پنج تبریک نوروزی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

در راستای اینکه تبریک های نوروزی رهبران کشور و مسوولان اصلی نظام وقتی به گوش مردم می رسد، هر کاری می کنند نمی توانند بفهمند منظورشان چیست و اصلا واسه چی شد که اینطور شد، ترجمه متن تبریک این پنج نفر را بطور دقیق و قابل فهم تقدیم کرده و در پایان سال خوشی را برای هموطنان آرزو می کنیم.

 

پیام نوروزی سید علی خامنه ای

 

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم، بسم الله الرحمن الرحیم، فرارسیدن سال جدید را به خودم و بخشی از ملت ایران که زنده اند، تحت تعقیب نیستند، زندانی نیستند، در خیابان شعار نمی دهند، از حکومت اخراج نشده اند، از دانشگاه اخراج نشده اند، علوم انسانی نمی خوانند، فریب شیاطین غرب را نمی خورند( تا اینجا شد 30 میلیون نفر) از کشور نرفته اند، عامل دشمن نیستند، بصیرت دارند، برای ما شعر می خوانند، فتنه نمی کنند( تا اینجا شد 40 میلیون نفر) به ولایت اعتقاد راسخ دارند( تا اینجا شد 70 میلیون نفر) بطور پنهان در پی فتنه انگیزی نیستند، به بقای نظام اعتقاد راسخ دارند، به نوروز و این جور خرافات اعتقاد ندارند، دل شان با نظام است، سوار بر کشتی دشمن نشده اند، سوراخ های کشتی توفان زده ما را محکم می پوشانند( تا اینجا سر جمع شد 72 میلیون نفر) تبریک می گویم. سال گذشته را سال همت مضاعف و کار مضاعف اعلام کردیم و این ملت و دشمنان دیدند که بخاطر این همت مضاعف و کار مضاعف چه اتفاقی افتاد.

 

برادران اطلاع دادند که در اثر همت مضاعف آنان تعدادی کشته و زخمی شدند، تعدادی هم زخمی شدند که این کشته ها هم کشته های ماست، این زندانی ها هم با نظام موافقند. حتی کسانی که مخالفت هایی داشتند هم حالا دیگر باور می کنند که ما اگر چه ریزش های کوچکی در حد ده بیست میلیون نفر در کل کشور داشتیم، اما رویش هم داشتیم، مجتبی رویش بسیاری کرد، همین سردار نقدی رویش زیادی کرده و تقریبا دارد به نیم متر می رسد، سردار فیروزآبادی هم رویش داشته و دویست کیلو بیشتر است. من امسال را سال رویش اعلام می کنم، امسال همه مکلف اند رویش کنند و ما قطعا در این مبارزه موفق می شویم، برای همین رویش است که ما قفل خواهیم خرید و در خانه های مردم را قفل می کنیم تا کسی مزاحم انها نشود کما اینکه برخی از سران فتنه که من گفته بودم عوامل دشمن نیستند، بعدا ترجیح دادم که عوامل دشمن باشند، الآن که در خانه شان قفل است خیلی راحت ترند و ما هم راحت تریم.

 

به عنوان بزرگتر همه شماها دستور می دهیم سال آینده، سالی باشد که همه بصیرت پیدا کنند، اگر هم نکردند دختر شان را فحش ناموسی می دهیم و پسرشان را از مملکت بیرون می کنیم تا بصیرت پیدا کنند، سال آینده دستور می دهیم که هیچ کس از مردم ایران گرسنه نشود، این کمبریج، این آکسفورد بهتر است زودتر دکترای وزرای ما را بدهند، این انقلابات اسلامی که در تونس و مصر اتفاق افتاد و با اشاره انگشت ما بود، متوقف بشود، در سوریه انقلاب نکنند. همین هایی که می خواهند در سوریه انقلاب کنند، بروند در بحرین انقلاب کنند.

 

زنان ما در این سال به امید خدا یا لباس شان گشاد تر بشود، یا خودشان لاغرتر بشوند، این جوانها باید امنیت پیدا کنند، دستور می دهیم که شلوارهای پسران هم گشاد بشود، ما باید خودمان را برای یک جامعه عظیم که به پیروزی خواهد رسید آماده کنیم. من سه ماه قبل دستور دادم به پیروزی برسیم و خواهیم رسید، اگر نرسیم هم هر چه بشود اسمش را پیروزی می گذاریم. من برای همه شما آرزوی موفقیت می کنم، البته برای آنهایی که ردیف دوم نشسته اند آرزوی موفقیت نمی کنم، چون گزارش آنها را سربازان گمنام عزیز ما به ما داده اند، در پایان احتمالا نوروز را به شما تبریک می گویم و ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم.

