شهناز غلامی آزاد شد

نویسنده

» با وثیقه 20 میلیون تومانی

shahnazgholami.jpg

شهناز غلامی، وبلاگ نویس و از فعالین حقوق زنان در تبریز روز شنبه پس از تحمل 69 روز حبس با وثیقه 20 میلیونی تا زمان تشکیل دادگاه از زندان آزاد شد.

وی بدنبال شکایت نیروی انتظامی و به اتهام “تشویش اذهان عمومی” بازداشت شده و 69 روز در زندان بسر برده بود.وی در اعتراض به ادامه بازداشتش هشت روز اعتصاب غذا کرده بود.

نقی محمودی وکیل مدافع شهناز غلامی در گفتگو با روز ضمن اعلام خبر آزادی موکلش،گفت: “طی روزهای گذشته قرار بازداشت موقت موکلم به قرار وثیقه تبدیل شد و ایشان موقتا تا زمان رسیدگی به اتهاماتشان آزاد شده اند.”

آقای محمودی همچنین در خصوص اتهامات موکلش اظهار داشت: “اتهامات خانم غلامی بیشتر در ارتباط بوده با اخبار و گزارشاتی که در وبلاگشان ]آذرزن [ منتشر کرده اند”.

وکیل مدافع خانم غلامی در خصوص وضعیت جسمانی موکلش هم چنین گفت: “ایشان هشت روز دست به اعتصاب زده بودند اما وضعیت فعلیشان مساعد است”.

هنوز زمان تشکیل دادگاه این فعال آذربایجانی اعلام نشده است.

شهناز غلامی در مرداد ماه سال گذشته هم در پی انتشار مطالبی در اعتراض به حوادث آذربایجان، حدود یک ماه در بازداشت بسر برده و شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز وی را به اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل 6 ماه حبس تعزیری محکوم کرده بود. این فعال تبریزی از سال 1368 تا 1373 هم به مدت پنج سال زندانی شده بود.

بازداشت خانم غلامی اعتراضاتی را در پی داشت. سازمان گزارشگران بدون مرز در 30 آبان با انتشار اطلاعیه ای به بازداشت این وب نگار اعتراض کرد و خواستار آزادی وی شد. کانون مدافعان حقوق بشر هم در آبان ماه سال جاری به بازداشت وی اعتراض کرد. 500 فعال اجتماعی هم در بیانیه ای که در آذر ماه صادر کردند به بازداشت گسترده فعالان آذری اعتراض کرده بودند.