در روزهای بحرانی سمفونی ای کاش ننویسید

نویسنده
پرستو سپهری

» حمله سردار حامی احمدی نژاد به هنرمندان

به دنبال دیدار برخی هنرمندان با آیت الله خامنه ای، سعید قاسمی، ازفرماندهان سپاه که در این دیدار حضور داشت، ضمن مصاحبه ای به هنرمندان کشور حمله و از جمله شجریان را متهم کرد که “ساز بی بی سی و صدای آمریکا را کوک”می کند. قاسمی که از حامیان محمود احمدی نژاد به شمارمی رود، در جلسه با آیت الله خامنه ای خواستارتشکیل “مرکزفرماندهی فرهنگی” درحوزه فرهنگ وهنرشده بود.

وی بعد از این جلسه در مصاحبه با خبرگزاری ها، هنرمندان را مورد حمله شدیدی قرار داد واز جمله گفت: “هنر این نیست که برخی ها میلیاردها تومان پول بیت المال را بگیرند، بعد فیلم “چهل سرباز” تحویل این ملت دهند، بعد هم درروزهای بحران به جای آنکه سره راازناسره تشخیص دهند، سمفونی”ای کاش‌ها” به مقام معظم رهبری بنویسند و بگویند نمی آییم.”

وی در بخش دیگری از این مصاحبه اظهار داشت: “این آقای نوری زاد که آن فیلم مسخره و بی مفهوم را ساخت و کلی هم پول بیت المال را به جیب زد، امروزازچه کسی طلبکاراست؟ یا مثلاً آقای مجید مجیدی در جلسه گفت خیلی از دوستان می خواستند بیایند ولی دلشان شکسته بود، نیامدند. من می ‌خواهم بپرسم دلشان ازچه کسی شکسته و برای چه؟ همین آقای مجیدی فیلم انتخاباتی آن کاندیدا را ساخت که خدا می داند همان فیلم جبهه اسلام را شکست. اگرشما فیلم برای یک جریانی، به اصطلاح موج سبز ساختی که بتوانی امتیاز بگیری و حالا رأی نیاوردید، از چه کسی طلب کار هستید؟”   

                                                     

قاسمی درادامه سخنانش محمد رضا شجریان را مورد خطاب قرارداد و درباره وی گفت: “این آقای شجریان که امروزادعا دارد ومنت برسرملت می گذارد، بیاید بگوید درزمان هشت سال جنگ آیا یک بیت شعربرای رزمندگان خواند؟ آیا یک بیت شعربرای دفاع مقدس خواند که امروز می رود سازبی بی سی و صدای آمریکا راکوک می کند، بعد هم شعرمی خواند که تفنگت را زمین بگذار، می شود بگویید درزمان جنگ چه کارکردید، الان جیره خوارعموسام شده اید.”

 

قاسمی درادامه سخنانش به تعریف هنرازدیدگاه خود وهمفکرانش پرداخت وهنری راکه درراستای  تعریف وی نگنجد “هنری درخدمت جهان غرب وآمریکا” نامید: “هنرازدیدگاه ما این نیست که این آقایان مطرح می کنند و نمایش می دهند، هنرازنظرما همان است که امام خمینی فرمودند. تنهاهنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی، اسلام ائمه هدی، اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان و اسلام تازیانه خوردگان باشد، هنری زیبا وپاک است که کوبنده سرمایه داری وکمونیزم خون آشام و نابود کننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط ، سازش وفرومایگی، اسلام مرفهین بی درد ودریک کلمه اسلام امریکایی باشد.”