 

پیام تبریک علی لاریجانی رئیس مجلس

 

فرارسیدن سال جدید را به ملت ایران، البته موارد مشخصی از ملت ایران که جزو ملت هستند و هنوز جزو دشمنان به حساب نمی آیند تا حدی که رهبری اجازه بدهند تبریک می گویم. در سال گذشته نمایندگانی که فکر می کردند نماینده مرد هستند، زحمات زیادی کشیدند، آنها بارها اسرائیل، آمریکا، انگلیس، دشمنان، فرانسه، آلمان، مصر، کانادا، اردن، عربستان و سایر کشورهایی که استبدادی نبودند، محکوم کرده و همچنین اقدامات موسوی و کروبی و خاتمی و هاشمی و صانعی و سایر منقدان و مخالفان و بقیه مردم را تا جایی که می توانستند محکوم کرده و خواستار اشد مجازات برای کلیه مخالفان حکومت شدند.

 

مجلس در سال گذشته 63 بار تصمیم گرفت که ار دولت انتقاد کند، اما چون 63 کلا رقم مساله داری است، تعداد آن مخالفت ها به 48 مورد کاهش پیدا کرد. یعنی مجلس 48 بار واقعا تصمیم گرفت که دولت و وزرا را استیضاح کند، که این امر با پیام رهبری به دو بار کاهش پیدا کرد که بخاطر آن از دولت عذر می خواهیم و تعدادی از نمایندگان را در پایان سال فرستادیم که خانه رئیس جمهور را تمیز کنند و از دل شان در بیاید. در سال گذشته تعداد معدودی از عناصر مساله دار که دشمنی هایی با مجلس داشتند، گفتند که “ مجلس در راس امور نیست.” ما هم همین را می دانستیم ولی چون جلوی زن و بچه نمایندگان خوب نبود اگرچه نتوانستیم ثابت کنیم مجلس در راس امور است، اما ثابت کردیم بالاخره وجود دارد و یک چیزی است برای خودش.

 

در سال گذشته همچنین مجلس بارها از انقلاب ملت ها در برابر کشورهای وابسته استکباری مثل تونس، مصر، لیبی، بحرین، یمن، سودان، سوریه، دارند یواش یواش به این جا می رسند، من خداحافظی می کنم و ضمن تبریک سال نو، امیدوارم سال آینده در یک جایی همدیگر را ببینیم. تقریبا همه کشورهایی که فکر کرده بودیم می رویم، فعلا حکومت شان در حال سقوط است، تنها جایی که مانده که هم با ماهیت ما جور می آید و هم بالاخره خودمان هم این کاره هستیم، انگلیس است که به همین دلیل ما به آمریکا خواهیم رفت و آخ، مثل اینکه رسیدند، بای. علی لاریجانی، اول فروردین

 

پیام تبریک نوروزی صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه

 

بسم الله الجبار المنتقم الضارب الوحشتناک، سال نو شمسی را به کلیه مردم متهم، دولت شاکی، وکلای زندانی، قضات تحت تعقیب، آن بیست میلیون نفری که حداقل یک بار پای شان به زندان رسیده تبریک می گویم و امیدوارم طاعات و عبادات و نماز و روزه و حج و جهاد و امر به معروف و نهی از منکرشان مورد قبول مقام معظم رهبری قرار داشته باشد. در سالی که گذشت قوه قضائیه استقلال کامل را به قضات اعطا کرد تا آنها هر غلطی می خواستند بکنند، البته قرار نبود انقدر بکنند، ولی کردند و شکایاتی هم شد و قرار است قضات خطاکار را که از اسلام و مسلمین دفاع کرده ولی به خدا و پیغمبر حمله کرده اند، به اشد مجازات برسند که امیدواریم در همین بیست سال آینده اقداماتی صورت بگیرد.

 

قوه قضائیه تصمیم دارد با سران فتنه برخورد جدی کرده  و چند بار آنها را اعدام کند، چشم فتنه را قرار است دربیاوریم، دست فتنه را قطع کنیم، پای فتنه را از خیابانها ببریم، زبان فتنه را از حلقوم بیرون بکشیم که البته این کار قرار است توسط اتحادیه قصابان کشور با همکاری جمعی از شاعران حامی رهبری و قوه قضائیه صورت بگیرد. در سال گذشته ما اقدامات موثری برای مبارزه با فتنه انجام دادیم، از جمله اینکه همزمان با سالگرد فتنه، پنج نفر که چهار سال قبل دستگیر شده بودند، اعدام کردیم و این یکی از اقدامات بسیار موثری بود که البته هنوز تاثیری نداشته ولی مطمئنا بعدا تاثیر خواهد داشت.

 

در سال آینده قوه قضائیه یک پروژه پیشگیری را آغاز کرده است که چون پیشگیری بهتر از درمان است حتما آن را انجام خواهیم داد. در ماه فروردین 95 تظاهرات در 13 شهر برگزار می شود که 450 نفر دستگیر و 420 نفر آنها آزاد خواهند شد، البته ما دستگیری سازماندهندگان این تظاهرات را از اول فروردین شروع می کنیم، یعنی در حقیقت شروع کرده ایم و بچه ها رفته اند مجرمین را بیاورند. در ماه اردیبهشت در 124 تظاهرات 600 نفر دستگیر و 40 نفرشان به دلیل عضویت در گروهکهای محارب در زندان می مانند که اسامی آنها از حالا تهیه شده و در ماه فروردین سعی می کنیم دستگیری های اردیبهشت را انجام بدهیم، در ماه خرداد 487 تظاهرات در 45 شهر برگزار می شود و به همین ترتیب پیشگیری هایی را تا آخر سال انجام می دهیم، البته ما سعی کردیم نهایت دقت را داشته باشیم و چون حکومت در روز 24 بهمن 1390 سقوط می کند، بودجه ما برای یازده ماه بسته شده که این روش مدرن را در کشور به کار خواهیم گرفت.

