بین دانشجویان دنبال مقصر نگردید

نویسنده

alirezajamshidi.jpg

نوید احمدی

به دنبال چاپ چند نشریه جعلی در دانشگاه امیرکبیرو تحصن بسیجیان در برابر این دانشگاه، با اعلام قوه قضاییه مبنی بر دستگیری خاطیان که دانشجو هم نیستند، دیروز تحصن بسیجیان پایان گرفت.

علیرضا جمشیدی، سخنگوی قوه قضائیه دیروز در یک نشست خبری اعلام کرد: “در مورد وقایع دانشگاه امیر کبیر تاکنون چهار تا پنج نفر از کسانی که در انتشار نشریه‌‏های توهین‌‏کننده به ساحت امامان معصوم نقش داشتند، بازداشت شده‌‏اند”.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: “در بین این افراد بازداشت‌‏شده، هیچ دانشجویی وجود ندارد. در مورد دانشگاه امیرکبیر نیز دستوراتی از سوی قضات دادسرا صادر شد و افرادی هم تحت تعقیب قرار گرفتند اما چون پرونده آنها در مرحله ابتدایی است، بگذارید جزئیات دقیق پرونده را پس از مشخص شدن زوایای کامل آن اعلام کنم”.

به دنبال این مسئله تحصن، اعتراض و نیز مراسم نوحه خوانی و سینه زنی اعضای بسیج دانشگاه امیر کبیر که طبق اعلام قبلی قرار بود تا معرفی رسمی عاملان این حرکت موهن ادامه یابد امروز ظهر و پس از حضور دکتر رهایی، رئیس دانشگاه تهران در میان آنان خاتمه یافت.

این در حالی است که انجمن اسلامی منتخب دانشگاه امیر کبیر مشغول فراهم کردن زمینه های برگزاری انتخابات و نیز ثبت نام از کاندیدا ها برای عضویت در شورای مرکزی است.

دیروز در حالی که هنوز نوحه خوانی و سینه زنی بسیج خاتمه نیافته بود، انجمن اسلامی توانست در روز اول ثبت نام از 13 نفر کاندیدا ثبت نام بعمل آورد که این مساله در روز های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

انجمن اسلامی دانشگاه امیر کبیر که اکنون مشغول فراهم آوردن مقدمات انتخابات است در خرداد ماه گذشته با حضور 2800 نفر از دانشجویان این دانشگاه انتخاب شد اما کمی بعد دانشگاه چند نفر را به عنوان انجمن اسلامی معرفی کرد که بیشترین آنها با 14 رای انتخاب شده بودند.این آغازی بر درگیری ها در دانشگاه امیر کبیر بود.

یکی از دانشجویان دانشگاه امیر کبیر با بررسی این موارد می گوید: “چاپ چهار نشریه با لگوی جعلی نیز در همین راستا بود تا رئیس دانشگاه بتواند با این اتهامات انجمن اسلامی منتخب را با چالش مواجه کند و موفق به رد آنان شود اما این بار هم حقه آنان نقش بر آب شده است”.


دکتر رهامی دیروز در جمع بسیجیان با تشکر از اینکه آنها برخورد خود را عقلانی کرده اندف گفت:“مطمئنا نشریات دانشجویی را سازماندهی خواهیم کرد و بحث مجوز را مورد تجدیدنظر قرار می‌دهیم. ما تاکید داریم عواملی که دست به این کار زدند شناسایی شوند و به اشد مجازات برسند. بخشی از این کار به عهده‌ ما و بخشی دیگر به دست نیروهای خارج از دانشگاه باید پیگیری شود فعلا هیچ نشریه‌ای در دانشگاه چاپ نمی‌شود تا کمیته‌ ناظر تشکیل گردد”.

وی در پایان ضمن اعلام اینکه شواهدی از متخلفین پیدا شده است خواستار پایان تجمع دانشجویان معترض شد.

اما صابری، دبیر انجمن اسلامی منتخب به روز گفت: “من به متحصنین بسیج اعلام کردم بهتر است این پیراهن عثمان را کنار بگذارند چرا که هرگز خاطیان را در میان ما نخواهند یافت”.