چهارشنبه خرید، جمعه نماز

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

یکی از خوانندگان از من خواست به همان شیوه دو سال قبل بنویسم، من هم چون خیلی از گذشته بدم می آید( چون می دانم چطور بوده) و از آینده خیلی خوشم می آید( چون نمی دانم چه خبر است، ولی قطعا حدس می زنم از گذشته بهتر باشد) حرفش را گوش کردم و امروز خبرهای ایران را به روال یکی دو سال قبل می خوانید:

 

کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا

سردار مهارت خان، معروف به محسن رضایی که هفته ای سه روز اینطرفی و هفته ای سه روز آنطرفی است، در مورد نامه شیخ کروبی اعلام کرد: “ اگر مامور جمهوری اسلامی رفتار خلاف حیثیت بکند، باید عزا اعلام کرد.” آگاهان اول فکر کردند که منظور سردار مهارت خان از خلاف حیثیت همان خلاف حیثیت است، به همین دلیل گفتند: “ اگر مامور رفتار خلاف حیثیت نکند که اصلا مامور جمهوری اسلامی نیست.” اما بعدا فهمیدند که منظورش از خلاف حیثیت اسم کلانتری “ تجاوز در زندان” است، به همین دلیل اعلام کردند: “ پس حالا که می خواهید عزا اعلام کنید، کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا”

 

بی بی سی، نازبشی، نازک بشی!

بی بی سی بالاخره بعد از یک روز دل پیچه و ده ساعت میگرن و پنج ساعت سر به دیوار کوبیدن و سه ساعت مقاومت شدید، بالاخره راضی شد که خبر آزاد شدن “ مجید سعیدی” عکاس و “ نازک افشار” کارمند سفارت فرانسه در تهران را اعلام کند. آگاهان احتمال می دهند که احتمالا مجید سعیدی یا نازک افشار بلافاصله بعد از آزادی رفته اند لندن و بعد از اینکه چهل کارمند بی بی سی او را شخصا با چشم خودشان دیده اند و از او انگشت نگاری کرده اند، که مطمئن شوند که خودش است، خبرش را منتشر کردند. به این مناسبت قرار است فردا در سراسر بریتانیا تعطیل شده و جشن ملی برگزار شود.

 

پدر، مادر، همه ما متهمیم!

کامران آسا، برادر کیانوش آسا که در جریان درگیری های انتخاباتی شهید شده و مراسم ختم او هفته گذشته برگزار شد، دستگیر شد. ماموران اعلام کردند که چون پدر و مادر کیانوش آسا به اندازه کافی عذاب نکشیده و ناراحت نشده اند، این یکی پسرشان را هم دستگیر کردند که کلکسیون شان کامل شود. اما یکی از منابع نزدیک به بخش خبر بیست و سی اعلام کرد که علت دستگیری کامران آسا این است که قرار است او در زندان اعتراف کند که کیانوش آساست و اصولا معلوم شود که کسی که دفن شده است، دفن نشده و برادرش نه گلوله بلکه کمی سرما خورده  و اصولا انتخابات با خین و خین ریزی برگزار نشده و از فردای انتخابات  گل پری جون و این حرفها.

 

چهارشنبه خرید، جمعه نماز

من فکر کنم باید تقسیم کار کنیم، خرید را خانم رهنورد بکند، نماز را آقای موسوی برود. شیشه های خانه را هم من تمیز می کنم. در پی این تقسیم وظیفه امروز خانم رهنورد برای خرید سبز به بازار رفت و قرار شد که مردم هم بروند خرید سبز، فروشندگان هم وقتی دیدند این همه خریدار وارد بازار شده به آنها مجانی هدایایی دادند، ماموران هم بازاری ها را کتک زدند، چون هیچ فروشنده ای بموجب قانون( ماده 23456734) حق ندارد روز چهارشنبه بدون گرفتن پول جنس به مشتری بدهد. شاهدان عینی گزارش کردند که مردم به محض اینکه تنه شان به هم برخورد کرد یاد الفنون افتادند و داد زدند “ مرگ بر دیکتاتور” بعد هم زهرا رهنورد را از بازار بیرون کردند و به او گفتند، از این به بعد باید تلفنی خرید کند. از طرف دیگر سبزها تصمیم گرفتند چه هاشمی به نماز برود و چه برود به چالوس، مردم برای نماز جمعه بروند و کار خودشان را بکنند. به نظر من احمدی نژاد به هدف خودش رسیده است. او می خواست مردم بروند نماز بخوانند، مردم هم می روند نماز می خوانند. فقط خواهشمندیم کتک نزنید.

