گمشده‌های برزیل پیدا شدند!

علی رضا رضایی
علی رضا رضایی

» حرف روز- رویداد تازه

البته ما همچنان معتقدیم که اگر الهام چرخ دنده را با خودشان برده بودند برزیل، الآن جام راحت دست ما بود. اگر جام هم حتی دست ما نبود، لااقل دیگر کاپ اخلاق را همان اول برده بودیم. بعد رضازاده آن‌را تقدیم به بیت رهبری می‌کرد. حتی بعداً که صلاحیت علمی “امیر تتلو” هم بر همگان ثابت شد، ما خیلی دل‌مان سوخت که چرا به‌جای اینکه وی را با خودشان به برزیل ببرند، برداشتند یک تعدادی از اعضاء “گروه عجم” در داخل را که در حمایت از تیم ملی کلیپ ساخته بودند ،دستگیر کردند.

در هر حال ما خیلی ناراحت بودیم که نکند به سر هنرمندان همراه تیم ملی در برزیل بلائی آمده باشد یا خدای نکرده گم و گوری چیزی شده باشند که اصلاً دیگر در هیچ‌کدام از تصاویر منتشر شده از برزیل هیچکدامشان وجود ندارند. همینجا هم مراتب نگرانی خودمان را جهت پیگرد عموم اعلام کردیم که خوشبختانه به‌دست توانمند صاحبش رسید و به همین مناسبت “جواد هاشمی” به‌عنوان کاپیتان تیم هنرمندان در برزیل، توضیحاتی ارائه نمود که به ترجمه آن می‌پردازیم:

لینک ویدئو

یک - جواد هاشمی: بعضی‌ها از شلوارک استفاده کردند چون شورت ورزشی نداشتند.
ترجمه : باز خدا را شکر که حالا لااقل شلوارک داشتند؛ اگر شلوارک هم نداشتند، خب شورت ورزشی هم که نداشتند، امکانات هم که محدود است، پس لخت می‌رفتند ورزشگاه؟ نه، شما یک لحظه پیش خودت شریفی‌نیا را لخت در حال حمایت از تیم ملی تصور کن.

دو - جواد هاشمی: رفتند کنار یک درختی، با هم خودمونی عکس گرفتند.
ترجمه : ا این همان عکسی است که این عزیزان همینجوری “خودمونی” با هم گرفته‌اند

توضیح اول : به آن قابی که محمدرضا شریفی‌نیا و نرگس محمدی کله‌های‌شان را از آن بیرون آورده‌اند درخت گفته می‌شود.

توضیح دوم : این عکس همینجوری “خودمونی” است. این‌ها چندتا عکس “خودتونید” هم دارند که شکر خدا هنوز منتشر نشده.

توضیح سوم : چهره مهران غفوریان در گوشه چپ تصویر بیشتر قضیه را خودمونی می‌کند. سوال اینجاست که اینها نمی‌توانستند به‌جای شلوارک، با همین شلوار گرمکن به ورزشگاه بروند؟

توضیح چهارم : متأسفانه محمدرضا شریفی‌نیا حتی شلوارک خودش را هم نیاورده بود. تصویر کاملاً گویا است که نیاورده بود.

سه - جواد هاشمی: از پول بیت المال برنداشتم، خانه‌ام را فروختم با پولش بازیگرها را بردم برزیل.
ترجمه : بازیگران ما همیشه یک خانه‌ی بیکار دارند که با پول بیت المال هم نخریده‌اند. هر موقع لازم شد می‌فروشند با پولش یک عده بازیگر “زاغارت” را برمی‌دارند می‌برند برزیل.

چهار - جواد هاشمی: در جام جهانی برزیل، مردم بالای صد هزارتا عکس با هنرمندهای ما گرفتند.
ترجمه : خب این بدبخت‌ها دیگر چه‌جوری از تیم‌شان حمایت می‌کردند؟ اصلاً تمام بازیکنان تیم ملی را جمع بکنی صد هزارتا عکس دارند؟ تا حالا حتی هنرپیشه‌های ایتالیایی به آن خوشگلی هم حتی به ذهنشان رسیده که در حمایت از تیم ملی‌شان بروند با ملت عکس بگیرند؟

پنج - ما یه ساعاتی بچه‌ها رو در اختیار خودشون می‌گذاشتیم، نمی‌تونستیم بریم ببینیم کجا میرن که.
ترجمه : اصولاً در نظام اسلامی ساعات کار “بچه‌ها” بر دو دسته است:
یک - در اختیار خودمون
دو - در اختیار خودشون
در ساعات اول “بچه‌ها” می‌توانند عبادات ساعات دوم را ماله بکشند!