،  با بیان اینکه سیاست های موسوی “یک بام و دو هوا” است، نوشت: “موسوی اساسا در موقعیتی نیست که بخواهد از کسی شکایت کند”.

 او بدون ارائه هر گونه سندی مدعی شد: “حجم بزرگی از مردم شاکی او هستند و حتی کسانی که به او رای داده بودند، امروز از او شکایت دارند.”