 

قوه قضائیه همچنین در سال گذشته روش های جدیدی را در کار خودش استفاده کرد از جمله استفاده از نیروی هوایی در دستگیری عبدالمالک ریگی که البته ایشان یک هفته قبل از دستگیری شان توبه کرده بودند و این یکی از معجزات قوه قضائیه بود که حتی متهم خودش برای خودش پرونده تشکیل داد و به نوعی خودکفایی قضائی رسید. در برخی موارد ما از شکل های جدید زندان استفاده کردیم که بصورت کوچه است و در دارد و قفل دارد و دوربین دارد، در سال آینده قرار است مسیر انقلاب تا آزادی بکلی بسته شود که مشکلاتی برای مردم پیش نیاید. قوه قضائیه ضمنا در سال گذشته اطلاعیه هایی علیه نقض حقوق بشر در کانادا، نقض حقوق زنان در آمریکا، نقض آزادی بیان در فرانسه، نقض آزادی اجتماعات در عربستان و یمن صادر کرد و به کشتار مردم معترض در کشورهای مختلف اعتراض کرد، بیخود خودتان را لوس نکنید، هیچ ربطی به ایران ندارد. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

صادق آملی لاریجانی، اول فروردین 1390

 

پیام تبریک نوروزی محمود احمدی نژاد

 

اللهم کن لولیک الحجه بن الحسن، صلواتک علیه و علی آبائه، فی هذه الساعه و فی کل الساعه ولیا و حافظا و قاعدا و ناصرا و دلیلا و عینا، حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا. فرا رسیدن سال نو و نوروز قدیمی را من و رحیم به همه ملت ایران و ملل بیدار جهان و مردم کرات دیگر که از جنبش ما حمایت می کنند، و ما سندش را داریم تبریک می گویم. امیدوارم به کوری جفت چشم های استکباریون جهان که قطعنامه دون شون پارسال جر خورد، امسال قد همین رحیم مشائی سر چشم شون در بیاد و بدونن اون ممه را لولو برد و دیگه کسی براشون تو این مملکت هویج فرنگی هم خورد نمی کنه.

 

سال نو را به همه برادران و بخصوص خانم های معلم که به من درس دادند، هنرمندانی که ما افتخاری به آنها می کنیم، استادان دانشگاههای ایران از جمله دکتر مولانا استاد با سابقه دانشگاه، فضانوردان آینده ایران، رزمندان فیزیک اتمی و کسانی که می خواستند غنی سازی اورانیوم بکنند، بعد ما ترجیح دادیم غنی سازی مردم را با یارانه ها انجام بدهیم و این یک شانس بزرگ برای ملت ما بود. مردم امسال از نعمت وجود یارانه ها برخوردار شدند، و در حقیقت این امام زمان بود که پولش را خودش داد، وگرنه ما که از این عرضه ها نداریم. اگر حتی کسی هم در سازمان ملل سخنرانی کرده، در حقیقت ما نبودیم، این رهبری بود که صدایش از گلوی ما در آمد و به همین دلیل کسی در سالن نماند، و فکر کردند ما از رو می رویم که الحمدالله نرفتیم و نخواهیم رفت.

 

در سال گذشته خیلی از عزیزان از دست رفتند، من در مدت ریاست جمهوری ام حداقل با 86 رهبر جهان ملاقات کردم که سه تای آنها فعلا رفته اند و 27 تای آنها هم در حال رفتن هستند و چهل نفر دیگرشان هم کسانی هستند که در صف ایستاده اند و من شرمنده این عزیزان هستم که چون مشکل زبان بود و من هم حرف هایم خیلی عملیاتی است، وقت نکردم برای این عزیزان دیکتاتور که علیه ملت ها بودند و باید می رفتند، حرفی بزنیم و بگوئیم چطوری باید ایستادگی کنند. مثلا مصر شاید سی درصد مردم اش طرفدار حسنی مبارک بودند، در حالی که با ده درصد حکومت می کنیم، ولی خوب دیگر، تلفن آن روز قطع شد و من نتوانستم جزمیات قضایا را برای حسنی مبارک بگویم. البته خیلی خوشحالیم که کشورهای وابسته به آمریکا که ما هی برایش نامه می نویسیم و می خواهیم با آن رابطه برقرار کنیم، دارند می روند و یکی یکی دارند سقوط می کنند، آخ، مثل اینکه منم دارم زمین می خورم، والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته. اول شهر الفروردین 1390