پذیرش تفکیک‌جنسیتی و ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها توسط مشاور وزیر کشور

نویسنده

به گزارش خبرگزاری «فارس» فهیمه فرهمندپور در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد که «اصل تفکیک جنسیتی» در محیط کار «مورد تایید و تاکید» است. وی همچنین در باره‌ حضور زنان در ورزش‌گاه‌ها گفت که «به هیچ‌وجه در شرایط کنونی نمی‌توان زمینه‌ حضور زنان را در ورزشگاه‌ها فراهم کرد».

فرهمندپور در باره تفکیک جنسیتی در اداره‌ها و محیط‌های کاری گفت: «اصل موضوع که قطعا به امنیت‌بخشی بیشتر محیط کاری منجر می‌شود مورد تایید و تاکید است چرا که ما هر آنچه که سبب امنیت‌بخشی بیشتر در این زمینه می‌شود استقبال می‌کنیم اما باید در روش‌های اجرای آن دقت و توجه داشته باشیم. تفکیک جنسیتی تنها متوجه خانم‌ها و یا شاغلان و ارباب رجوع‌ها نیست بلکه در همه حوزه‌ها این امر از مطالبات به حق در تولید امنیت بیشتر برای قشر زنان و آقایان است که همه دوست دارند در محیط امن با آرامش و راحتی بیشتر کار کرده و فعالیت اجتماعی داشته باشند که این امر در کارآمدی و خروجی کارها نیز می‌تواند مفید  و موثر باشد».

وی در ادامه ضمن اشاره به ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها تصریح کرد: «در حال حاضر حداقل امنیت در ورزشگاه‌ها برای حضور بانوان مهیا نشده است. به هیچ‌وجه در شرایط  کنونی نمی‌توان زمینه حضور زنان و بانوان را در ورزشگاه‌ها فراهم کرد اما منفک از شرایط امروز مطالبه به حق آنها است که از این فضا استفاده کنند».

فرهمندپور همچنین با اشاره به افزایش سن ازدواج میان دختران و پسران عنوان کرد که علت این امر در زنان «گرایش آن‌ها به امر تحصیل است».