 

آزار جنسی کذب است

علی طلا معروف به علی لاریجانی به نقل از بی بی سی اعلام کرد که “ آزار جنسی بازداشت شدگان کذب است.” البته معلوم نیست که لاریجانی به نقل از بی بی سی این حرف را گفته یا بی بی سی به نقل از لاریجانی این خبر را اعلام کرده. قرار است از این به بعد چهار شاهد عادل که شاهد آزار جنسی هستند، هم برای بی بی سی و هم برای لاریجانی شهادت بدهند تا خبر آزار جنسی دیگر کذب نباشد. البته ما هم امیدواریم که کذب نباشد، اما معمولا کاری که سردار نقدی به نحوی به آن مربوط باشد( که فعلا کل داستان به سردار مذکور مربوط است) بعید است که در آن آزار و یا آزار جنسی وجود نداشته باشد. البته دلایل آقای کروبی هم دلایلی است که مهم است. حالا به دلیل داستان آزار جنسی است یا چیزی دیگر که اسماعیل احمدی مقدم، دبیر کمیته سیاسی فراکسیون خط امام مجلس خواهان برکناری نیروی انتظامی شد.

 

نخبگان یعنی کی؟ چی؟ چرا؟

اصولا این آقای خامنه ای خیلی آدم خجالتی است. دوست ندارد که اسم افراد را ببرد، خیلی کلی حرف می زند که مشکلی پیش نیاید، این جوری بهتر است. برای همین مردم از نظر ایشان دو دسته هستند، عزیزان و دشمن. یک گروه که همان عزیزان هستند، قهرمانان وطن هستند، گروه دوم هم طبیعتا شامل بقیه می شود که دشمن هست. البته یک گروه هم عوامل دشمن داریم که طبیعتا نابود باید گردند. اخیرا در دو هفته اخیر آقا، یک کلمه جدید یاد گرفته که خیلی کلمه مهمی است و قرار است صد بار از روی آن بنویسد که قشنگ حفظش بشود. آن هم کلمه “ نخبگان” است که دفعه قبل همین نخبگان قرار شد اگر خودشان را اصلاح نکنند، سقوط کنند. به نظر می رسد که علی کوچولو که یک عمر از سایه داداش اکبرش می ترسید، منظورش از نخبگان همان اکبر هاشمی رفسنجانی است. آیت الله خامنه ای گفت: “ بعضی نخبگان خودشان هم دچار بی بصیرتی اند، نمی فهمند. اصلا ملتفت نیستند. یک حرفی یکهو می پرانند.” آگاهان پیش بینی می کنند مرحله بعدی این شیوه برخورد آقای خامنه ای این است که مجتبی را بفرستد زنگ در خانه هاشمی رفسنجانی را بزند و فرار کند.

 

داداشم و خواهرم و باجناقم و اینا

یورش دسته جمعی قوم یاجوج ماجوج ادامه دارد. داوود احمدی نژاد که در هشت ماه آخر دولت نهم رفته بود احتمالا ارادان که علف های هرز باغچه شان را بکند و به جایش گل خرزهره بکارد، دوباره به صحنه بازخواهد گشت. گفته شده است که قرار است داوود احمدی نژاد رئیس سازمان تربیت بدنی بشود. فکر می کنم یا شیوه تربیتی که این موجود خودش تربیت شده است، باید منتظر عوارض زیر برای تربیت بدن و اندام دولت بود:

شست: شست پای چپ ملت می رود توی چشم راست دولت

سر: دولت با سر زمین می خورند

ته: دولت سر و ته یکی می شود

زانو: دولت به زانو در می آید.

پاشنه: پاشنه آشیل دولت که چشم اسفنیارش بود مشکل دوربینی پیدا می کند

دل: دل دولت دچار آشوب دائمی خواهد شد

دست: دست راست مجلس به دست چپ دولت می گوید شکر زیادی نخور

پا: دولت یک سال پابپا می کند، بعد همه دست به دست می دهند و او را دست به سر می کنند.

و برو بقیه جاهای طرف را خودت پیدا کن چه می شود.