ایران در جهان

نویسنده
بهاره خسروی

» تازه‌های کتاب‌های الکترونیک

 

فصل چهارم شهر ما

بهاره خسروی

 

انتشارات الکترونیک، دیگر بخشی از فرهنگ ایران شده است. دو انتشارات بزرگ در پاریس و لندن و چند انتشارات کوچکتر در نقاط مختلف دنیا، کتابهای فارسی را به شیوه نوین منتشر می کنند..

صفحه ای بوک هنر روز، به معرفی هفتگی این کتا ب‌ها اختصاص دارد. ناشران و پدید آورندگانی که قصد معرفی کتاب خود را در این صفحه دارند، می توانند با این نشانی تماس بگیرند.:

honarrooz(at)gmail.com

 

ام کلثوم را که شط برد

نویسنده: میلاد ظریف

ناشر: H&S Media

۱۴۰ صفحه

تاریخ انتشار: ۲۰۱۲

قیمت: $۶.۰۰

… وقتی که چاقو زنجانی دسته صدفی را، که هیچ وقت نفهمیدم چگونه در خرده ریزهای من پیداش شد، زیر گلوی برادر بزرگم گذاشتم و همانجا سرش دادم هیچ کدامشان هیچ چیز نگفتند و با چشمان وحشت زده‌اشان به اندام لاغر و نهیفش که جستی پر ارتعاش به عقب و جلو و چپ و راست زد نگاه کردند که چه طور تلو تلو خورد و دو گردن آن طرف‌تر از شروع خط ضخیم خون، آرام گرفت…

لینک خرید

 

فصل چهارم

نویسنده: اورنگ قلیخانی

ناشر: H&S Media

۹۰ صفحه

تاریخ انتشار: ۲۰۱۲

قیمت: $۶.۰۰

سکوت شکوفه گیلاس || سکوت میلرزد / و هیاهو فراموش میشود / در صحرا غم میبارد / و خشم خفه میشود / شکوفه ها عزا گرفته اند / برای جان دادن زمین / که از درد نعره میکشد / و پوست خود پاره میکند / جهان نفس خود حبس کرده / و ظالمان در سکوت / آرزو میکشند/ آزادگان میمیرند در آفتاب / و طبیعت از زمان انتقام میگیرد / سکوت میلرزد / و امسال هیچکس / شکوفه گیلاس را جشن نخواهد گرفت.

لینک خرید

 

دیوارهای بلند گورستان شهر ما

نویسنده: جواد عاطفه

ناشر: H&S Media

۱۵۸ صفحه

تاریخ انتشار: ۲۰۱۲

قیمت: $۶.۰۰

آخرین برف زمستان که به زمین نشست، جن‌ها ریختند توی کلات. با قد‌های کوتاه، پوست و موی سرخ و چشم‌های عمود و خاکستری رنگ. صدای سم پاهای گرد و کوچکشان همه‌ی کلات را پر کرده بود. دسته دسته از دیوار‌ها می‌گذشتند، روی بام‌ها می‌نشستند یا آن‌که بر روی شانه‌های مردم سوار می‌شدند تا از بوی تن آن‌ها سیر شوند. خیلی‌ها که خسته شده بودند از بو‌کشی همیشگی جن‌ها، ساک و چمدان خود را بستند و رفتند به آن‌سر دنیا، تا از دست جن‌ها خلاص شوند. بعضی‌ها هم می‌گفتند: “تا بهار بیشتر دوام نمی‌آورند.”

لینک خرید

 

قصه‌ی قسمت

نویسنده: محمود فرجامی

ناشر: H&S Media

۱۳۰ صفحه

تاریخ انتشار: ۲۰۱۲

قیمت: $۹.۰۰

“…می‌‌خواد چی کار بکنه زنه؟ بره توی کوچه جیغ بزنه که آی مردم بیاین منو از دست این شمر ذوالجوشن نجات بدین یا بره کلانتری بگه من از دست این شاکی‌ام و جلوی اون همه سرباز و درجه‌دار جیک و پوک زندگی‌شو بریزه رو دایره که بگن غربتیه؟ یا بره دادگاه بگه این منو زده دیه می‌‌خوام طلاق هم روش؟ دلت خوشه. یه سر برو دادگاه ببین چه خبره. حق زن! خندیدیم. بوووق…”

لینک خرید

 

دوستم دارد، دوستم ندارد

نویسنده: گروهی

مترجم: مهشید میرمعزی

ناشر: انتشارات نگاه، ناکجا

تاریخ انتشار: ۱۳۹۲

۲۶۱ صفحه

قیمت: ۶,۹۹€

مجموعه داستان “دوستم دارد، دوستم ندارد”، توسط یوتا گروتس ماخر و اینگه منی‌اش گردآوری شده و شامل دوازده داستان کوتاه از نویسندگان مختلف از جمله اینگمه بورگباخمن، هاینریش بل، ارنست همینگوی، کاترین منسفیلد، جیمز جویس و زیگفرید لنتس و همچنین مقالاتی از آلفرد آدلر: ارتباط جنسیت‌ها، تئودور رایک: آمادگی احساسی، مارتین لوتر: سخنرانی‌های قبل از غذا، تئودور و. آدورنو، ماکس فریش: حسادت، اریش فروم و برتراند راسل آمده است.

مقالات و قطعات پایانی این کتاب، درباره عشق و دوست داشتن است که موضوع اصلی داستان‌های کوتاه این مجموعه را تشکیل می‌دهد.

لینک خرید